کوالالامپور در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کوالالامپور در یک نگاه

کوالالامپور یکی از مدرن‌ترین و دیدنی‌ترین کشورهای آسیای جنوب‌شرقی است که در ساحل شبه جزیره مالزی قرار دارد و بزرگترین شهر و پایتخت مالزی به شمار می‌رود.

 کوالالامپور با مساحت ۲۴۳ کیلومترمربع، در ایالت سلانگور در امتداد ساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است و مرکز اقتصادی، فرهنگی و تجاری کشور محسوب می‌شود. رشته‌کوه تی تی وانگسا در شرق و جزیره سوماتاری اندونزی در غرب قرار دارد. این شهر در محل تلاقی رودخانه‌ کلانگ  (klang river) و رودخانه گمباک (Gombak River) است و به همین دلیل به آن شهر گل آلود نیز می‌گویند. طبق آمار سال ۲۰۱۶، جمعیت این شهر ۱٫۷۳ میلیون نفر بوده که بزرگترین شهر مالزی به حساب می‌آید. سیستم حمل و نقل پیشرفته این شهر شامل شبکه عظیم اتوبوس، قطارهای مسافری شهری، تاکسی و هواپیما می‌شود.

اگر قصد سفر به مالزی را دارید، می‌توانید با مشاهده انواع تورهای مالزی و تور کوالالامپور در کجارو، بهترین آفر تور از میان آژانس‌های مسافرتی همکار کجارو را انتخاب کرده و به راحتی تور مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

کوالالامپور

به دلیل استوایی بودن شرایط آب و هوایی، در هر زمان از سال امکان بارش باران وجود دارد و دمای هوا بین ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. کوالالامپور یک جامعه چند فرهنگی است و مالزیایی‌ها، چینی‌ها و هندوها نژادهای اصلی ساكنان این كشور را تشكیل می‌دهند. این تنوع نژادی را می‌توان در آداب مختلف فرهنگی، اعتقادات مذهبی، زبان، غذا و معماری شهر مشاهده کرد. مذهب رسمی این شهر، اسلام است و طبق آمار سال ۲۰۱۰ حدود ۶۱٫۳ درصد را مسلمانان، ۱۹٫۸ درصد را بودایی‌ها، ۹٫۲ درصد را مسیحیان، ۶٫۳ درصد را هندوها و ۱٫۳ درصد را مذاهب سنتی چینی تشکیل می‌دهند.

کوالالامپور

از جاذبه ها و جاهای دیدنی کولالامپور می‌توان به برج‌های دوقلوی پتروناس با ۴۵۲ متر ارتفاع اشاره کرد. سایر جاذبه ها شامل موزه ملی مالزی، برج کی ال کوالالامپور به عنوان چهارمین برج بلند دنیا، بازار مرکزی کوالالامپور، غارهای باتو معروف به «غار میمون‌ها» و مجموعه تفریحی سان وی لاگون (Sunway Lagoon) می‌شود که از پنج قسمت پارک ‌آبی، پارک ‌وحشت، شهربازی، پارک ‌بی‌نهایت و باغ وحش تشکیل شده است. از پارک پروانه کوالالامپور با شش هزار پروانه، آکواریوم کوالالامپور با ۵۰۰۰ گونه مختلف آبزیان، محله چینی‌ها، معبد تیان هو و... نیز دیدن کنید.

کوالالامپور

این شهر، خیابان‌های خرید زیادی دارد که دارای هزاران غرفه و فروشگاه هستند. غیر از خیابان‌های خرید، در بازارچه‌های شهر می‌توانید خریدی ارزان‌تر و بومی‌تر را تجربه کنید. مگامال مید ولی، مرکز خرید Suria KLCC، منطقه‌ی Bukit Bintang که محل تجمع فروشگاه‌ها است، خیابان پتالینگ (Jalan Petaling) در محله‌ی چینی‌ها، بازار مرکزی نیز  از مجموعه‌های تجاری و خرید در کوالالامپور هستند. در بازارهای شبانه نظیر بازار شبانه Kampung Baru و بازار شبانه Taman Connaught می‌توانید انواع لباس‌های ارزان‌قیمت، زیورآلات و متعلقات پوشاک، کتاب، کیف و کفش و لوازم منزل خریداری کنید.

کوالالامپور

برای خرید سوغاتی می‌توانید این هدایا را در نظر بگیرید: باجو کبایا که لباس سنتی زنانه‌ی مالایی است، ظروف و محصولات برنزی، صنایع دستی دست‌بافت حصیری، پارچه‌های سونگکت با نخ‌های ابریشمی و تارهای طلا، پارچه‌های باتیک مالزی، لابو سایونگ که کوزه‌ شبیه به کدوتنبل است، مروارید ایالت صباح، صنایع دستی ساخته شده از بامبو، دمپایی‌های منجوق دوزی شده و آب نبات‌های میوه‌ای.

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه