چرا باید به السالوادور سفر کنیم؟

فرید دالایی
فرید دالایی شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
چرا باید به السالوادور سفر کنیم؟

السالوادور یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است که شاید هر گردشگری، فکر سفر به آن را نکند. اما این کشور کوچک، زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توان هفته‌ها شما را سرگرم کند. 

اغلب اطلاعات ما در مورد کشورهای آمریکای مرکزی مثل السالوادور کم است و اگر چیزی در این باره شنیده‌اید، معمولا در مورد جرم و جنایت است. به همین دلیل است که شاید کمتر کسی فکر سفر به این کشور به ذهنش برسد. اما اگر به شاخص صلح جهانی نگاهی بیندازید، می‌بینید که السالوادور امن‌تر از کشورهایی مثل چین و مکزیک است؛ این در حالی است که گردشگران خارجی این کشور بیستر از السالوادور است. احتمال این که در سفر به السالودور مورد حمله قرار بگیرید، بسیار کم است. اینجا می‌خواهیم دلایلی را بگوییم که طبق آن‌ها باید به السالوادور سفر کنید. 

السالوادور

گردشگر کمتری اینجا وجود دارد

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد السالوادور وجود دارد، این است که اینجا مملو از گردشگر نیست. شما جمعیت زیادی در جاذبه‌های گردشگری نمی‌بینید. ظرفیت هتل‌ها همیشه پر نیست. شما حس نمی‌کنید که شما هم یکی از آن جمعیت عظیم گردشگران هستید. به دلیل کمبود تعداد توریست‌ها، السالوادور یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید سفر کنید و تجربه‌ی سفری فرهنگی و باکیفیت داشته باشید.

سفر به السالوادور، سفری مقرون به صرفه است

شما می‌توانید در این کشور اقامتگاه‌هایی به قیمت ۸ الی ۱۵ دلار به ازای هر شب پیدا کنید. قیمت غذا حدود ۱۰ دلار به ازای یک روز است. حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌های محلی به ازای هر یک ساعت، بیش از ۲ دلار نمی‌شود. در این کشور می‌توانید محصولات کشور آمریکا را ارزان‌تر از خود آمریکا پیدا کنید! 

پوپوسا غذای محلی السالوادور است

پوپوسا السالوادور

پوپوسا نوعی غذای کلاسیک السالوادور است که هم بسیار خوشمزه است و هم بسیار مقرون به صرفه. این غذا ورژن ضخیم‌تر تورتیلا است که پر  است از پنیر، مرغ، لوبیا و هر چیز دیگری که دلخواه شما است. ۲ عدد پوپوسا برای سیر کردن یک نفر کافی است که فقط هم چند دلار برای شما هزینه خواهد داشت. 

این کشور تاریخ فرهنگی شگفت‌انگیز و گسترده‌ای دارد

السالوادور

قدمت این کشور به حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد بازمی‌گردد، زمانی که مردم مایا در این منطقه زندگی می‌کردند. امروزه شما می‌توانید ویرانه‌های آن دوران از جمله Tazumal و Joya de Cerén را در السالوادور مشاهده کنید. علاوه بر تاریخ باستانی این منطقه، بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد تهاجم اسپانیایی‌ها به السالوادور و جنگ داخلی در سال‌های اخیر، در موزه «Museo Nacional de Antropologia» اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

السالوادور شهرهای کوچک زیبا دارد

بسیاری از این شهرها در ناحیه‌ای به نام «La Ruta de las Flores» به معنی مسیر گل‌ها قرار دارند. این ناحیه‌ی کوهستانی به داشتن روستاهای کوچک شهرت دارد که پوشیده از گیاهان زیبا است. اگر دوست ندارید به شهرهای بزرگ سفر کنید، به این منطقه‌ی کوهستانی بیایید و به گشت و گذار بپردازید. از مهم‌ترین شهرهای کوچک این کشور می‌توان به Apaneca، Concepcion de Ataco و Juayua اشاره کرد. 

السالوادور  شهرهای ساحلی فوق‌العاده زیبایی دارد

السالوادور

السالوادور دارای خط ساحلی اقیانوس آرام است و یک مقصد فوق‌العاده برای موج‌سواران محسوب می‌شود. به این منطقه سفر کنید و از آب و هوای گرم، صدای امواج اقیانوس و نوشیدن پیناکولادای ارزان و باکیفیت (شیر نارگیل و آب آناناس) لذت ببرید. شهرهای ساحلی محلی فوق‌‌العاده برای سپردن لحظاتی پرآرامش و لذت بردن از محیط و زیبایی‌های اطراف است. برای تجربه‌ی چنین حسی، به شهرهای ساحلی السالودور مثل El Tunco، El Sunzal یا El Zonte سفر کنید. 

این کشور کوچک، چشم‌اندازها و سبک‌های زندگی متنوعی دارد

در السالوادور مکان‌های مختلفی برای بازدید وجود دارد. از شهرهای ساحلی گرفته تا شهرهای بزرگ، از روستاهای کوهستانی کوچک تا کوه‌های آتشفشانی و دریاچه‌ها. در این کشور اگر از یکی از این جاها خسته شدید، مشکلی نیست؛ به راحتی می‌توانید به محیطی کاملا متفاوت بروید و بخش تازه‌ای از این کشور را تجربه کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه