خیابان گران ویای مادرید چه جذابیت‌هایی دارد؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
 خیابان گران ویای مادرید چه جذابیت‌هایی دارد؟

خیابان «گران ویا» (Gran Vía) در مادرید قرار دارد و به واسطه‌ی جاذبه‌های متعدد این منطقه می‌توان گفت که معروف‌ترین و توریستی‌ترین خیابان اسپانیا به حساب می‌آید.

خیابان گران ویا (Gran Vía) یکی از پرجنب و جوش‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید مادرید است و سرگرمی و تفریح و جاذبه‌های متعددی در این محل پیدا می‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور اوقات خود را به بهترین شکل ممکن در این منطقه دیدنی مادرید بگذرانید.

غذای اسپانیایی

گران ویا مادرید

از آنجا که گران ویا، یکی از خیابان‌های اصلی مادرید و از جاذبه‌های فوق‌العاده شهر محسوب می‌شود، جای تعجب نیست که رستوران‌های زیادی در این منطقه وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر میل کردن گاسپاچو توت فرنگی، از املت سیب زمینی و ژامبون اسپانیایی لذت ببرند. در ضمن نحوه طبخ و تهیه غذاها را نیز مشاهده کنید. گران ویا در مبحث غذا، چشم‌انداز وسیعی را پیشکش شما خواهد کرد.

خرید

گران ویا مادرید

یکی از جاذبه‌های اصلی خیابان گران ویا، خرید کردن است که جزو لاینفک گردش در آن به حساب می‌آید. اکثر برندهای معروف، از فشن‌های مطرح و خیابانی و همچنین برخی از طراحان بین‌المللی را می‌توانید در این محل ببینید. حتما به «اِل کورته اینگلس» (El Corte Inglés) سر بزنید که یکی از فروشگاه‌های اصیل اسپانیایی است. این فروشگاه چندین دهه مشغول فعالیت بوده و کالاهایی از برندهای معروف مانند شانل، دیور و کارولینا هِرِرا را به مشتریان خود عرضه می‌کند. در این محل می‌توانید مارک‌های مطرح را با قیمت‌های منطقی خریداری کنید.

سینما

گران ویا مادرید

این خیابان را در گذشته به واسطه‌ی ۱۵ سینمایش می‌شناختند که از آن فقط سه سینما به جا مانده است. اگر دوست دارید یک فیلم اسپانیایی تماشا کنید، به سینما کاپیتول (Cines Capitol) بروید. کسانی هم که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند، به «رنوار پرینسسا» (Renoir Princesa) سر بزنند که در نزدیکی میدان اسپانیا قرار دارد و می‌توانند فیلم‌ها را به زبان اصلی‌ ببینند.

معماری

گران ویا مادرید

ساختمان‌های این خیابان واقعا باشکوه هستند، جای تعجب نیست که گردشگران به این قسمت از مادرید می‌آیند تا مناظر و سبک قرن بیستمی معماری این محله را ببینند. ساختمان متروپولیس یکی از برجسته‌ترین چشم‌اندازهای این خیابان به‌شمار می‌رود. این ساختمان اداری معروف با نمای زیبا و مجسمه‌ی فوق‌العاده روی گنبدش، به یکی از سمبل‌های گران ویا تبدیل شده است. ساختمان تلفونیکا (Telefonica) نیز از سازه‌های مشهور این خیابان است که با الهام از معماری آمریکایی ساخته شده است، به‌طوری که آسمانخراش‌های منهتن را در ذهن هر بیننده‌ای تداعی می‌کند.

صومعه و کلیسا

گران ویا مادرید

صومعه «de las Descalzas Reales» هر روز برای بازدید عموم باز است و یکی از جاذبه‌های اصلی این خیابان محسوب می‌شود. این سازه را خواهر پادشاه اسپانیا در سال ۱۵۵۹ بنا کرد و از آن زمان به‌عنوان بخشی از میراث ملی اسپانیا به حساب می‌آید. این کلیسا در یک کاخ سلطنتی سابق قرار دارد و در حال حاضر تعداد کمی راهبه در آن زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند به داخل ساختمان بروند و از موزه آن نیز دیدن کنند که در این میان، جهیزیه‌های زنان اشراف واقعا منحصربه‌فرد است.

هنگام بازدید از گران ویا، از دو کلیسای واقع در این خیابان نیز دیدن کنید. کلیسای «Iglesia de San José» در سال ۱۷۴۵ و به سبک باروک ساخته شد. کلیسای «Parroquia de San Marcos» کمتر شناخته شده است، اما چیزی از زیبایی کم ندارد.

میدان اسپانیا

گران ویا مادرید

میدان اسپانیا (Plaza de España) از جاذبه‌های مادرید است که در انتهای خیابان گران ویا و وسط این مرکز تاریخی قرار دارد. افراد محلی اغلب برای خوردن ناهار یا گذراندن اوقات فراغت به این محل سر می‌زنند و روی سبزه‌ها، از آب و هوای عالی و مناظر فوق‌العاده لذت می‌برند. میدان اسپانیا، چندین خیابان مهم گران ویا را به‌هم وصل می‌کند.

خانه ای با هفت دودکش

گران ویا مادرید

خانه‌ای با هفت دودکش (Casa de las Siete Chimeneas) در فاصله سال‌های ۱۵۷۴ تا ۱۵۷۷ ساخته شد و قصری زیبا و خصوصی بود. همانطور که از نام این ساختمان مشخص است، دودکش‌های این ساختمان از شاخصه‌های اصلی این سازه محسوب می‌شود؛ اما آنچه واقعا این ساختمان را هیجان‌انگیز می‌کند، رمز و رازهایی است که پشت این دیوارها اتفاق افتاده است. طبق افسانه‌ها، کاپیتان زاپاتا همراه با همسر زیبایش در این محل زندگی می‌کرد. با این حال، بعد از مرگ وی در جنگ، جسد بی‌جان همسرش را در خانه‌شان پیدا کردند. آنچه در مورد این داستان بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد، این است که نه تنها علت مرگ مشخص نبود، بلکه جسد او نیز ناپدید شد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه