کازابلانکا در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کازابلانکا در یک نگاه

کازابلانکا در غرب مراکش و در سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد که اصلی‌ترین بندر کشور و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر در آفریقا به حساب می‌آید.

تور مراکش یا تور کازابلانکا می‌تواند پیشنهاد متفاوتی برای گذراندن تعطیلات است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

کازابلانکا از شهرهای مراکش است که تا سال ۲۰۱۴، جمعیتی بالغ بر ۳,۳۵۹,۸۱۸ میلیون نفر داشته و ۹۹،۹ درصد آن‌ها عرب و مسلمان هستند. این شهر قطب اقتصادی و تجاری مراکش است.

اغلب مسافران کازابلانکا از طریق فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم (Mohammed V International Airport) به این شهر وارد می‌شوند. سفر به این شهر با قطار هم میسر است و هزینه‌های شما را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. مسافرانی که از آمریکا، آفریقای جنوبی و همچنین خاور میانه قصد سفر به کازابلانکا را دارند می‌توانند، از پروازهای مستقیم این کشورها به مراکش استفاده کنند. مراکش به اکثر کشورهای اروپایی پرواز مستقیم دارد.

کازابلانکا

کازابلانکا شهری در ساحل اقیانوس اطلس است که آب و هوای ملایمی دارد؛ به طوری که میانگین دمای هوا در ماه ژانویه به ۱۳ درجه و در آگوست به ۲۳ درجه می‌رسد. بهترین زمان سفر به کازابلانکا از آوریل تا اکتبر است زمانی که هوا نسبتا ملایم یا گرم مطبوع است و بارندگی بسیار کم اتفاق می‌افتد.

جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کازابلانکا عبارتند از مسجد حسن دوم که به عنوان بزرگ‌ترین مسجد دنیا، تلفیقی از معماری و فرهنگ مراکشی است. میدان محمد پنجم (Square of Mohammed V) که در شب مملوء از نور و رنگ می‌شود و با عمارت‌های کلاسیکی به جا مانده از دوران حکومت فرانسوی‌ها احاطه شده است. سایر نقاط دیدنی شهر شامل کلیسای قلب مقدس (Cathedral du Sacre Coeur)، تلفیقی با سبک معماری اروپایی و مراکشی؛ پارک اتحادیه عرب (Arab League Park)؛ موزه هنر (ART MUSEUM) که بزرگ‌ترین موزه کازابلانکا است؛ محله کورنیش (Corniche) یکی از قطب‌های گردشگری شهر؛ محله مدینا (Medina) از مناطق قدیمی شهر و... می‌شود.

کازابلانکا

بخش قدیمی شهر مملوء از فروشگاه‌ است. یکی از بهترین مراکز خرید مدرن شهر، موراکو مال (Morocco Mall) است که جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید آفریقا است و به غیر از بخش فروشگاهی، امکاناتی مثل آب‌نمای موزیکال، آکواریوم و سینمای سه‌بعدی دارد. آکادمی ملی صنایع دستی (Academie des Arts Traditionnels) در خیابان حسن دوم، بازار مرکزی کازابلانکا (Central Market) و... نیز اجناس متفاوتی عرضه می‌کنند.

کازابلانکا

از سوغاتی‌های این شهر می‌توان به روغن آرگان اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر است. محصولات سفالی و سرامیکی نظیر کاسه، بشقاب، فنجان، وسایل دکوری؛ لباس‌های سنتی مراکشی از جلباب‌های ساده گرفته تا لباس‌های فاخر و رنگارنگ، محصولات چرمی، فانوس‌ها و لوسترهای سنتی، صنایع دستی فلزی، ادویه و خشکبار، زیورآلات مراکشی و موارد متعدد دیگر را می‌توانید به عنوان سوغاتی به عزیزان خود هدیه دهید.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه