طراحی جدید شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
طراحی جدید شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

لوفت هانزا طراحی جدیدی در خدمات هوایی خود معرفی می‌کند. این شرکت از رنگ آبی تیره و زرد و سفید در طراحی استفاده می‌کند.

لوفت هانزا نماد تجاری جدید و مدرن خود را به مشتریان و کارکنان در دو رویداد مهم در مراکز فرانکفورت و مونیخ در روز چهارشنبه ۷ فوریه عرضه کرد. تغییر قابل ملاحظه‌ای که ایجاد شده بود، تغییر شکل ظاهر هواپیماها بود. در مقابل بیش از ۳۰۰۰ مهمان در فرانکفورت و مونیخ، لوفت هانزا بوئینگ ۷۴۷-۸ و ایرباس A321 را با طراحی جدید به نمایش گذاشت.

در هفته گذشته، این موضوع بحث‌های تعاملی را به‌خصوص در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. واکنش‌ها به ظاهر جدید تقریبا مثبت بود، اما با این وجود مردم دل‌شان برای آن تون زرد رنگ سنتی تنگ شده بود. رنگ جدید در آینده در هر پروازی، در مراکز لوفت هانزا و فرودگاه به چشم می‌خورد.

لوفت‌هانزا، شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان و بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی این کشور است، که دفتر مرکزی آن در شهر کلن قرار دارد و پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت است.

Carsten Spohr، رئیس هیئت اجرایی Deutsche Lufthansa AG می‌گوید:

لوفت هانزا تغییر کرده است و مدرن‌تر و موفق‌تر از همیشه به پیش می‌رود. از حالا به بعد، برای یک عمر با این طراحی جدید در عموم ظاهر می‌شود. لوگوی crane, همیشه با ما بوده است و در آینده نیز همراه ما خواهد ماند. تا به امروز هنوز هم به‌عنوان نمادی از کیفیت بالا، خدمات عالی، تجربه پرواز خوب، قابلیت اطمینان و روح نوآورانه پابرجا مانده است.

در مقابل دیجیتالی شدن و تغییر نیاز مشتری، لوفت هانزا متوجه شد که این شرکت نیاز به ارتقاء ظاهر هواپیما دارد تا بتواند به روز شود. این گروه دو میلیارد یورو در سال جدید در هواپیماها برای سوخت کارآمد هزینه کردند. لوفت هانزا از سوی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا برای خدمات دیجیتال جدید خود جایزه Platinum دریافت کرد و تنها و اولین شرکت هواپیمایی اروپا بود که ۵ ستاره را توسط Skytrax دریافت کرد. معرفی یک کلاس کسب و کار جدید با Boeing 777-9 جدید طی دو سال، نمونه‌ای از چگونگی پیاده‌سازی مدرنیزاسیون در آینده است.

به مناسب صدمین سالگرد لوگوی crane, جزئیات طراحی به منظور همراه شدن با مدرنیزه، بازنگری شد. ظاهر جدید لوفت هانزا برخی از المان‌های شخصی را برای کیفیت بیشتر و مدرنیزه شدن به‌طور کامل جدید می‌کند. طراحان در ارائه یک طراحی منحصر دقت زیادی کردند.

Carsten Spohr در ادامه می‌گوید:

مدرنیزاسیون لوفت هانزا تنها به‌خاطر تعهد کارکنان ما که بهترین در صنعت هستند، امکان‌پذیر است. آن‌ها، چهره واقعی نام تجاری هستند.لوگوی crane، دقیقا ۱۰۰سال پیش توسط هنرمند گرافیک Otto Firle طراحی شده است، یک آیکون متمایز در آسمان، نماد و سمبل شرکت هواپیمایی است. در آینده نیز شبیه به همان و متناسب با دنیای دیجیتال خواهد بود. حلقه نازک باعث می‌شود که لوگوی crane ظریف‌تر شود، آن را در پیش زمینه قرار داده و فضای بیشتری را به آن اختصاص دهد.

لوفت هانزا

پس از ۳۰ سال هواپیماهای لوفت هانزا با طراحی جدید ارائه می‌شوند. طراحی طی یک فرآیند پیچیده با تعداد زیادی کارشناس انجام می‌شود. پس از مطالعات مقدماتی بیش از ۸۰۰ طرح و رنگ مختلف در آزمایشگاه ارائه شد و بلاخره طراحی هواپیماهای جدید به اتمام رسید. با توجه به ادعای شرکت هواپیمایی رنگ آبی طراحی نشان از تسلط بر آسمان در چند دهه آینده خواهد بود.

در کابین مسافران با طراحی مدرن و لباس‌های فرم جدید خدمه و همچنین امکانات جانبی که اغلب به رنگ زرد هستند، مواجه می‌شوند. وسایل موجود در پرواز مانند کارد و چنگال، بسته‌های مختلف، پتو یا بالشت‌های سفارشی در آینده طراحی جدیدی پیدا خواهند کرد. طی دو سال آینده نزدیک به ۱۶۰ میلیون آیتم تغییر خواهد کرد.

یک چالش مهم در بازنگری در طراحی، رعایت الزامات دنیای دیجیتالی امروز و فردا بود. علاوه بر بهینه‌سازی لوگو crane برای الزامات فنی جدید، Lufthansa علامت مخصوص خود را توسعه داده که در دستگاه‌های تلفن همراه یا و ساعت‌های هوشمند به راحتی قابل خواندن است.

تصویر برند گروه لوفت هانزا نیز مدرن شده است. لوگوی جدید دیگر crane نیست و به‌طور کامل با حروف بزرگ نوشته شده است. استفاده از حروف بزرگ نشان‌دهنده طراحی جدید گروه است. آبی جدید لوفت هانزا رنگ اصلی گروه لوفت هانزا است. سفید سبکی روشن و مستقل را نشان می‌دهد و زرد مکمل پالت رنگی است.

Carsten Spohr می‌گوید:

ما از اینکه به سمت جهانی شدن می‌رویم افتخار می‌کنیم؛ و مفتخر هستیم که این مفهوم انتزاعی را به زندگی آورده‌ایم. این‌ها همه ما را جلو می‌برد و کار ما را بسیار ارزشمند می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه