دورخیز مکزیک برای جذب دو میلیون گردشگر هندی تا سال ۲۰۲۲

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
دورخیز مکزیک برای جذب دو میلیون گردشگر هندی تا سال ۲۰۲۲

جذب گردشگران خارجی بیشتر، منبع درآمد خوبی برای هر کشور است و هر کشور می‌خواهد سهم بیشتری را از این بازار تصاحب کند. مکزیک هم تلاش می‌کند که از این گردونه عقب نماند.  

انجمن گردشگری مکزیک، جذب بیش از ۲٬۰۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده‌ی هندی (دو میلیون نفر) بازدید از مکزیک را به عنوان هدف خود برای سال ۲۰۲۲ تعیین کرده‌اند. در سال ۲۰۱۶، مکزیک ۶۴٬۹۰۰ بازدیدکننده‌ی هندی را بر اساس ملیت و ۲۲٬۴۳۱ بازدیدکننده‌ی هندی را بر اساس کشور محل اقامت جذب کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶، به ترتیب، شاهد ۱۰٪ و۹٫۵٪ افزایش بوده است. این موضوع در برنامه‌ای که توسط سفارت مکزیک در هند و انجمن گردشگری مکزیک و با همکاری بخش هندوستان و جنوب آسیای «Travel + Leisure» برگزار شد، اعلام شد.

خانم ملبابا پرایا، سفیر مکزیک در هند، گفت:

مفتخر هستیم که طی سال‌ها شاهد رشد پایدار گردشگران هندی بودیم و اطمینان داریم که این روند همچنان ادامه خواهد داشت. بسیار خوشحالیم که گردشگران هندی را هدف خود قرار داده‌ایم و توجه خود را معطوف تجربیات هیجان‌انگیز و چند بعدی کرده‌ایم که می‌توانند گردشگران را بارها و بارها به مکزیک و صدها مقصد گردشگری آن بکشاند.

گیلرمو اگوآرت، مدیر منطقه‌ای انجمن گردشگری مکزیک، کمپین «دنیایی از آن خود» را در رسانه‌های مجازی به اشتراک گذاشته است که مکزیک را به عنوان مظهر جهانی معرفی می‌کند که انگیزه‌های افراد را برای کشف، تصویرسازی و درک برمی‌انگیزاند. او می‌گوید:

مسافرانی که از سرتاسر جهان به اینجا می‌آیند، مکزیک را یکی از بانشاط‌ترین و دوستانه‌ترین مکان‌هایی می‌نامند که دیده‌اند.

رشد سریع و پایدار مکزیک حاکی از کیفیت و تنوع باور نکردنی در ارائه‌ی خدمات گردشگری و کارهای سختی است که برای کل صنعت، چه در زمینه‌های بین‌المللی و چه در زمینه‌های داخلی، انجام می‌شود. انتظار می‌رود گردشگران هندی که در کشورهای مختلف در حال گردش هستند در حدود ۵۰ میلیون نفر باشند و مکزیک ۴ درصد از سهم این بازار را هدف خود قرار داده است.

مکزیک

کمپین «جهانی از آن خود»، مقیاس و تنوع مكان‌های گردشگری مكزیک را معرفی می‌کند و از زمانی شروع به فعالیت کرد كه مكزیک از جایگاه پانزدهم (۲۰۱۲) به جایگاه هشتمین كشور محبوب در جهان صعود کرد (منبع: UNWTO) و توانست از میانگین رشد صنعت جهانی پیشی بگیرد.

انجمن گردشگری مکزیک، استراتژی‌های توسعه‌ی گردشگری را توسعه می‌بخشد که این استراتژی‌ها شامل تمرکز بر گسترش محصولات و شخصی‌سازی برنامه‌های بازاریابی، با توجه ویژه به تفریحات لوکس، برگزاری مراسم عروسی، غواصی، برنامه‌های مربوط به تنوع زیستی و طبیعت، فرهنگ، غذا، رویدادهای مهم ورزشی و ماجراجویی و همچنین برنامه‌هایی برای مخاطبانی مانند نسل هزاره و بازنشستگان است.

در هر کدام از این زمینه‌ها، همکاری با مقصدهای مهم گردشگری و همچنین کارگزارهای مسافرتی باعث وسیع‌تر شدن حق انتخاب‌های مسافرانی می‌شود که هر کدام، ترجیحات متفاوتی دارند. این مشارکت صنعتی عامل مهمی برای موفقیت مکزیک در زمینه‌ی جذب مخاطبان وسیع در بازارهای جدید در سطح جهانی است و به دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ی جدید مبنی بر جذب بیش از دو میلیون گردشگر هندی در سال ۲۰۲۲ کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه