سوله نگهداری از آثار باستانی «شهریری» مشگین شهر احداث می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
سوله نگهداری از آثار باستانی «شهریری» مشگین شهر احداث می‌شود

طبق اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل سوله‌ای موقت برای نگهداری آثار باستانی منطقه «شهریری» مشگین‌شهر احداث می‌شود.

کریم حاجی‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، از احداث سوله نگهداری آثار باستانی در منطقه شهریری مشگین‌شهر خبر داد و گفت:

این سوله به‌صورت موقت اجرا شده و با هدف نگهداری سنگ افراشته‌های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می شود.

طبق گفته این مقام مسئول سنگ افراشته‌های این منطقه از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند و قبل از اکتشاف و بیرون کشیدن از دل خاک نیز در فضای آزاد نگهداری می‌شدند. همچنین، نگهداری سنگ افراشته‌ها در فضای آزاد ایراد فنی نداشته و کاربری خود این سنگ‌ها نگهداری در فضای آزاد است.

حاجی زاده در ادامه سخنانش افزود:

بعد از اتمام زمستان پیمانکاری به منظور اجرای این طرح انتخاب خواهد شد و هر چند محدودیت ضوابط در اجرای سوله وجود دارد، اما به منظور نگهداری موقت و پاسخ به برخی حساسیت‌ها این طرح را عملیاتی می کنیم. البته مطالعات و تبدیل به سایت موزه هزینه قابل توجهی را نیاز دارد و امید می‌رود در سال‌های آینده این هزینه به دلیل اهمیت منطقه تامین شود.

ریاست اداره میراث فرهنگی تاکید کرد که در وضعیت فعلی که دولت با محدودیت مالی مواجه است، صرفا هزینه مرمت و نگهداری اضطراری تامین می‌شود و در آینده باید برای تبدیل پیرازمیان به سایت موزه اقدام کرد. ولی با این وجود، نگهداری از این منطقه باستانی با تمامی توان انجام می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه