تفریحات هامبورگ که برای گردشگران رایگان است

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
تفریحات هامبورگ که برای گردشگران رایگان است

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. با اینکه ثروتمندترین شهر آلمان محسوب می‌شود، اما می‌توانید با هزینه‌ای کم اوقات خوشی را در برای خود رقم بزنید.

هامبورگ یک گوهر معماری است که به‌واسطه‌ی طرح شهری مترقی خود در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. این شهر بزرگ آلمان نیز یکی از ثروتمندترین شهرهای کشور است که شاید کمی گران‌قیمت به نظر برسد. اما اجازه ندهید این موضوع شما را دلسرد کند، چراکه جاذبه‌ها و تفریحات متعددی در هامبورگ وجود دارد که هیچ هزینه‌ای ندارند و می‌توانید در پول خود صرفه‌جویی کنید. به این ترتیب پول خود را برای غذای تازه از بازار، نوشیدنی، خرید و... خرج کنید و از اوقات خود لذت ببرید.

دوچرخه سواری

هامبورگ

با توجه به تعداد زیاد دوچرخه‌ها در هامبورگ، هنگام سفر به این شهر فکر می‌کنید که وارد آمستردام یا کپنهاگ شده‌اید. این شهر نیز به‌عنوان شهر عاشق دوچرخه در جهان مشهور است. علاوه بر این، از معروف‌ترین سیستم دوچرخه‌‌سواری یعنی StadtRAD نیز برخوردار است. با این سیستم می‌توانید به سهولت و سرعت در شهر گردش کنید و در عین حال هم به محیط زیست آسیبی نرسانید. ۳۰ دقیقه اول همیشه رایگان تمام می‌شود، پس از آن، برای هر دقیقه باید ۰،۰۸ یورو بپردازید. پس این تفریح اساساً رایگان است! ایستگاه‌های دوچرخه در بسیاری از ایستگاه‌های U-Bahn (مترو) و S-Bahn (قطارهای روی زمین) مستقر هستند و امکان تماشای مناظر شهر را برای گردشگران تسهیل کرده‌اند.

هافن سیتی و اشپایشراشتات

هامبورگ

در هافن سیتی (Hafencity) و اشپایشراشتات (Speicherstadt) می‌توان گذشته و حال این شهر را در کنار هم مشاهده کرد. این منطقه بزرگ‌ترین انبار جهان به حساب می‌آید که از سال ۲۰۱۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. اشپایشراشتات به‌معنای شهر انبارها است و ویژگی نئوگوتیک ساختمان‌ها با آجرهای قرمز نشان‌دهنده تاریخ غنی این شهر است که ارزش دیدن دارد. این انبارها در فواصل سال‌های ۱۸۸۳ و ۱۹۲۷ به‌عنوان منطقه آزاد حمل کالا بدون پرداخت مالیات ساخته شد و مساحتی معادل ۲۶ هکتار را پوشش می‌دهد که شامل شبکه‌ای از خیابان‌ها، کانال‌ها و پل‌ها است. خیلی جالب است که بخش تاریخی شهر در کنار این منطقه و در وسط بزرگ‌ترین پروژه توسعه شهری اروپا یا همان «هافن سیتی» قرار دارد.

هامبورگ

ساختمان‌های اداری، رستوران‌ها، آپارتمان‌ها و حتی یک دانشگاه منجر به‌شکل‌گیری رویای معماری به نام هافن سیتی شده که وقتی کامل شود، ۴۰ درصد شهر هامبورگ را تشکیل خواهد داد. یکی از نقاط شاخص این منطقه، سالن کنسرت الب‌فیل‌هارمونی (Elbphilharmonie) با نمای فوق‌العاده شیشه‌ای و روف تاپ موج‌دارش است.

تونل الب

هامبورگ

تونل قدیمی اِلب (Elbe Tunnel) یکی دیگر از جاذبه‌های شهر به حساب می‌آید که بازدید از آن رایگان است. این تونل در سال ۱۹۱۱ به‌منظور ایجاد یک مسیر مستقیم بود تا کارگران بارانداز بتوانند از «St Pauli Piers» به کرانه جنوبی رودخانه الب تردد کنند. در حال حاضر این تونل موردعلاقه افراد محلی و گردشگران است که دوست دارند مهندسی تاریخی آن را مشاهده کرده و از مناظر زیبای شهر لذت ببرند. بازدید از این تونل به‌صورت شبانه‌روزی در ایام هفته با دوچرخه یا پای پیاده امکان‌پذیر است.

کلیسای سنت میشل

هامبورگ

کلیسای سنت میشل (St Michael) در مرکز هامبورگ قرار گرفته و از فاصله‌ی چند کیلومتری مشخص است. این کلیسا شامل سقف مسی متمایز، برج بلندی به ارتفاع ۱۳۲ متر و بزرگ‌ترین ساعت زنگ‌دار آلمان می‌شود که از دور قابل‌مشاهده است. کلیسای سنت میشل به‌صورت پیاپی در میان زیباترین مناطق شمال آلمان قرار می‌گیرد و مهم‌ترین جاذبه شهر به حساب می‌آید. معماری باروک و سکوی تماشای آن که نمایی زیبا از شهر و بندر را پیشکش نگاه بازدیدکنندگان خود می‌کند، پس قطعا می‌تواند دلیل خوبی برای بازدید از آن باشد. البته این همه ماجرا نیست و مابقی را باید خودتان ببینید.

بازار ماهی

هامبورگ

بازار ماهی سنت پائولی هامبورگ فعالیت خود را از سال ۱۷۰۳ آغاز کرد و از میوه و گل گرفته تا لباس و ماهی در آن به فروش می‌رسد. پس در سفر به هامبورگ می‌توانید روزهای یکشنبه از ساعت ۷ تا ۹:۳۰ صبح به این بازار سر بزنید و هم ماهی تازه بخرید و هم خود را به یک فنجان قهوه و ساندویچ ماهی سنتی مهمان کنید. در عین حال تعدادی سوغاتی تهیه کرده یا فقط در این بازار گشتی بزنید.

موزه زولاجیکال

هامبورگ

موزه زولاجیکال (Zoological) با بیش از ۱۰ میلیون مجموعه شی، بخشی از دانشگاه هامبورگ و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز پژوهشی در زمینه تنوع زیستی و تکامل در آلمان است. فضای نمایشگاهی این موزه حدود ۲۰۰۰ متر مربع است که آثار باشکوهی از اسکلت وال و کرگدن گرفته تا تمساح و پرندگان و حشرات کوچک را در معرض دید قرار داده است. نمایشگاه دائمی نیز شامل انواع گونه‌های حیوانات و تکامل زندگی برای آموزش کودکان و بزرگسالان می‌شود.

این موزه یک ورودی جدید چندرسانه‌ای دارد که به نقش انسان در توسعه جمعیت، کاهش گونه‌ها و تغییرات آب و هوایی می‌پردازد. نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه در کنار نمایشگاه‌های دائمی و برنامه‌های آموزشی موزه می‌تواند اوقات به‌یادماندنی را برایتان بسازد.

پارک Wasserlichtkonzerte

هامبورگ

اگر دوست دارید از شلوغی و همهمه شهر دور شوید، می‌توانید به پارک و شهربازی «Wasserlichtkonzerte» هامبورگ بروید که مناسب هر سن و سالی است. این پارک از مرکز شهر شروع شده و تا بندر ادامه دارد. این محل آرامش و استراحت شامل یک باغ گیاه‌شناسی، گلخانه‌های گرمسیری، باغ گل رز و بزرگ‌ترین باغ ژاپنی در اروپا است. در فصل تابستان نیز شاهد فواره‌ای خواهید بود که با موسیقی همراه است. در ضمن می‌توانید کودکان خود را به اسب‌سواری برده یا از یکی از کنسرت‌ها و بازی‌های رایگان لذت ببرید. در فصل زمستان نیز امکان اسکیت‌بازی و بازی روی یخ وجود دارد.

تورهای پیاده‌روی

هامبورگ

تور پیاده‌روی رایگان از بندر، شامل منطقه سنت پائولی و Reeperbahn می‌شود که هرروز از ساعت ۲ بعدازظهر از اسکله «Landungsbrücken» آغاز می‌شود. به غیر از هزینه بلیط برای عبور از رودخانه به مبلغ ۱٫۵۰ یورو، این تور هیچ هزینه‌ای ندارد. در این گشت‌وگذار با جزئیات جالبی در مورد اسکله آشنا شده و مناظر زیبای دهه ۸۰ هامبورگ را خواهید دید. اطلاعاتی در زمینه توسعه مناظر شهری پیدا کرده و از رویدادهایی که هنگام حضور بیتل‌ها در هامبورگ اتفاق افتاده، مطلع می‌شوید. در ادامه نیز می‌توانید زندگی شبانه فوق‌العاده این شهر را تجربه کنید.

تورهای گشت‌وگذار رایگان نیز در منطقه قدیمی و تاریخی شهر هرروز موجود است. این تورها از ساعت ۱۱ صبح از ورودی اصلی ساختمان شهرداری شروع می‌شوند و حدود دو ساعت طول می‌کشد. این تورها را می‌توان از روی چترهای زردشان شناخت.

جشنواره Wutzrock

هامبورگ

جشنواره رایگان «Wutzrock» هر سال در فضای باز و در محل جشنواره «Eichbaumsee» برگزار می‌شود که در جنوب شرق هامبورگ قرار دارد. این جشنواره نه‌تنها رایگان است، بلکه شامل باربیکیو و اقامت در طول شب هم می‌شود. آخر هفته تابستانی خود را در کنار دوستان و خانواده در این محل سپری کرده و از برنامه‌های متنوع گروه‌های موسیقی لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه