۱۲ موزه تاریخی در جهان که باید حداقل یک بار دید (قسمت اول)

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
۱۲ موزه تاریخی در جهان که باید حداقل یک بار دید (قسمت اول)

۱۲ موزه تاریخی برتر در جهان وجود دارد که باید حداقل یک‌بار از آنها دیدن کرد.

در سراسر جهان، موزه‌ها همچنان در میان جذاب‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های جهان جای دارند. از موزه‌های شلوغ هنری گرفته تا موزه‌های علمی و تاریخی، در هرکدام چیزی جذاب برای همه وجود دارد. در ادامه فهرستی از ۱۲ موزه برتر تاریخی برای علاقه‌مندان به تاریخ را معرفی می‌کنیم. این موزه‌ها، به شما هزاران سال از تاریخ بشر را نشان می‌دهند و به همه بازدیدکنندگان مقداری از تاریخ گذشته‌های دور را آموزش می‌دهند.

موزه آکروپلیس، یونان

موزه آکروپلیس یونان

موزه آکروپولیس، خانه گنجینه‌های آتن باستان در کشور یونان و یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان است که تمرکز آن بر روی یافته‌ها و آثار مربوط به تمدن یونان باستان است و در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شده است. موزه آکروپولیس شبیه پارتنون ساخته شده و تلاش بر آن بوده که ستون‌های این موزه دقیقا بازتابی از ستون‌های پارتنون باشند.

موزه آکروپلیس یونان

این موزه در محوطه‌ای حدودا ۱۴ هزار متر مربعی، ۴۰۰۰ اشیای باستانی دربرگیرنده آثاری از عصر برنز یونان، روم و بیزانس یونان را در خود جای داده است.

موزه ایاصوفیه، ترکیه

موزه ایاصوفیه، ترکیه

مسجد ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین و برجسته‌ترین موزه‌های دنیا در کشور ترکیه در زمینه هنر و تاریخ معماری است. این بنای تاریخی از قرن ششم هجری تا به امروز «هشتمین عجایب جهان» نامیده می‌شود. اگر تنها به تماشای ظاهر این بنا می‌روید، به شما قول می‌دهیم که ارزشش را دارد، مخصوصا گنبد مرکزی آن به تنهایی بسیار تماشایی است. موزه این بنای تاریخی مجموعه‌ای از آثار امپراطوری بیزانس و عثمانی را در خود جای داده است.

موزه ایاصوفیه، ترکیه

این موزه همچنین شامل تاریخچه این بنا و ارتباطات بین مسیحیت شرقی و اسلام می‌شود. جالب است بدانید که بنای کنونی این موزه هم به‌عنوان کلیسا و هم به‌عنوان مسجد کاربرد داشته است.

موزه جنگ، فرانسه

موزه جنگ، فرانسه

موزه جنگ پاریس یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر نظامی و تاریخی در جهان است. این موزه نظامی، موزه‌ای جامع است که شامل تاریخ نظامی کشور فرانسه از قرن ۱۳ میلادی تا دوران معاصر می‌شود و به دستور لویی چهاردهم در سال ۱۶۷۴ با ابعادی به طول ۴۸۷ متر، عرض ۲۵۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر در قلب پاریس در جنوب رود سن و در امتداد پل الکساندر سوم بنا شده است.

موزه جنگ، فرانسه

در این موزه علاوه بر مقبره فرمانروا، یک مجموعه کامل از یادگاری‌های ناپلئون بناپارت شامل کت، کلاه، شمشیر، مجسمه‌ها و مجموعه‌ای بی‌نظیر از تصاویر و نقاشی‌ها از پیروزی‌ها‌ی ارتش و جنگ‌های درخشان و باشکوه او را می‌توانید ببینید.

موزه تمدن‌های آسیایی، سنگاپور

موزه تمدن های آسیایی، سنگاپور

موزه تمدن‌های آسیایی یکی از موزه‌های برتر کشور سنگاپور و یکی از اولین موزه‌های جهان برای ارائه چشم‌انداز گسترده، در عین حال یکپارچه از فرهنگ‌ها و تمدن‌های آسیایی است. مجموعه‌هایی که در این موزه جمع‌آوری شده‌اند، عمدتا بر روی جامعه چند قومی کشور سنگاپور تمرکز دارند که بیشتر بخش‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کشور چین، آسیای جنوب‌شرقی، جنوب آسیا و غرب آسیا را پوشش می‌دهد.

موزه تمدن های آسیایی، سنگاپور

شعار این موزه این است:‌ «جایی که فرهنگ‌های آسیایی زنده می‌مانند.». مجموعه‌های موجود در این موزه شامل طیف متنوعی از هنرهای اشرافی، مجسمه‌های چینی، منبت‌کاری هند جنوبی و مجسمه‌های بودایی قدیمی می‌شود.

موزه ارتش سفالین، چین

موزه ارتش سفالین، چین

موزه ارتش سفالین یکی دیگر از مدعیان هشتمین شگفتی جهان پس از مسجد ایاصوفیه است و همچنان پس از گذشت چندین سال، یکی از غنی‌ترین یافته‌های چند قرن گذشته است. این موزه، گنجینه‌ای از هشت هزار سرباز چینی است که متعلق به دوران حکومت اولین امپراتور چین، یعنی «کین شی هوآنگ» است. نکته جالب توجه در مورد این موزه داستان ساخته شدن آن است.

موزه ارتش سفالین، چین

امپراتور کین برای اینکه بتواند در دنیای دیگر نیز فرمانروایی کند، تمام سفالگران و مجسمه‌سازان آن زمان چین را به خدمت خود گرفت و به آن‌ها دستور داد تا هزاران مجسمه سرباز سفالی بسازند تا او بتواند با ارتش سفالی خود به سرزمین مردگان برود. او بر این باور بود که این ارتش می‌توانند پس از مرگ نیز از او محافظت کنند. این جنگجویان سفالی با آرایش جنگی در یک و نیم کیلومتری مقبره امپراتور، رو‌ به سرزمین‌های دشمن دفن شده‌اند، طوری که میان دشمن و مقبره امپراتور قرار گرفته‌اند.

موزه مصر، مصر

موزه مصر، مصر

مصر باستان همچنان یکی از دوره‌های محبوب تاریخی در جهان است. سالانه میلیون‌ها گردشگر راهی موزه بزرگ مصر در شهر قاهره می‌شوند تا مجموعه گسترده‌ای از عتیقه‌های فرعون را تماشا کنند.

موزه مصر، مصر

این موزه دارای دو طبقه است. طبقه اول ۱۶۰ هزار شعر در طول تاریخ ۵ هزار ساله مصر را به نمایش گذاشته است و طبقه دوم شامل آرامگاه، مجسمه‌های تاریخی و آثار باستانی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه