برگزاری جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» به میزبانی سیستان و بلوچستان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
برگزاری جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» به میزبانی سیستان و بلوچستان

طبق اعلام معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، «جشنواره سفر ایرانی، فرهنگ گردشگری» از نهم تا دوازدهم اسفند ماه سال جاری در محل هتل جهانگردی زاهدان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

امروزه غذای محلی در صنعت گردشگری به جایگاه و ارزش ویژه‌ای دست یافته و در این راستا، دومین اولویت را پس از اسکان در طراحی بسته‌های سفر به خود اختصاص داده است.

میرحسینی در ادامه سخنانش افزود:

با توجه به اینکه بسیاری از آیین‌ها، آداب، سنت‌‌ها و رسوم رفته ‌رفته در حال فراموشی هستند با برگزاری این گونه جشنواره‌ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری شده و راهی برای آشنایی با خوراک اقوام ایجاد می‌شود.

طبق اعلام این مقام مسئول در جشنواره امسال اقوام مختلف از استان‌های کرمان و یزد خوراک‌‌های بومی، نان‌های محلی، پیش ‌غذاها و نوشیدنی‌‌ها، میان ‌وعده‌ها و شیرینی‌های ویژه فرهنگ خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار ‌می‌دهند. علاوه بر این، این جشنواره فرصتی برای آشنایی نسل‌های جدید با شرایط پخت غذاهای قدیمی با استفاده از ظروف سنتی و دست‌ساز است.

میرحسینی در رابطه با بخش‌های دیگر جشنواره غذاهای سنتی چنین گفت:

برگزاری این جشنواره در برندسازی و شناسنامه‌دار شدن غذاهای محلی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان موثر است. انتخاب آشپز نمونه یکی دیگر از بخش‌‌های مهم جشنواره ‌غذا است که در روز پایانی با حضور هیات داوران مطرح ملی انجام خواهد شد.

مسئولان جشنواره امیدوار هستند تا با توجه به هم مرز بودن و همسایگی و نیز وجوه مشترک با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان، امکان عرضه غذای محلی و سوغات این کشورها را به همراه اجرای موسیقی محلی در این جشنواره فراهم کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه