برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۸
برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان

به منظور احیاء و ترویج میراث طبیعی شهرستان سمنان با رویکرد معرفی میراث اجتماعی منطقه و قابلیت شهرستان سمنان در تولید گل نرگس در کنار افزایش شادابی و نشاط در مردم چهارمین جشنواره گل نرگس، بیست و ششم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه هفته جاری، چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار خواهد شد. حمیدرضا دوست‌محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان در این رابطه گفت:

این جشنواره از ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه هفته جاری از امامزاده پیر علمدار سمنان به عنوان مرکز مذهبی متصل به تاریخ اجتماعی شهر سمنان آغاز شده و با پیاده‌روی در طبیعت بکر و کوچه‌باغ‌های شهر سمنان و معرفی مراکز تولیدات محصولات بومی این شهر از جمله گل نرگس، ادامه پیدا می‌کند.

طبق گفته دوست‌محمدی، بازدید از سیستم آب پخش کن سمنان با قدمتی ۷۰۰ ساله و دژ چرمنه به عنوان منطقه استقراری اولیه شهر سمنان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی در ادامه افزود:

عرضه سوغات و صنایع دستی استان سمنان، برگزاری کارگاه زنده تولید صنایع دستی، عرضه آش و خوراک‌های محلی و پیاز گل نرگس، اجرای برنامه های شاد و متنوع و... از جمله برنامه‌های این جشنواره یک روزه است.

رئیس سازمان میراث استان سمنان در رابطه با گل نرگس تصریح کرد:

گل نرگس به صورت خودرو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است؛ چنان‌که گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده‌اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه‌های نرگس در اندازه‌های مختلف از این سفال بیرون می‌آید. گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصربه‌فردی نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور است. گل نرگس در فصل زمستان می‌روید و بهترین زمان برای مشاهده نرگس‌زارهای سمنان، اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه