از این ۱۱ اشتباه در هاوایی اجتناب کنید

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
از این ۱۱ اشتباه در هاوایی اجتناب کنید

اگر نمی‌خواهید در هاوایی اشتباهی جبران‌ناپذیر دچار شوید، باید برخی نکات را رعایت کنید. 

هاوایی مجموعه‌ای از جزیره‌های بهشتی در آب‌های آمریکا است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در سفر به هاوایی نکاتی وجود دارد که حتما باید رعایت کنید. در ادامه به ۱۱ موردی اشاره کرده‌ایم که در سفر بعدی خود به هاوایی باید از آن‌ها اجتناب کنید تا بتوانید بهترین و امن‌ترین سفر را به این سرزمین بهشتی داشته باشید.

به مردمان محلی یا دیگر بازدیدکنندگان نگویید که اهل کشور آمریکا هستید

هاوایی

اگر از شما پرسیدند که اهل کجا هستید، نگویید که اهل آمریکا هستید. هاوایی از سال ۱۹۵۹ تاکنون یکی از ایالات‌های آمریکا به شمار می‌رود. این ایالت پنجاهمین ایالت در این کشور است. احتمالا باید اسم سریال ماموریت در هاوایی (Hawaii Five-0) را شنیده باشید. اگر کسی از شما پرسید که اهل کجا هستید و اهل آمریکا بودید، نیازی نیست اسم آمریکا را ببرید، فقط کافی است به شهر یا ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، اشاره کنید

هیچ‌گونه وسایل ارزشمند را داخل ماشین خود جای نگذارید

هاوایی

درست است که هاوایی از لحاظ جرایم خشونت‌آمیز، از خیلی ایالت‌های دیگر کشور آمریکا امن‌تر است، ولی این ایالت بیشترین آمار دزدی از ملک و خودروی شخصی را دارد. روش‌های آسانی برای شناسایی اتومبیل‌های اجاره‌ای در هاوایی وجود دارد و بیشتر مردم محلی می‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. هنگامی‌که ماشین خود را پارک می‌کنید، هیچ‌گونه اشیای ارزشمند را در هیچ نقطه‌ای از ماشین جای نگذارید. حتی صندوق‌عقب ماشین هم از دست دزدان هاوایی در امان نمی‌ماند.

تمام وقت خود را در محل اقامت خود تلف نکنید

هاوایی

هاوایی دارای بهترین سواحل در جهان است، اما علاوه بر این سواحل زیبا، دیدنی‌های زیادی نیز دارد. تمام جزایر هاوایی فوق‌العاده هستند و هرکدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. از هتل یا محل اقامت خود خارج شوید و به دیدن این جزیره‌ها بروید. جدا از این شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده که با آن‌ها مواجه می‌شوید، تفریحات زیادی نیز برای انجام دادن در هاوایی وجود دارد که از انجام دادن آن‌ها هرگز پشیمان نخواهید شد.

تنها شنا نکنید

هاوایی

با شنیدن آمار مرگ کسانی که تنها در حال شنا کردن در هاوایی بوده‌اند، مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد. دو علت اصلی مرگ و میر برای کسانی که تنها شنا می‌کنند، وجود دارد که اولی غرق شدن و دومی حمله کوسه است. چرا این افراد مُردند؟ برای اینکه هیچ کس برای کمک پیش آن‌ها نبود. بهترین توصیه ما این است که تنها در سواحلی که غریق‌نجات است و محافظت‌شده هستند، شنا کنید یا از تورهای غواصی استفاده کنید.

تمام روز اول خود را زیر آفتاب سپری نکنید

هاوایی

دراز کشیدن زیر آفتاب هاوایی در روز اول بسیار وسوسه‌کننده است، ولی این کار، اشتباهی است که در طول سفر خود از آن پشیمان خواهید شد. آفتاب هاوایی بسیار سوزان است و خیلی راحت می‌تواند پوست شما را آفتاب سوخته کند. اگر تصمیم دارید که در زیر آفتاب هاوایی وقت بگذرانید، حتما از ضدآفتاب زیاد استفاده کنید.

انعام دادن را فراموش نکنید

هاوایی

هاوایی جایی گران برای زندگی است. مردمی که در شرکت‌های خدماتی کار می‌کنند، تکیه مالی بر انعامی که از افراد می‌گیرند، دارند. این قانون نه‌تنها شامل گارسون رستوران، دربان هتل و کارکنان هتل است، بلکه شامل تورلیدرها نیز می‌شود.

الکی بوق نزنید

هاوایی

اگر شما اهل یکی از شهرهای اصلی آمریکا هستید، باید دست به بوق زدن‌تان خیلی خوب باشد. شما در شهرهای بزرگ حتی برای ماشینی که به‌محض سبز شدن چراغ قرمز حرکت نمی‌کند نیز بوق می‌زنید.در هاوایی، اگر به غیر از موارد اورژانسی مانند اجتناب از وقوع تصادف از بوق استفاده کنید، با واکنش بسیار تند و زننده دیگر رانندگان، خصوصا خارج از هونولولو مواجه خواهید شد. پس آرام رانندگی کنید و از بوق زدن الکی اجتناب کنید.

با خود سنگ یا شن به خانه نبرید

هاوایی

بردن سنگ‌های آتشفشانی کوچک سیاه، سبز، قرمز یا شن سفید به خانه بسیار وسوسه‌انگیز است، ولی ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهید. برخی معتقد هستند که اینکار بدشانسی می‌آورد و سالانه جعبه های زیادی از این سنگ‌ها به پارک ملی کوه‌های آتشفشانی هاوایی، از مردمی که به این موضوع اعتقاد دارند، بازگردانده می‌شود. در واقع برداشتن هر چیزی از این پارک ملی خلاف قانون است. به‌علاوه، شن در هاوایی منبعی بی‌پایان نیست. از دیدن هرگونه سنگ آتشفشانی یا شن‌های رنگی لذت ببرید و از بردن آن‌ها با خود اجتناب کنید.

نزدیک فوک‌ها و لاک‌پشت‌های سبز دریایی هاوایی نشوید

هاوایی

سواحل زیادی وجود دارد که شما دوست دارید به هوای دیدن فوک‌های دریایی یا لاک‌پشت‌های سبز دریایی به آنجا بروید. اگر به دیدن این سواحل رفتید، به این موجودات دریایی نزدیک نشوید. حتی اگر داخل دریا بودید و آن‌ها را دیدید، به آن‌ها نزدیک نشوید. فوک‌های طوسی هاوایی به کثیف بودن شناخته می‌شوند، درست است که لاک‌پشت‌های دریایی بسیار مطیع هستند، ولی این را در ذهن‌تان داشته باشید که این دو موجود گونه‌های خطرناک و کثیفی هستند.

تنها با دیدن وایکیکی (Waikiki) خیال نکنید که تمام هاوایی را دیده‌اید

هاوایی

بیشتر بازدیدکنندگانی که به هاوایی سفر می‌کنند، یک هفته را در وایکیکی می‌گذرانند و به‌ندرت از هتل یا محل اقامت خود به‌غیر از زمان‌های خرید و غذا خوردن خارج می‌شوند. حتی اگر تور، شما را به جزیره اوآهو (Oahu) می‌برد، از وایکیکی فاصله بگیرید و به دیدن باقی جزایر بروید. این جزیره بسیار زیبا است و دارای تفریحات زیادی است که بیشترشان مجانی هستند.

با کفش وارد هیچ خانه‌ای نشوید

هاوایی

هاوایی به‌دلیل جمعیت کثیری که از آسیایی‌ها دارد، رسم و رسوم زیادی از آن‌ها را نیز تبعیت می‌کند. یکی از این رسم‌ها این است که باید قبل از داخل شدن به خانه کسی، کفش‌هایتان را از پای خود در بیاورید. تنها در مواردی که خود صاحبخانه به شما گفت که عیبی ندارد که کفش‌های خود را در نیاورید، می‌توانید با کفش وارد خانه شوید، در غیراین‌صورت آماده باشید که کفش‌های خود را از پای خود دربیاورید. اگر در هاوایی یک آپارتمان برای اقامت خود اجاره کردید، تعجب نکنید اگر علامتی جلوی در پیدا کردید که از شما درخواست کرده که کفش‌هایتان را پیش از ورود به خانه دربیاورید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه