ترویج گردشگری در چیانگ مای با استفاده از گل ها

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
 ترویج گردشگری در چیانگ مای با استفاده از گل ها

چیانگ مای از گل برای بالا بردن نام تجاری خود در زمینه‌ی گردشگری استفاده می‌کند.

استان چیانگ مای به همراه اداره کنوانسیون و نمایشگاه تایلند (سازمان عمومی) یا TCEB و اداره هتلداری تایلند اعلام کرد یک پروژه مشارکتی جدید در بخش شمالی راه‌اندازی می‌کند. این پروژه از طریق یک پلت فرم از شبکه Pracharath ایجاد شده است و از گل‌ها به‌عنوان یک ویژگی کلیدی برای معرفی یک نام تجاری جدید تحت عنوان «Chiang Mai Blooms» استفاده می‌کند و هدفش جشنواره گل سرسبد استان است و چیانگ مای را یک نقطه توریستی برجسته در آسیا معرفی می‌کند.

جشنواره گل چیانگ مای

آقای Putipong Sirimatya معاون فرماندار چیانگ مای گفت:

اقتصاد خلاق و نوآور، مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که توسعه تایلند را تحت تأثیر قرار می‌دهند. استان چیانگ مای با سازمان گردشگری تایلند (سازمان عمومی)، انجمن هتلداری تایلند و بخش شمالی همراه با اداره گردشگری تایلند (TAT) و TCDC چیانگ مای برای ارتقاء چیانگ مای و تبدیل آن به یک موتور پیش برنده اقتصاد محلی تلاش می‌کنند. رهبر این پروژه از گل به‌عنوان یک عنصر کلیدی یاد کرد و نام جدید تجاری چیانگ مای را، شکوفه‌های چیانگ مای (Chiang Mai Blooms) گذاشت.

جشن گل چیانگ مای، مهم‌ترین رویداد کشور و افسانه شهر، یک تصویر ایده‌آل از زمستان در چیانگ مای را به نمایش می‌گذارد. نمای گل‌های رنگارنگ همراه با دختران چیانگ مای و چترهای دستی رنگارنگ به‌عنوان نماد Lanna Dream شناخته می‌شوند.

جشنواره گل چیانگ مای

بسیاری از مسیرهای گل در چیانگ مای از بیش از ده هزار بازدیدکننده در سال استقبال می‌کند و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارند. با استفاده از همین نقاط قوت هر ساله تعداد زیادی توریست از سراسر جهان برای جشنواره Flagship به چیانگ مای می‌آیند.

با همکاری جوامع و ذینفعان محلی، فعالیت‌های مرتبط با گل جمع آوری شده و در تقویم گردشگری ماه فوریه چیانگ مای برگزار می‌شود، آن‌ها شامل فعالیت‌های تجاری، خدمات، اقامت، غذا، فعالیت‌های اوقات فراغت و مسیرهای سفر می‌شوند.

جشنواره گل چیانگ مای

این تقویم تحت نام تجاری جدید «Chiang Mai Blooms» ترویج شده و هدف آن ترویج چیانگ مای به‌عنوان یک نقطه برجسته در آسیا است، با این حال آن‌ها به دنبال بهبود این جشنواره هستند و از رویدادهای موفقیت‌آمیز مشابه در خارج از کشور الهام می‌گیرند. علاوه بر این، هنرمندان گل و گیاه محلی، فرصت‌های بیشتری را برای کار با کارشناسان طرح‌ها برای بهبود قالب جشنواره و ایجاد نقاط فروش جدید برای جشنواره، به وجود می‌آورد.

خانم Supawan Teerarat، معاون ارشد توسعه و نوآوری استراتژیک کسب و کار TCEB گفت:

TCEB پتانسیل این را دارد که با استفاده از جشنواره، اقتصاد محلی را تحریک کند و یک تصویر خوب برای جذب مسافران جهانی ایجاد کند. بسیاری از شهرهای سراسر جهان، به ویژه شهرهای غیر پایتخت و شهرهای دیگر، از فستیوال به‌عنوان محرک اقتصادی استفاده می‌کنند. برای چیانگ مای، جشنواره گل چیانگ مای در حال حاضر به عنوان دارایی شهر شناخته می‌شود و می‌تواند برای جذب مسافران بین المللی بیشتر توسعه یابد. TCE پروژه Chiang Mai Blooms را پشتیبانی می‌کند که باعث رشد اقتصاد محلی می‌شود. با همکاری بخش عمومی، اقتصادی و کارآفرینان، TCEB همکاری بین بخش‌های عمومی و خصوصی را برای یک رویداد پایدار افزایش می‌دهد. در همین حال، با ترکیب فعالیت‌های مرتبط با گل موجود و فعالیت‌های جدید ایجاد شده توسط جوامع محلی، جشنواره گزینه‌های بیشتری برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و آن‌ها را به صرف زمان بیشتری در چیانگ مای دعوت می‌کند و به اقتصاد چیانگ مای کمک می‌کند.

جشنواره گل چیانگ مای

رئیس انجمن گردشگری هتل‌های شمالی تایلند، گفت:

مأموریت چیانگ مای بلومز توسعه شهر چیانگ مای از طریق زیباشناسی و خلاقیت است. با استفاده از گل فرصت‌های اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند و این یک افتخار برای مردم چیانگ مای است و این شهر مانند یک مدل برای دیگر شهرستان‌های کشور توسعه می‌یابد.

گل‌ها مهم‌ترین محصول کشاورزی چیانگ مای هستند که در بخش گردشگری و همچنین شیوه زندگی چیانگ مای نقش به سزایی دارند. گل‌ها بخشی از دستور غذاها، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت از پوست و الگوهای لباس هستند. بازار گل‌های محلی جاذبه گردشگری محبوبی است. هتل‌ها و استراحتگاه‌ها از گل‌ها به‌عنوان اقلام تزئینی استفاده می‌کنند و موجب طراوت و زیبایی می‌شوند تا از مهمانان به بهترین شکل پذیرایی کنند. این جذابیت چیانگ مای است که آن را در جهان منحصربه‌فرد کرده و مانند آن در جهان نیست.

Chiang Mai Blooms نشان‌دهنده یکپارچگی خلاقیت کارآفرینان پیشرو در چیانگ مای و ایده‌های جدید نسل جدید است که تجربیات شاد و زندگی سبز را نشان می‌دهد. این جشنواره سه گروه بازدیدکننده را هدف قرار می‌دهد؛ گروه اول، مردم چیانگ مای هستند و هدف آن تبدیل چیانگ مای به نسل جدید و دیدگاه‌های جدید است. این جشنواره نشان‌دهنده همکاری میان مردم چیانگ مای و همچنین قدرت نسل جدید است که می‌تواند تغییراتی در آینده شهر ایجاد کند.

گروه دوم، مسافران از بانکوک و مسافران داخلی با قدرت خرید بالا هستند و این ایده را مطرح می‌کند که چیانگ مای یک شهر متمدن و زیبایی است که هر سال باید از آن بازدید کنند.

گروه سوم، مسافران بین‌المللی هستند و این ایده را ارائه می‌دهد که چیانگ مای مقصد بعدی سفر است و حتما جشنواره گل چیانگ مای را تجربه کنند و حداقل برای یکبار در زندگی از این محل بازدید کنند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه