اتصال ۶۰ صفحه مجزا از بزرگترین نقشه‌ جهان برای اولین بار در تاریخ

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
اتصال ۶۰ صفحه مجزا از بزرگترین نقشه‌ جهان برای اولین بار در تاریخ

مونتاژ نسخه قدیمی از نقشه سیاره زمین پس از گذشت ۴۳۰ سال که توسط اوربانو مونته تهیه شده بود انجام شده است.

نقشه بزرگ و رنگارنگ سیاره زمین در سال ۱۵۸۷ توسط نقشه‌کش ایتالیایی اوربانو مونته (۱۶۱۳-۱۵۴۴) در شهر میلان تهیه شد. اکنون پس از گذشت ۴۳۰ سال، متخصص نقشه‌برداری دیوید رامزی تمامی آن را مونتاژ کرده است، همانگونه که مونته می‌خواست.

با ما همراه باشید تا با جزئیات این نقشه تاریخی آشنا شویم.

اتصال بزرگترین نقشه جهان

رامزی با کمک برادرزاده اش براندون، قطعات نقشه دیجیتالی را به شکل شگفت‌انگیزی در کنار هم قرار دادند، که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نقشه‌ها در جهان است. قبل از تبدیل شکل دیجیتالی نقشه، اندازه قطر نقشه پس از سرهم کردن آن بیش از ۱۰ فوت (۳ متر) محاسبه شد. علی‌رغم اینکه مدل دیجیتال نقشه راحت‌تر بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است، ولی ترسیمات مونته جزئیات را ملموس‌تر شرح داده است.

اتصال بزرگترین نقشه جهان

رامزی می‌گوید:

نقشه مونته به ما یادآوری می کند که نقشه‌های تاریخی به‌عنوان منابع اولیه بسیارحائز اهمیت هستند. مونته برای نشان دادن جهت قطب شمالی در نقشه مسطح کره زمین، از ایده‌های پیشرفته علمی در زمان خود بهره برده است، هنرمندی در ترسیمات و آرایش نقشه، آن را به بالاترین سطح طراحی تبدیل کرده است. این چشم‌انداز جهان، یک منبع تاریخی عمیق است که با مجموعه ای از مکان‌ها، شکل‌ها، فضاها و تفسیرها درهم‌آمیخته شده است. به عبارتی، علم، هنر و تاریخ همگی در یک جا گرد‌آمده‌اند.

اتصال بزرگترین نقشه جهان

نقشه مونته اصطلاحاتی فراتر از مختصات جغرافیایی را بیان می‌کند. در این نقشه اطلاعات آب و هوایی، ساعات روشنایی، گیاهان، جانوران و معماری هر کشور را نشان می‌دهد.

اتصال بزرگترین نقشه جهان

شیرها و شترها در آفریقای مرکزی نشان داده شده‌اند در حالی که آمریکای جنوبی با پرندگان نادر و عجیب متمایز شده است. نقشه با تصاویری از پادشاهان و جنگجویان نقاشی شده است. این امر فضایی اسطوره‌ای را در نقشه نشان می‌دهد که برای آن زمان امری طبیعی بوده است.

اتصال بزرگترین نقشه جهان

یک نسخه نمادین از این اثر هنری به‌عنوان علامت سازمان ملل استفاده می‌شود و تنها یک نسخه دیگر از این نقشه در جهان موجود است.

تصور کنید که خود مونته بتواند نقشه خود را هم‌اکنون ببیند!

 

 

مطالب مرتبط:

منبع Culture Trip

دیدگاه