یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از حمام خاک تا شنای موش بیور

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از حمام خاک تا شنای موش بیور

اتفاقات جالبی در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد که ناب‌ترین آن‌ها را در قالب عکس‌های نشنال جئوگرافی تقدیم شما می‌کنیم.

در هفته‌ای که گذشت، عکس‌های چشم‌نوازی از اقصانقاط دنیا نظیر شنای موش بیور در جمهوری چک، بازسازی یک جنگ انقلابی و... در نشنال جئوگرافی منتشر شد که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

شنای موش بیور  

نشنال جئوگرافی

این موش بیور یا نوتریا در حال شنا در رودخانه‌ای در «Hradec Kralove» جمهوری چک است. این جانور نیمه آبزی در اصل بومی جنوب آمریکا است، اما توسط کشاورزان خز به اروپا آورده شدند.

آماده، هدف، شلیک

نشنال جئوگرافی

در بازسازی یک جنگ انقلابی، شاهد سربازی انگلیسی هستید که در جنگ «رد هورس تاورن» (Red Horse Tavern) در سادبری ماساچوست مشغول شلیک با اسلحه است. این رویداد سالانه شامل چند صد نفر می‌شود که به‌عنوان سرباز در هر دو جناح آرایش می‌گیرند.

صعود به بن نویس

نشنال جئوگرافی

کوهنوردی را می‌بینید که از مسیر جدیدی واقع در بخش شمالی کوه «بن نویس» (Ben Nevis) اسکاتلند، به این کوه صعود کرده است. بن نویس با ارتفاع حدود ۱۳۴۴ متر، بلندترین نقطه در جزایر بریتانیا است.

چشم عقاب

نشنال جئوگرافی

یک شکارچی در مغولستان در حالی که عقاب شکاری دست‌آموز را نگه داشته است، به اطراف خود می‌نگرد. آن‌ها به‌دنبال شکار خرگوش و روباه هستند که قدمتی معادل چند قرن دارد.

خرس قطبی در بالای جهان

نشنال جئوگرافی

سونالینی ختراپال (Sonalini Khetrapal)، وقتی در قایق کوچک خود در نزدیکی سوالبارد شبه‌جزیره نروژ بود، این عکس از خرس قطبی را گرفته که در حال عبور از یخ‌های شناور است. او می‌گوید:

زبان از توصیف قطب شمال عاجز است. این منطقه خشن ولی آرام، برهوت ولی زنده، پیچیده ولی پاک است. برای گرفتن این عکس از لنز چشم ماهی استفاده شده، به این امید که شکوه این حیوان قدرتمند را هنگام نشستن در بالای جهان به تصویر بکشد.

شنا در باهاماس

نشنال جئوگرافی

این غواص سطحی، از شنا در باهاماس آرام لذت می‌برد. او از هیچ وسیله تنفسی استفاده نکرده و در عوض نفس خود را تا هر زمان که بتواند در سینه حبس کرده است.

حمام خاک

نشنال جئوگرافی

در « Madikwe Game Reserve» آفریقای جنوبی، این فیل از خرطوم خود برای دوش خاک استفاده کرده است. فیل‌ها با کمک خاک از پوست‌شان در مقابل نیش حشرات و اشعه شدید نور خورشید محافظت می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه