بسته شدن فرودگاه لندن و لغو پروازها به دلیل پیدا شدن بمبی متعلق به جنگ جهانی دوم

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
بسته شدن فرودگاه لندن و لغو پروازها به دلیل پیدا شدن بمبی متعلق به جنگ جهانی دوم

فرودگاه شهر لندن پس از پیدا شدن بمب جنگ جهانی دوم در تامز بسته شد.

پلیس گفت یک بمب که متعل است به جنگ جهانی دوم، توسط کارگران ساختمانی در George V Dock در ساعت ۵ صبح روز یکشنبه کشف شد. فرودگاه لندن در روز یکشنبه پس از کشف بمبی از جنگ جهانی دوم در نزدیکی رودخانه تامز، بسته شد.

سخنگو فرودگاه گفت:

فرودگاه در روز دوشنبه نیز به‌طور کامل تعطیل خواهد بود و تمام پروازها لغو شده و نزدیک به ۱۶۰۰۰ مسافر تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفتند.

پلیس گفت این بمب در ساعت ۵ صبح روز یکشنبه توسط کارگران ساختمانی کشف شد. به‌محض کشف بمب کارگران ساختمانی کارهای اولیه را انجام دادند و سپس پلیس و نیروی دریایی سلطنتی (Royal Navy) را باخبر کردند و آن‌ها ماهیت بمب را تایید کردند.

فرودگاه در بیانه‌ای اعلام کرد:

به‌دنبال کشف یک وسیله جنگی از جنگ جهانی دوم و به‌دنبال برنامه‌های اجرایی در این منطقه یک منطقه ۲۱۴ متری به‌عنوان محدوده تحت کنترل و ممنوعه تعیین شده است. در نتیجه فرودگاه شهر لندن در حال حاضر بسته شده است. فرودگاه به‌طور کامل با پلیس و نیرویی دریایی سلطنتی همکاری کرده است. عملیات برای برداشتن این وسیله جنگی در حال انجام است.

پلیس یک منطقه ممنوعه ۲۱۴ متری را تعیین کرده است و ساکنان محلی را از منطقه خارج کرده‌اند و اسکان موقت داده است.

آن‌ها همچنین گفتند:

تعدادی محدوده جاده‌ای ساخته شده است و به رانندگان توصیه می‌شود به این نواحی وارد نشوند. خدمات راه آهن نیز بین فرودگاه و Woolwich Arsenal به حالت تعلیق درآمده است.

رابرت سینکلر، مدیر عامل فرودگاه، در بیانیه‌ای در توییتر عذرخواهی کرد و گفت:

من متوجه شدم که این باعث ناراحتی مسافران و به‌ویژه برخی از ساکنان محلی ما می‌شود. فرودگاه به‌طور کامل با پلیس و نیروی دریایی همکاری می‌کند و سخت تلاش می‌کند تا این خطر رفع شود و وضعیت به سرعت به حالت قبل بازگردد.

او همچنین به مسافرانی که روز دوشنبه پرواز دارند توصیه کرد که به فرودگاه نیایند اما با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرند.

مطالب مرتبط:

منبع euronews

دیدگاه