برترین سواحل نیوزیلند را بشناسید

سحر مردانه
سحر مردانه سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
برترین سواحل نیوزیلند را بشناسید

نیوزیلند یا زلاندنو، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک تشکیل شده است. پس دیدن سواحل زیبا در این کشور، دور از انتظار نیست.

از خلیج طلایی آبل تاسمان (Abel Tasman) تا آب‌های گرم و طبیعی ساحل کوروماندل (Coromandel)، همه سواحل زیبای نیوزیلند را تشکیل می‌دهند. برای وصف زیبایی این سواحل، می‌توان از کلماتی مانند: آرامش‌بخش، هیجان‌انگیز، آفتابی با آب پاک که دقیقا چشم‌اندازی شبیه به نقاشی را به تصویر کشیده‌اند، استفاده کرد. در این مقاله ۱۵ مورد از بهترین سواحل نیوزیلند را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱.آواروا (Awaroa)، تاسمان

نیوزیلند

با بوته‌های فراوان به رنگ سبز، آب فیروزه‌ای روشن و شن و ماسه‌ی طلایی رنگ احاطه شده است. بسیار جالب است که بدانید، این منطقه توسط گروهی از نیوزیلندی‌ها برای کشور خریداری شده است. ساحلی که در اختیار مردم قرار دارد، در پارک ملی آبل تاسمان، بالای قسمت جنوبی جزیره واقع شده و به نام «خلیج طلایی» هم شناخته می‌شود.

هنگامی که ساحل خصوصی برای فروش در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، پول زیادی اهدا شد تا این ساحل به وزارت حفاظت از کشور داده شود و بازدید برای عموم، آزاد شود. در حال حاضر، کارهای زیادی در رابطه با حفظ اکوسیستم و پرندگانی که در این منطقه لانه کرده‌اند، انجام شده است. رفتن به ساحل برای عموم آزاد است اما قلب این پارک ملی که شبیه به بهشت است، به دلیل نبودن جاده و دسترسی سخت، بکر باقی‌ مانده است. برای رفتن به این بهشت زیبا باید از طریق آب یا با پای پیاده اقدام کرد. شما نمی‌توانید در این ساحل بمانید اما در یک و نیم ساعتی آن، اردوگاهی وجود دارد که اقامت برای عموم را امکان‌پذیر کرده است.

۲. موئراکی (Moeraki)، اوتاگو (Otago)

نیوزیلند

در ماسه‌های ساحل موئراکی، تخته سنگ‌های کروی شکل فراوانی را می‌بینید که گویی از آسمان رها شده‌اند و در این ساحل افتاده‌اند. بیشتر مردمی که به این ساحل می‌آیند، با ضربه زدن و پنهان شدن در این تخته سنگ‌های کروی، وقت خود را صرف دانستن آن‌ها می‌کنند. البته دلیل علمی برای این نوع شکل‌گیری سنگ‌ها وجود دارد، اما هر چه که باشد، برای مردم بسیار سرگرم‌کننده است.

بازدید از این تخته سنگ‌های جذاب، بهانه‌ای خوب برای خوردن غذا‌های دریایی در رستوران‌های روستایی این ساحل است.

۳. ساحل نیو چامز (New Chums)، وایکاتو (Waikato)

نیوزیلند

نیو چامز، یکی از معدود سواحل دست‌نخورده است که در شبه جزیره کورومندل واقع شده است. هیچ دسترسی جاده‌ای به این ساحل حفاظت شده وجود ندارد، اما نزدیک‌ترین محل سکونت به این ساحل، حدود ۳۰ دقیقه فاصله دارد. این ساحل منحنی شکل، دارای شن و ماسه‌ای روشن و شفاف و امواجی ملایم است که توسط بوته‌های سرسبز طبیعی و بومی به خوبی احاطه شده است.

۴. کتلاینز (Catlins)، اوتاگو

نیوزیلند

منطقه کتلاینز، جنوبی‌ترین نقطه‌ی جزیره است. علی‌رغم خط ساحلی خیره‌کننده و ناهموار، بیشترین درآمد این ساحل از صنعت کشاورزی است نه گردشگری. در این ساحل، احساس می‌کنید در نیوزیلند دهه‌ی ۱۹۵۰ هستید. بازدید‌کنندگان برای رسیدن به این منطقه تلاش ویژه‌ای می‌کنند.

این منطقه بین شهر‌های داندین (Dunedin) و اینورکارگیل (Invercargill) قرار دارد و هیچ بانک یا خودپردازی در آنجا وجود ندارد، همچنین پوشش شبکه تلفن همراه هم ضعیف است. این ساحل به شکل نعل اسب است و در آب‌های شفاف آن می‌توانید شاهد بازی دلفین‌ها، شیر‌های دریایی یا اگر خیلی خوش شانس باشید، پنگون‌هایی که دور چشم آن‌ها زرد است را ببینید.

کمی آن طرف‌تر از خلیج کورینو (Curio Bay) می‌توانید از جنگل کهنه و بسیار قدیمی بازدید کنید.

۵. ساحل راراوا (Rarawa Beach)

نیوزیلند

ساحل زیبای راراوا که بسیار زیبا و کم بازدید است، در شمال غربی نیوزیلند واقع شده و دارای شن و ماسه با تششع خیره‌کننده است. هیچ امکاناتی در این ساحل وجود ندارد و فقط پشت تپه‌های شنی، محلی ساده برای کمپینگ ایجاد شده است. این ساحل خانه‌ی پرندگان و مکانی مناسب برای پرورش آنان است و بازدید‌کنندگان نیز خواستار حفظ زندگی پرندگان و محیط‌زیست هستند.

۶. ساحل واینای (Wainui Beach)، گیسبورن (Gisborne)

نیوزیلند

خط ساحلی واینای، در شمال شهر گیسبورن واقع شده و به دلیل ساحل باشکوهش شناخته شده است. اما پیشنهاد ما این است که شانس شنا در سپیده دم را از دست ندهید. از نظر منطقه‌ی جغرافیایی و زمانی، اولین نقطه در جهان است که شاهد ظهور خورشید است. به سمت شمال این منطقه که می‌روید به خلیج تولاگو (Tolaga Bay) می‌رسید که یکی دیگر از مناطق منحصر‌به‌فرد است.

۷. ساحل گیلسپایز (Gillespies Beach)، ساحل غربی

نیوزیلند

ساحل گیلسپایز، ساحل غربی جزایر جنوبی، به صورت متروک با شن و ماسه‌ی سفید و زیبا، باقی مانده است. چند متری که از ساحل دور می‌شوید، گور‌های معدنچیانی را می‌بیند که برای یافتن طلا به این منطقه آمده بودند و گرفتار شده‌اند. جاده‌ای که به ساحل منتهی می‌شود، در غرب پارک ملی تای پوتینی (Tai Poutini) واقع شده است.

ساحل گیلسپایز، حدود ۲۰ کیلومتر از شهر Fox Glacier فاصله دارد. در این میان برای رفتن به این ساحل، شاهد دیدن یکی از بهترین منظره‌های نیوزیلند خواهید بود.

۸. ساحل Karekare، اوکلند (Auckland)

نیوزیلند

ساحل Karekare از زمان فیلم پیانوی جین کمپین مورد توجه قرار گرفت و مشهور شد. مجموعه‌ای از خانه‌ها که بر روی تپه‌های سرسبز، پشت ساحل قرار دارد، احساس فوق‌العاده‌ای را به شما منتقل خواهد کرد. این ساحل دارای آب کم عمقی است که گویی آینه‌ی آسمان است. در میان راه در روستای تیتیرانگی (Titirangi) توقفی داشته باشید تا غذایی لذیذ میل کنید و از مغازه و گالری‌های این روستا بازدید کنید.

۹. ساحل آب گرم، وایکاتو (Waikato)

نیوزیلند

ساحل آب گرم، ساحلی زرق و برق‌دار با عمقی پنهان است. بازدید‌کنندگان، این ساحل را به عنوان بهترین ساحل نیوزیلند می‌شناسند و برای رفتن، حدود دو ساعت بعد از پایین آمدن آب دریا را انتخاب می‌کنند تا حفره‌های موجود در ساحل از آب گرم طبیعی پر شده و به شکل مکانی شخصی برای استراحت تبدیل شوند. آب گرم این ساحل پر از مواد معدنی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم است.

۱۰. ساحل پیها (Piha Beach)، اوکلند

نیوزیلند

ساحل پیها، معروف‌ترین ساحل کشور برای غواصی و موج‌سواری و همچنین یکی از بهترین سواحل نیوزیلند است. این فقط یک ساحل زیبا برای گشت و گذار نیست، بلکه صخره‌های ناهموار، قاب دریایی بی‌نظیر و محدوده‌ی سرسبز اطراف این ساحل، جای زیادی برای گشتن و اکتشاف دارد. این ساحل مرموز، برای شنا و آفتاب گرفتن چندان مناسب نیست، زیرا جریان آب و رطوبت این امکان را کم می‌کند، اما در مناطق مشخص شده، اجازه‌ی شنا را خواهید داشت.

۱۱. ساحل کایتریتری (Kaiteriteri Beach)، تاسمان

نیوزیلند

برای دیدن شن و ماسه‌ی طلایی و لذت بردن از بیشترین ساعات نور خورشید در نیوزلند به ساحل کایتریتری سفر کنید. ساحل در بالای جزیره جنوبی نیوزیلند و دروازه ورودی پارک باشکوه و ملی آبل تاسمان، واقع شده است. مسیر‌های پیاده‌روی مشخص شده، شنا، حمام آفتاب و خوردن غذای دریایی محلی در این ساحل امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید با قایق در اطراف ساحل و تالاب‌هایی که آن را احاطه کرده است، گشت و گذاری داشته باشید. پنگوئن، خوک آبی و دلفین در این ساحل زیاد دیده می‌شود، پس دوربین خود را به خوبی شارژ کنید تا لحظات ناب را به ثبت برسانید.

۱۲. خلیج وال، وایکاتو

نیوزیلند

خلیج وال ساحلی آرام و سازگار با محیط‌زیست که بین کوه کاریوی (Karioi) و اقیانوس واقع شده و تا جنوب راگلان (Raglan)، فقط ۵ دقیقه فاصله دارد. تپه‌های اطراف با درختان بومی فراوان، پوشش داده شده و ساحل آن بهترین برای موج‌سواری است. بهترین مدارس آموزش موج‌سواری نیز در این منطقه قرار دارند، پس مکان مناسبی برای یادگیری است. در اطراف، تعداد زیادی مغازه، رستوران، اقامتگاه‌های تفریحی و استودیوهای ماساژ نیز به چشم می‌خورد.

۱۳. خلیج میسیون (Mission Bay)، اوکلند

نیوزیلند

با توجه به شلوغی خلیج میسیون، رستوران‌های پرجنب و جوش، بستنی فروشی‌ها، کافه‌ها و ....می‌توان گفت که میسیون، یک شهر ساحلی کامل است. بهترین ساحل با شن و ماسه‌ی طلایی و پوشش گیاهی گسترده برای گذراندن یک روز آفتابی است. در آستانه‌ی تابستان، درختان با شکوفه‌های قرمز، بر زیبایی این ساحل می‌افزایند.

۱۴. ساحل اقیانوس

نیوزیلند

کوه Maunganui، کوهی عجیب و غریب است، زیرا از یک سو توسط اقیانوس و از سوی دیگر توسط بندر، احاطه شده است. ساحل اقیانوس، ساحلی که سمت بندر است، آرام و مناسب برای شنا و ساحلی که سمت اقیانوس است، زیبا و مناسب برای موج‌سواری است. آب و هوای خوبی که در طول سال در منطقه اطراف این کوه وجود دارد، آن را به منطقه‌ی گردشگری محبوبی تبدیل کرده است.

۱۵. ساحل ناینتی مایل، سرزمین شمالی

نیوزیلند

درست است که نام ساحل، ناینتی مایل است، اما حدود ۵۵ مایل طول دارد. با زیبایی‌های شگفت‌انگیزی که دارد، برترین مقصد توریستی شناخته شده است. تپه‌های ماسه‌ای موجود در این ساحل، چشم‌اندازی از صحرا را رقم زده است. معروف‌ترین و بزرگ‌ترین ساحل نیوزیلند با وجود ماسه‌های طلایی و فریبنده است.

مطالب مرتبط:

منبع edition

دیدگاه