فرودگاه ولانا مالدیو، بهشت آسیا

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه ولانا مالدیو، بهشت آسیا

فرودگاه بین‌المللی ولانا، مهم‌ترین فرودگاه کشور مالدیو است که در جزیره هول هوله واقع شده و بیشتر پروازهای خارجی را پوشش می‌دهد.

مالدیو، کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و پایتخت آن ماله است. جزایر مالدیو یک مقصد گردشگری ایدئال و کامل برای سفر ماه عسل است. این کشور متشکل از هزاران جزیره است و هرآنچه که از یک جزیره‌ی استوایی انتظار دارید، از آب‌های زلال، سواحل شنی سفید، درختان نخل، روزهای گرم و آفتابی و موقعیت‌های عالی برای غواصی، در اختیارتان می‌گذارد. سیستم فرابر این کشور هم روزبه‌روز گسترده‌تر و بهتر می‌شود تا سفر میان جزیره‌ها با سهولت بیشتری انجام شود.

مالدیو

معرفی فرودگاه

فرودگاه مالدیو

فرودگاه ولانا که در گذشته ابراهیم نصیر نام داشته اصلی‌ترین فرودگاه مالدیو است که در جزیره هول هوله قرار دارد. این فرودگاه در سال ۱۹۶۰ افتتاح شد و در حال حاضر به شهرهای مهمی در سراسر دنیا پرواز مستقیم دارد.

مشخصات

فرودگاه مالدیو

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: MLE
  • کد ایکائو: VRMM
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲ متر
  • قطب اصلی ایرلاین: Maldivian، Trans Maldivian Airways
  • فاصله هوایی تا تهران: ۴۱۴۵ کیلومتر معادل حدودا ۶ ساعت (در حال حاضر پرواز مستقیم صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

فرودگاه مالدیو

فرودگاه ولانا دارای یک پایانه ساده اما به‌اندازه کافی مجهز و سامان‌دهی شده است. امکانات این پایانه شامل اینترنت رایگان، تعدادی از بانک‌های مالدیو که در بخش خروجی قسمت مربوط به پرواز‌های ورودی قرار دارد، تبدیل ارز و دستگاه خودپرداز، دفتر پست که در بخش ورودی قرار دارد، رستوران و کافه که در طبقه همکف قرار دارند به‌علاوه‌ی یک رستوران که خارج از ساختمان پایانه قرار دارد، فروشگاه‌های متنوع، بخش درمانی، داروخانه، بخش اختصاصی برای نوزادان، محوطه بازی برای کودکان، نمازخانه، هتل، اتاق کنفرانس و حمام می‌شود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه ولانا در فاصله ۳ کیلومتری مرکز شهر ماله قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه مالدیو

راه‌های دسترسی به فرودگاه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی کشور مالدیو کمی با دیگر کشورها متفاوت است.

حمل و نقل از فرودگاه به مرکز شهر یا برعکس، از طریق قایق و هواپیما‌های سبک دریایی استفاده می‌شود. کرایه قایق از فرودگاه «ماله» به داخل شهر ۰٫۶ دلار است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه مالدیو

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به ماله صورت نمی‌گیرد

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه