پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان را بشناسید

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی چهار شنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان را بشناسید

فرودگاه دبی در صدر پر رفت و آمد ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا قرار دارند. فرودگاه‌های برخی از کشورهای بزرگ جهان در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده‌اند و آمار رفت و آمد بالایی دارند.

شلوغ‌ترین فرودگاه‌ دنیا، در دبی قرار دارد و کیفیت پروازهای این کشور هرروز در حال بهبود است. در این میان تنها فرودگاه دبی، شلوغ‌ترین فرودگاه دنیا نیست و بسیاری از کشورهای جهان توانسته‌اند این عنوان را به دست بیاورند. فرودگاه بین‌المللی دبی در سال ۲۰۱۷ آماری در رابطه با رفت و آمدهایش منتشر کرد و توانست عنوان پر رفت و آمد ترین فرودگاه دنیا را به دست بیاورد.

در سال گذشته حدود ۸۸٫۲ میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی دبی قدم گذاشته‌اند، این آمار در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۳٫۶ میلیون نفر بود و در سال ۲۰۱۷ رشد قابل توجهی داشته است.

پل گریفتس، مدیرعامل فرودگاه دبی پیش‌بینی می‌کند که این آمار در سال ۲۰۱۸ به ۹۰٫۳ میلیون نفر می‌رسد. فرودگاه هی ترو انگلستان در سال ۲۰۱۴ آمار پر رفت و آمد ترین فرودگاه را داشت و این عنوان تا سال‌ها به نام این فرودگاه ثبت شده بود تا فرودگاه دبی به اول این لیست رفت.

فرودگاه هی ترو لندن

فرودگاه هی ترو لندن

مسافران فرودگاه هیترو لندن در سال ۲۰۱۶، ۷۶ میلیون نفر بودند و این فرودگاه توانست عنوان پر رفت و آمد ترین فرودگاه سال ۲۰۱۶ را به دست بیاورد.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ با اختلاف بسیار کمی از هی ترو، عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه دنیا در سال ۲۰۱۶ به دست آورد. آمار مسافران هنگ‌کنگ، ۷۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ بود. آمار مسافران فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ در مقایسه با سال ۲۰۱۵ حدود ۳ درصد رشد داشته است. امروز فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ آمار هشتمین فرودگاه پر رفت و آمد در دنیا را دارد.

فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسپیلف آمستردام

فرودگاه اسخیپول آمستردام محدودیت‌های پروازی دارد و در سال، ۵۰۰ هزار پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود. فرودگاه اسخیپول یا اسکیپول، سومین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا است و در رتبه‌بندی بر اساس آمار مسافران، عنوان دوازدهم در دنیا را دارد. در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۴ میلیون مسافر در این فرودگاه قدم گذاشته‌اند و این آمار در سال ۲۰۱۷ حدود ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه شارل دوگل، به‌عنوان اصلی‌ترین فرودگاه فرانسه، در سال ۲۰۱۶ با ۶۶ میلیون مسافر، رکورد زد. این فرودگاه در لیست ۱۰ فرودگاه پر رفت و آمد جهان قرار دارد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور چندین سال پی‌درپی عنوان بهترین فرودگاه دنیا را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۹ میلیون مسافر در این فرودگاه قدم گذاشته‌اند و این فرودگاه در آمار بین‌المللی عنوان هفدهمین فرودگاه شلوغ را به دست آورده است.

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

فرودگاه اینچئون با ۵۸ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ در دسته برترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های دنیا قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶ آمار مسافران این فرودگاه ۱۷ درصد نسبت سال قبل پیشرفت کرد.

فرودگاه فرانکفورت

فرودگاه فرانکفورت

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۱ میلیون مسافر را به خود دیده است و در این سال عنوان سیزدهمین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا را به دست آورد.

فرودگاه بین‌المللی سووار نابومی

فرودگاه بین‌المللی سووار نابومی

فرودگاه بین‌المللی سووار نابومی در شهر بانکوک کشور تایلند قرار دارد و در ارتفاع ۲ متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه با ۴۵ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ در لیست پر رفت و آمدترین فرودگاه‌ها قرار داشت.

فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان

فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان

فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان در سال ۲۰۱۶ با ۴۲ میلیون مسافر، در لیست پر رفت و آمدترین فرودگاه‌ها قرار گرفت و در یک سال با ۱۰ درصد مسافر بیشتر، رکورد خوبی زد.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه