لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

«جنگ برای سیاره میمون‌ها» فیلمی به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مارک بامبک و ریوز است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. بیشتر صحنه‌های فیلم در حوالی ونکوور، بریتیش کلمبیا و آلبرتا فیلمبرداری شده است.

«جنگ برای سیاره میمون‌ها» فیلمی به کارگردانی مت ریوز  در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

اندی سرکیس، وودی هرلسون و استیون زان در این فیلم نقش‌آفرینی کردند. داستان فیلم درباره‌ی تقابل میمون‌ها به رهبری سزار با انسان‌هایی است که در صدد چیره شدن بر کره زمین هستند. در جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها، سزار و ارتش میمون‌ها وارد یک درگیری تحمیلی و مرگ‌بار با ارتش انسان‌ها به هدایت کلنلی بی‌رحم می‌شوند. به‌دنبال تلفات غیرقابل‌تصور ارتش میمون‌ها، سزار در کشاکشی نزدیک با غریزه‌ی تاریک خود، جهت گرفتن انتقام گونه‌ی میمون‌ها آماده می‌شود. قضای روزگار در نهایت سزار و کلنل را در نبردی حماسی برای آینده‌ی هر یک از گونه‌ها و تعیین سرنوشت این سیاره رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

این فیلم سومین فیلم از مجموعه‌ی سیاره‌ی میمون‌ها است. قسمت اول به نام «ظهور سیاره‌ی میمون‌ها» در سال ۲۰۱۱ و قسمت دوم با نام «طلوع سیاره‌ی میمون‌ها» در سال ۲۰۱۴ پخش شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان واقع شد، به‌خصوص نقش‌آفرینی سرکیس در نقش سزار که بار دیگر توجه همه را به خود جلب کرد. جلوه‌های ویژه، داستان فیلم، کارگردانی و موسیقی متن این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

گذشته از همه نقاط قوت فیلم، لوکیشن‌های «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» شاید توجه‌تان را جلب کرده باشد. در پس جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری، مناظر زیبایی در فیلم قابل‌مشاهده است که می‌توانید آن‌ها را در دنیای واقعی ببینید.

بیشتر صحنه‌های فیلم در حوالی ونکوور، بریتیش کلمبیا و آلبرتا فیلمبرداری شده است. برخی از صحنه‌ها در ایالت‌های کالیفرنیا و واشینگتن ضبط شده است. در ادامه با لوکیشن‌های این فیلم آشنا می‌شویم.

صحنه‌ای که در ساحل فیلمبرداری شده و انتهای فیلم اصلی سیاره‌ی میمون‌ها محصول سال ۱۹۶۸ را یادآوری می‌کند، در ساحل لانگ بیچ در جزیره‌ی ونکوور ضبط شده است.

جزیره ونکوور

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

جزیره‌ی ونکوور در شمال شرقی اقیانوس آرام قرار دارد و بخشی از ایالت بریتیش کلمبیا است. این جزیره ۴۶۰ کیلومتر طول، ۱۰۰ کیلومتر عرض دارد و وسعت آن حدودا ۳۲ هزار کیلومتر مربع است. این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره در ساحل غربی آمریکای شمالی است.

این جزیره برای هزاران سال، سرزمین بسیاری از اقوام بومی منطقه بوده است. در قرن هجدهم میلادی، کاشفان بریتانیایی و اسپانیایی این جزیره را کشف و معرفی کردند. جزیره‌ی ونکوور چهل و سومین جزیره‌ی بزرگ دنیا و یازدهمین جزیره‌ی بزرگ کانادا است. در سال‌های اخیر، مسئولان بریتیش کلمبیا برنامه‌های تبلیغاتی و تشویقی وسیعی برای جلب توجه گردشگران به گردشگاه‌های ساحلی این منطقه اجرا کرده‌اند. فعالیت‌های تفریحی متعددی مثل ماهیگیری، تماشای نهنگ‌ها، پیاده‌گردی در دل طبیعت، غواصی اسکوبا و اسکی تنها چند مورد از تفریحاتی است که برای گردشگران این منطقه در نظر گرفته شده و امکانات آن فراهم شده است. علاوه بر این، گردشگران از معماری ویکتوریایی قرن نوزدهمی و دهکده‌های کوچک و بزرگ مناطق ساحلی در این منطقه لذت می‌برند.

لانگ بیچ، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین ساحل در پارک ملی پسیفیک ریم در سواحل غربی جزیره‌ی ونکوور است. این ساحل میزبان موج‌های زیادی است که آن را به مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقصد موج‌سواری در بریتیش کلمبیا تبدیل کرده است.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

به غیر از پارک ملی پسیفیک ریم، بخش‌هایی از فیلم در حوالی شهرهای Tofino و Ucluelet و بعضی از بخشی‌های آن در املاک خصوصی فیلم‌برداری شده است.

البته همه صحنه‌ها در لوکیشن‌های واقعی فیلمبرداری شده‌اند و بسیاری از آن‌ها در استودیوها ساخته می‌شوند. مثلا صحنه‌های مربوط به فضای لژ اسکی متروکه، تماما در استودیو فیلمبرداری شده است. فضای بیرونی این لژ به احتمال زیاد با جلوه‌های ویژه ساخته شده، ولی به نظر می‌رسد که از هتل بنف اسپرینگ آلبرتا الهام گرفته است.

بخش دیگری از صحنه‌های برفی فیلم در یک ریزورت اسکی در کوه سیمور (Mount Seymour) فیلمبرداری شده است.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

این کوه در پارک ایالتی کوه سیمور در منطقه‌ی ونکوور شمالی قرار دارد و ارتفاع آن به ۱۴۴۹ متر می‌رسد. این منطقه‌ی کوهستانی را بیشتر به‌خاطر پیست اسکی به همین نام می‌شناسند. علاوه بر اسکی، حوالی این منطقه، مقصد محبوبی برای پیاده‌گردی و کوهنوردی است.

بخش‌هایی از فیلم در کوهستان Kananaskis فیلمبرداری شده است. این منطقه‌ی کوهستانی، یکی از لوکیشن‌های فیلم The Revenant با بازی خیره‌کننده‌ی لئوناردو دیکاپریو است.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

مسیری که به قلعه‌ی مخفی منتهی می‌شود، تونل‌های اتلو در پارک ایالتی کوکیهالا کنیون (Coquihalla Canyon) قرار دارد.

پارک ایالتی کوکیهالا کنیون

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

این پارک که معمولا آن را تونل اتلو می‌نامند، در نزدیکی منطقه‌ای به نام هوپ در بریتیش کلمبیا قرار دارد. این تونل بخشی از خط آهن کتل ولی (Kettle Valley) بوده که امروزه بخش‌هایی از آن، مجموعه‌ای از پنج تونل و پل است که مسیری را در میان دره‌ها و صخره‌ها طی می‌کنند. این پارک در آغاز با نام منطقه‌ی تفریحی کوکیهالا کنیون ساخته شد، ولی بعدها تغییر نام پیدا کرد و گسترش یافت. در سال ۱۹۹۷ و بعد از تغییر نام، وسعتی معادل ۱۵۱٫۳ هکتار داشت و این مقدار در سال ۲۰۰۴ به ۱۵۹ هکتار رسید.

صخره‌های سنگی و زیبا و نزدیکی این منطقه به ونکوور، باعث شده که مورد توجه فیلمسازان قرار بگیرد. به غیر از جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها، فیلم‌هایی مثل رمبو: اولین خون، دور از خانه، ماجراهای سگ زرد و کلبه‌ای در جنگل در این منطقه فیلمبرداری شده است.

طبق مصاحبه‌‌ای که با تولیدکننده‌ی فیلم انجام شده، آبشاری که در صحنه‌هایی از فیلم می‌بینید، محصول جلوه‌های ویژه است، ولی پس‌زمینه‌ی آن در دریاچه‌ی آلوئت (Alouette Lake) در پارک ایالتی گلدن ایرز (Golden Ears) قرار دارد.

دریاچه آلوئت

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

این دریاچه در دامنه‌ی رشته‌کوهی مشهور به گلدن ایرز قرار داشته و حدود ۱۶ کیلومتر طول دارد. بخش زیادی از حوضه‌ی آبریز دریاچه آلوئت در پارک ایالتی گلدن ایرز حفاظت می‌شود.

صحنه‌ی نهایی فیلم در کوه سنت هلن (St. Helens) و دریاچه‌ی اسپیریت در ایالت واشینگتون فیلمبرداری شده است.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

کوه سنت هلن یک آتش‌فشان چینه‌ای و بخشی از قوس آتش‌فشانی Cascade است که شامل بیش از ۱۶۰ آتش‌فشان فعال است. این کوه را به‌خاطر فوران بزرگ سال ۱۹۸۰ می‌شناسند. در جریان این حادثه، ۵۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۵۰ خانه، ۴۷ پل، ۲۴ کیلومتر خط آهن و ۲۹۸ کیلومتر از مسیر بزرگراه، تخریب شد.

دریاچه‌ی اسپیریت (Spirit Lake)

این دریاچه در شمال کوه سنت هلن در ایالت واشنگتن قرار دارد. این دریاچه و مناطق اطراف آن، مقصد توریستی بسیاری محبوبی برای سالیان متمادی بود تا اینکه در سال ۱۹۸۰، فوران بزرگ کوه سنت هلن به وقع پیوست. پیش از این حادثه، شش کمپ در سواحل این دریاچه وجود داشت.

در تصویر زیر صحنه‌ای از فیلم را می‌بینید که با کمک فناوری پویانمایی و استفاده از نرم‌افزارهای خاص، حرکات بازیگران در استودیو، به منظره‌ای طبیعی، ولی مجازی در مانیتور منتقل می‌شود.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

مطالب مرتبط:

منبع atlasofwonders

دیدگاه