۸ راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیوتو

سحر ارجمند
سحر ارجمند جمعه، ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
۸ راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیوتو

کیوتو یکی از زیباترین و ارزان‌ترین شهرهای توریستی در کشور توسعه‌یافته ژاپن است. در نتیجه می‌توانید با رعایت چند نکته، در هزینه‌ها صرفه‌جویی و سفر خاطره‌انگیزی را در شهر کیوتو تجربه کنید.

کیوتو ممکن است از نظر مسافران یک مقصد ترسناک باشد؛ اما این شهر تاریخی به اندازه‌ی توکیو گران نیست، اما لازم است برای حمل و نقل، ورودی معابد، غذا و اقامت، هزینه‌هایی را پرداخت کنید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که بتوانید با حداقل هزینه‌ها از یک سفر ارزان به کیوتو لذت ببرید و با فرهنگ ژاپن آشنا شوید.

۱. برای تماشای شکوفه‌های گیلاس، در فصل‌های خلوت به کیوتو سفر کنید

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

فصل شکوفه‌های گیلاس معمولا از ماه مارس تا ماه مه است. در این فصل، گردشگران زیادی به ژاپن سفر می‌کنند و قیمت‌ها در این دوره افزایش می‌یابد. نه‌تنها همه چیز گران‌تر از همیشه است، بلکه جاذبه‌های محبوب هم بسیار شلوغ می‌شود. برای اینکه تجربه‌ی جالب‌تر و جذاب‌تری داشته باشید، در پاییز از کیوتو دیدن کنید. زیبایی برگ‌های رنگارنگ درختان کیوتو در فصل پاییز شما را مبهوت می‌کند و در کنار این تجربه‌ی لذت‌بخش، در هزینه‌های سفرتان هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

۲. به جای تاکسی‌های گران‌قیمت، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

شما می‌توانید با اتوبوس‌، مترو و قطار به همه‌ی جاذبه‌های فرهنگی در کیوتو دسترسی داشته باشید و هزینه‌ی کمتری نسبت به هزینه‌ی تاکسی، پرداخت کنید. هزینه‌ی یک روز عبور و مرور با اتوبوس، فقط ۵۰۰ ین (۲۳۰۰۰ تومان) است. حتما کفش‌های راحت بپوشید و در شهر پیاده‌روی کنید.

۳. اکثر مکان‌های تاریخی کیوتو رایگان هستند

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

بازدید از یک معبد، تقریبا ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۵٬۰۰۰ تومان برای شما هزینه دارد، ولی اکثر مکان‌های تاریخی کیوتو رایگان هستند. با اینکه هزینه ورودی یک معبد ارزان است، اما می‌توانید در منطقه تاریخی «گیون» (Gion) یا در «پیاده‌روی فیلسوف» قدم بزنید و از مناظر زیبای درختان گیلاس به‌صورت رایگان لذت ببرید. «فوشیمی ایناری» (Fushimi Inari)، «مقبره یاساکا» (Yasaka Shrine)، «مقبره هیان جینگو» (Heian Jungu Shrine)، «کاخ امپراتوری کیوتو» (Kyoto Imperial Palace)، «جنگل بامبوی آرشیاما» (Arashiyama Bamboo Forest) و «معبد نیناجی» (Ninna-ji Temple) از جمله جاذبه‌های فرهنگی در کیوتو هستند که نیازی به پرداخت ورودی ندارند.

۴. در هتل کپسولی بخوابید

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

هتل‌های کپسولی (Capsule hotel)، اتاق‌های زیاد و بسیار کوچکی دارند که مانند کپسول در کنار هم قرار گرفته‌اند. این هتل‌ها ممکن است عجیب و غریب به نظر برسند، ولی واقعا راحت هستند. اگر می‌خواهید یک چیز منحصربه‌فرد و کاملا ژاپنی را تجربه کنید، یک شب را در یکی از این اتاقک‌های کپسولی بگذرانید. این نوع هتل ارزان است و با کمتر از ۲۵۰٬۰۰۰ تومان، خاطره یک شب فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. حتما یک جفت گوش بند همراه خود داشته باشید.

نکته: اکثر هتل‌های کپسولی، تنها برای آقایان هستند. اگر خانم هستید، حتما این موضوع را قبل از رزرو، دو بار چک کنید.

۵. از نوشیدنی‌های گران صرف نظر کنید، می‌توانید در اتاق‌های آواز نوشیدنی بنوشید

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

در این اتاق‌ها می‌توانید به همراه دوستان خود در یک فضای خصوصی آواز بخوانید و برای یک ساعت هزینه آواز و نوشیدنی را پرداخت کنید. اکثر اتاق‌های آواز در روزهای خاصی از هفته، تخفیف می‌دهند.

۶. خواربارفروشی‌ها بهترین دوست شما هستند

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

خواربارفروشی‌های ژاپنی (کُنبینی)، برخلاف همتایان آمریکایی خود مانند Seven Eleven یا Family Mart، انواع مختلفی از غذاهای آماده را با قیمت زیر ۲۵٬۰۰۰ تومان می‌فروشند؛ کوفته برنجی‌های ماهی سالمون یا تون (اونیگیری) را حتما امتحان کنید، این کوفته‌ها واقعا خوشمزه هستند و قیمت آن‌ها کمتر از ۵۰۰۰ تومان است. فقط مراقب باشید و هنگام راه رفتن، چیزی نخورید؛ چون این عمل در فرهنگ ژاپنی  کار بی‌ادبانه‌ای است.

۷. فروشگاه‌های ۱۰۰ ینی که به‌مراتب از همتایان آمریکایی خود بهتر است

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

معمولا فروشگاه‌های یک دلاری در آمریکا، اجناس بی‌کیفیت و پلاستیکی می‌فروشند؛ در حالیکه می‌توانید در فروشگاه‌های ۱۰۰ ینی (۱ دلاری) ژاپن، سوغاتی‌های زیبا و جذابی را برای دوستان و خانواده‌تان پیدا کنید. دایسو (Daiso)، بزرگ‌ترین فروشگاه ۱۰۰ ینی ژاپن هم اجناس بسیار خوب و سوغاتی‌های اصل ژاپنی بسیاری مانند شیرینی‌ و ظروف سرامیکی دارد و قیمت آن‌ها تنها یک دلار (تقریبا ۵۰۰۰ تومان) است.

۸. در جشنواره‌ها شرکت کنید

سفر ارزان به کیوتو، ژاپن

علاوه بر اینکه می‌توانید از سرگرمی‌های رایگان این جشنواره‌ها بهره ببرید، فروشندگان خیابانی بسیاری هم در آنجا حضور دارند که غذاها، تنقلات، شیرینی‌های ژاپنی و یخ در بهشت‌های ارزان می‌فروشند. گیون ماتسوری (Gion Matsuri)، یکی از مشهورترین جشنواره‌های ژاپن است که در ماه جولای در کیوتو برگزار می‌شود. در این جشنواره‌ می‌توانید نواختن طبل‌های تایکو، غذاهای خیابانی ژاپنی متنوعی را تجربه کنید که در کنار خیابان‌های شهر به فروش می‌رسند. اگر فرد ماجراجویی هستید، حتما از بین غذاهای خیابانی ژاپنی، «اوکونومی یاکی» (okonomiyaki)  و «تاکویاکی» (takoyaki)  را امتحان کنید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه