۵ راه برای سفری ارزان قیمت به سنگاپور

احد کشاورز
احد کشاورز شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
۵ راه برای سفری ارزان قیمت به سنگاپور

سنگاپور برای چهار سال پیاپی به عنوان گران‌ترین شهر جهان معرفی شده است، اما این بدین معنی نیست که شما نمی‌توانید با هزینه کم به این کشور سفر کنید.

تصور سفری ارزان قیمت و بدون نیاز به خالی کردن حساب بانکی‌تان به سنگاپور ممکن است دشوار باشد. بهترین راه برای کم شدن هزینه‌های سفر دوری کردن از مکان‌های گردشگری است که نیاز به ورودی دارند و همچنین بیشتر مراکز خرید و رستوران‌ها است. رستوران‌ها و مراکز فروش عمدتا هزینه‌ای ۷ درصدی را تحت عنوان مالیات کیفیت و خدمات به اجناس خود اضافه می‌کنند. 

در ادامه به پنج روش برای لذت بردن از سفر به سنگاپور با هزینه‌های کم اشاره می‌کنیم:

 به پارک‌ها سر بزنید

پارک‌های موضوعی (Theme parks) و موزه‌ها را فراموش کنید چرا که هزینه‌های آنها حتی برای محلی‌ها و ساکنان سنگاپور هم گران‌قیمت به حساب می‌آید. در عوض یک روز را در پولائو اوبین (Pulau Ubin) بگذرانید. این منطقه یکی از آخرین مناطق روستایی باقی مانده در سنگاپور است. دوچرخه کوهستانی کرایه کنید یا اطراف جزیره را پیاده بگردید.  در هر دو حالت فراموش نکنید که به دیدن چک جاوا (chek java) بروید. سرزمین مرطوبی که خانه تعداد زیادی از جانورانی است که در زمستان سال ۲۰۰۰ از آنها رونمایی شده است. سفر با قایق به پولائو اوبین یا از آنجا تنها ۳ دلار سنگاپور برای هر بار سفر هزینه دارد. مطمئن شوید که همراه خود پول نقد دارید چرا که در جزیره کارت‌های اعتباری پذیرفته نمی‌شود. در صورتی که به فضای شهری علاقه دارید بازدید از پارک مرلیون (Merlion) را به برنامه خود اضافه کنید. در این پارک می‌توانید به تصاویر برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های سنگاپور همچون مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) و اسپلاناد (Esplanade) را ببینید. در فاصله‌ای نه چندان زیاد از شما Gardens by the Bay قرار دارد. در صورتی قصد دیدن گنبد گل یا مسیر هوایی OCBC را نداشته باشید این بازدید برایتان هزینه‌ای در بر ندارد و رایگان است. 

به بازار دست‌فروش‌ها بروید

برای صرفه‌جویی در غذا به بازار دست‌فروش‌های نزدیک به مناطق مسکونی سر بزنید و از بازار‌های دست‌فروشی توریستی با قیمت‌های گزاف دوری کنید. به دنبال راه‌های پرییچ و خم و طولانی بروید. با این روش گشت و گذار غذایی ارزان یا در بد‌ترین حالت با قیمتی متوسط را پیدا خواهید کرد. اگر در برنامه سفرتان تنها یک روز برای پولائو اوبین کنار گذاشته‌اید، مسیرتان را به سمت مرکز دست‌فروشی روستای چانگی (Changi Village Hawker Centre) هدف‌گذاری کنید. در این مرکز تقریبا همه غذا‌های محلی با قیمتی کمتر از ۵ دلار (۶ دلار سنگاپور) فروخته می‌شود. اگر به دنبال لاکسا (یکی از غذاهایی که هر کسی که به سنگاپور سفر می‌کند باید امتحان کند)، می‌گردید، می‌توانید در خیابان سونگی (Sungey) پیدا کنید. لاکسای این خیابان علاوه بر اینکه روی اجاغ‌های با زغال چوب درست می‌شود، احتمالا جزو ارزان‌ترین (قیمت ۲ دلار یا ۳ دلار سنگاپور) آن‌ها هم است. 

از سوپرمارکت‌ها استفاده کنید

اگر چه استفاده از آب شهری در سنگاپور مشکلی برای سلامتی‌تان به وجود نمی‌آورد و سالم است، اما ممکن است بعضی اوقات به آب‌ معدنی نیاز پیدا کنید و در این زمان‌ها از سوپر‌ماکت‌های های‌کلاس و ۲۴ ساعته همچون  NTUC Fairprice Finest و Cold Storage دوری کنید. این اجناس را می‌توانید با قیمت‌های کمتری در سوپر‌مارکت‌های کوچک‌تر مثل ولیو دلار (Valudollar) و شنگ سیونگ (Sheng Siong)، که سومین شرکت و مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای سنگاپور است، تهیه کنید. قیمت اسنک‌های محلی هم به نسبت در این فروشگاه‌ها ارزان‌تر است. 

پیاده‌روی کنید

در هر جایی از سنگاپور که باشید، می‌توانید ایستگاه‌های اتوبوس یا ایستگاه‌های مربوط به دیگر روش‌ها و  سیستم حمل‌ و نقل عمومی سنگاپور را در فاصله ده دقیقه‌ای از خود پیدا کتید. اگر به دنبال فروشگاه‌های خیابانی می‌گردید و قصد دیدن ویترین‌های این مغازه‌ها را دارید، باید به سراغ مشهور‌ترین خیابان‌ با فروشگاه‌های مشهور سنگاپور یعنی اورچارد رود (Orchard Road) بروید. در این صورت نام دو ایستگاه اورچارد و دوبی گوت (Dhoby Ghaut) را به خاطر بسپارید. اگرچه دو ایستگاه متمایز و متفاوت هستند، اما تنها ۲۰ دقیقه پیاده از یکدیگر فاصله دارند. و خبر خوب این است که در راه بین دو ایستگاه مغازه‌های بسیار زیادی وجود دارد که با ویترین‌های جذاب خود می‌تواند کل روز شما را سرگرم‌ کند. 

از جای درست خرید کنید 

اگر به دنبال صرفه‌جویی و سفری ارزان‌قیمت هستید، خرید نباید جزو برنامه‌های اصلی شما باشد، اما اگر مجبور به خرید هستید، به مرکز خرید مصطفی (Mustafa Centre) بروید. این مرکز که ۲۴ ساعته باز است، در هند کوچک (Little India) قرار دارد و بیش از ۳۰۰ هزار آیتم را با قیمتی ارزان برای خرید و انتخاب شما در اختیارتان قرار می‌دهد. 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه