پرتال جامع گردشگری کشور ظرف ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
پرتال جامع گردشگری کشور ظرف ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد که تا ۱۰ روز آینده پرتال جامع گردشگری کشور راه‌اندازی می‌شود.

علی‌اصغر مونسان، ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، که به منظور دیدار با فعالان بخش گردشگری و افتتاح چند پروژه گردشگری به استان مازندران سفر کرده است، در رابطه با راه‌اندازی پرتال گردشگری کشور چنین گفت:

این پرتال که به‌عنوان یک منبع و ماخذ اصلی گردشگری است در آن تمامی اطلاعات مربوط به مناطق تاریخی، طبیعی و گردشگری کشور گنجانده شده است و مردم می‌توانند با استفاده از این پرتال اطلاعات لازم را در زمینه‌های گردشگری و اماکن تاریخی کشور برای سفر به همه مناطق کشور اخذ کنند تا از یکنواختی سفرها جلوگیری شود.

مونسان در ادامه سخنانش اظهار امیدواری کرد که با توجه به فعالیت‌های استانداران و مجموعه سازمان میراث فرهنگی کشور پیش‌بینی می‌شود تا در بهار آینده گردشگری در همه نقاط کشور حتی ‌استان‌هایی که تاکنون مردم سفر به آن‌ها سفر نمی‌کردند، افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنانش به پروژه‌‌های در حال ساخت گردشگری اشاره کرد و گفت:

در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ پروژه در این حوزه در حال ساخت وجود دارد که امیدواریم تا پایان کار دولت دوازدهم همه آن‌ها به بهره‌برداری برسند. خوشبختانه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بخش نیز زیاد است و سرمایه‌گذاران زیادی به‌صورت روزانه برای سرمایه‌گذاری در این بخش گردشگری اعلام آمادگی می‌کنند.

مونسان در ادامه سخنانش از «بوم‌گردی» را به عنوان یکی از برنامه‌های جدید و رو به ‌رشد حوزه گردشگری یاد کرد و خاطرنشان کرد که:

بوم گردی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها و شهرهای کوچک شده است و از طرفی، این اقامتگاه‌های محلی باعث رونق طبیت‌گردی در بین گردشگران نیز می‌شود.

وی استفاده از ابنیه‌های تاریخی کشور به‌عنوان فضاهای اقامتی را یکی دیگر از جاذبه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بخش عنوان کرد و گفت:

این بخش باعث جذب بیشتر توریست‌های خارجی می‌شود و با این برنامه‌ها می‌توانیم به اهداف برنامه ۱۴۰۴ که همانا جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی است، دست پیدا کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش با خبرنگاران در شهر چالوس درباره سفرهای نوروزی امسال گفت:

برای عید نوروز سال آینده ۱۹ دستگاه اجرایی، امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به‌صورت هماهنگ فعالیت خودشان را آغاز کردند. در این راستا، با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد نشاط در بین مردم این ستاد تلاش کرده تا در حوزه کیفیت و کنترل قیمت نظارت دقیق داشته باشد تا از هر گونه افزایش ارائه خدمات به مردم در ایام عید جلوگیری شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان سخنانش به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان مازندران اشاره کرد و افزود:

خوشبختانه این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالای گردشگری است و برای ساماندهی و استفاده مردم در این مناطق باید گردشگران به‌صورت تور گردشگری به این منطقه آورده شود تا ارزش افزوده در این بخش به وجود آید. همچنین، استانداران شمالی کشور برنامه های خوبی در این زمینه دارند تا بتوانیم در آینده شاهد رونق بخش گردشگری به‌صورت سیستمی در این استان‌ها باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه