افزایش رشد گردشگری سنگاپور برای دومین سال متوالی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
افزایش رشد گردشگری سنگاپور برای دومین سال متوالی

سنگاپور با دریافت گردشگران مختلف از بازارهای پردرآمد جهانی برای دومین سال متوالی در صنعت گردشگری رشد داشته است.

سنگاپور برای دومین سال متوالی به رکورد بالای تعداد گردشگران ورودی و بازدیدکنندگان دست پیدا کرد. درآمد گردشگری ۳٫۹ درصد افزایش یافته است و به ۲۶٫۸ میلیارد دلار رسیده است و این به دلیل رشد تعداد بازدیدکنندگان این کشور از ده بازار پردرآمد مانند چین، کره جنوبی، آمریکا و انگلستان بوده است. تعداد بازدیدکنندگان ۶٫۲ درصد افزایش یافته و به ۱۷٫۴ میلیون نفر رسیده است و نشان‌دهنده ۱۳ بازار از ۱۵ بازار برتر جهان است.

مدیر اجرایی هیئت مدیره گردشگری سنگاپور، لیونل یئو، گفت:

STB خوشحال است که خبر کارآمدی گردشگری سنگاپور را برای دومین سال متوالی گزارش می‌دهد. تلاش‌های مشترک STB و شرکای صنعتی ما نتایج بسیار مثبتی را در پی داشته است و در سطح اقتصاد جهانی فراتر از انتظار ظاهر شده است و این رشد همچنان با افزایش بیشتر مسافران و تعداد پروازها و اتصال کشتی‌های کروز ادامه دارد.

همراه با ابتکارات و نوآوری‌های علمی در حمایت از صنعت و رقابت در صنعت، پیشرفت‌های چشمگیری در سال ۲۰۱۷ در جهت بهبود کیفیت گردشگری به دست آورده‌ایم. چین، اندونزی و هند برترین کشورها در تعداد بازدید از سنگاپور بوده‌اند.

به‌طور مشخص، هند (حداکثر ۱۶ درصد) بالاترین نرخ رشد را نشان داده است. چین (۱۳درصد) نیز میزان رشد بالایی در تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از بازارهای برجسته سال، ویتنام بود (تا ۱۳ درصد) که برای نخستین بار به ده بازار برتر تبدیل شده است.

تعداد بازدیدکنندگان از تایلند (کمتر از سه درصد) و هنگ‌کنگ (پایین‌تر از ۱۳ درصد) کاهش پیدا کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه