راهنمای سفر به دنپاسار

دنپاسار (Denpasar) شهری در استان بالی کشور اندونزی است که به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر و پایتخت جزیره بالی، در جنوب بالی واقع شده است.

دنپاسار را بهتر بشناسید:

معرفی دنپاسار

آب و هوای دنپاسار

مراکز خرید دنپاسار

جاهای دیدنی دنپاسار

معرفی دنپاسار

جمعیت دنپاسار طبق سرشماری سال ۲۰۱۲، ۸۳۴،۸۸۱ نفر و مساحت آن معادل ۲،۱۸ درصد از استان بالی یا ۱۲۷/۷۸ کیلومتر مربع است. تقریبا ۶۸،۴ درصد جمعیت آن را هندوها تشکیل می‌دهند، در حالی که اسلام بزرگ‌ترین مذهب اقلیت است و بعد از آن مسیحیت، بودا و کنفوسیوس هستند.

دنپاسار در قرن هجدهم و نوزدهم به‌عنوان پایتخت پادشاهی هندو ماجاپاهیت بادونگ بود. دنپاسار از ۴ منطقه‌ی دنپاسار سلاتان، دنپاسار تیمور، دنپاسار بارات، دنپاسار اوتارا تشکیل شده است.

دنپاسار

 برای رفت‌وآمد می‌توان از فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای (Ngurah Rai)، دریا و حمل ‌ونقل زمینی استفاده کرد.هنر و فرهنگ در دنپاسار عمدتاً مترادف با هنر و فرهنگ هندو است، با این حال تعامل زیادی نیز با فرهنگ‌های دیگر داشته و سنت‌های قدیمی و جدید را به هم آمیخته است.

آب و هوای دنپاسار

از آنجا که دنپاسار در جنوب خط استوا قرار دارد، از آب و هوای خشک و مرطوب گرمسیری برخوردار است. با توجه به تغییرات آب و هوایی خیلی ناچیز در این منطقه، معمولا دمای هوا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

مراکز خرید دنپاسار

دنپاسار

مرکز عمده خرید در دنپاسار عبارت است از بازار ۴ طبقه پاسار بادونگ (Pasar Badung) که بازار عظیمی در کنار رودخانه است و می‌توانید غذاهای اندونزیایی را در آن تجربه کنید. هر چیزی از ماهی‌های تازه، آب‌میوه‌ها و سبزیجات معطر گرفته تا تندیس‌ها و صنایع دستی اهالی بالی و جاوه در این بازار به فروش می‌رسد.

بسیاری از اقلام فرهنگی اندونزی شامل باتیک و پارچه‌های سنتی زیبا روی دیوارهای طبقه سوم به چشم می‌خورند که برای سوغاتی مناسب است. در صورتی که به بازارهای محلی کوتا و مناطق توریستی بروید، می‌توانید خرید خود را ۱۰ برابر ارزان‌تر انجام دهید. در بازار جالان سورابایا «Jalan Surabaya» نیز می‌توانید پارچه‌های معرکه و لباس‌های سنتی و زیبا را با قیمتی ارزان خریداری کنید.

بازار شبانه پاسار سنگول (Pasar Senggol) از ساعت ۴ عصر تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند. برای میل کردن غذا، خرید لباس‌های ارزان، زیورآلات دخترانه، تنباکو، دی‌وی‌دی و سایر اقلام جای مناسبی است. در بازار پرندگان نیز می‌توانید از پرنده‌های کمیاب گرفته تا خطرناک و کوچک را تماشا کنید.

جاهای دیدنی دنپاسار

دنپاسار

جاذبه‌های متعددی در این شهر وجود دارد که سواحل سفید آن شهرت زیادی دارند. از جاهای دیدنی دنپاسار می‌توان به  میدان پوپوتان (Puputan square)، پارک بودانگ پوپوتان (Puputan Badung Park)، جزیره کوسه (Shark Island)، معبد ساکنان (Sakenan Temple)، مرکز هنرهای دنپاسار (Denpasar Arts Centre)، روستای فرهنگی کرتالنگو Desa Budaya Kertalangu، موزه نقاشی فینگر پرینت (Fingerprint Painting Museum) و... اشاره کرد. 

باجرا ساندهی (Bajra Sandhi) از یادبودهای فوق‌العاده هندو و از معابد تاریخی بسیار مهم به شمار می‌رود. مرکز هنری تامان وردی بودایا (Taman Werdhi Budaya Art Centre) برای اجراها و نمایشگاه‌های فرهنگ بالی به کار می‌رود.

نویسنده: صدیقه شجاعی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map