حقایق جالب درباره میلان؛ ایتالیا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
حقایق جالب درباره میلان؛ ایتالیا

میلان مرکز استان لومباردی در شمال ایتالیا است که پس از رم، به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا شناخته شده است.

کشور ایتالیا را با هنر و فرهنگش می‌شناسیم، یکی از شهرهای زیبای ایتالیا، میلان است که پس از رم به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت رم شناخته شده است. میلان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایتالیا در زمینه سیاسی و اقتصادی است و بورس ایتالیا در میلان قرار دارد.

میلان

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره شهر میلان رفته‌ایم، با ما همراه باشید تا میلان را بهتر بشناسید:

۱. میلان در ابتدای سده پیش از میلاد به دست اینسوبری‌ها ساخته شد و در سال ۲۲۲ پیش از میلاد توسط رم باستان فتح شد و نام آن به مدیولانوم تغییر پیدا کرد. زمانی که میلان به‌عنوان پایتخت امپراتوری روم غربی انتخاب شد، اهمیت دوچندان یافت. اهمیت میلان در تاریخ ایتالیا بسیار قابل‌توجه است.

۲. میلان قطب بانکداری و خدمات مالی ایتالیا است و بورس ایتالیا در آن قرار دارد.

میلان

۳. میلان در طی انقلاب صنعتی به پایتخت اقتصادی ایتالیا تبدیل شده و با همراهی شهرهای تورین و جنوا مثلث صنعتی در اروپا را تشکیل دادند.

۴. میلان شهر مد ایتالیا و مرکز اصلی مد است و معروف‌ترین شرکت‌های مد جهان مثل آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو و … همچنین کمپانی بزرگ لوکساتیکا و برند معروف ری بن در میلان است. شهر میلان در کنار پاریس، لندن، توکیو و نیویورک به‌عنوان پایتخت مد در جهان مطرح شده است. گرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون رم و فلورانس نیز در زمینه مد فعال هستند، اما میلان به‌عنوان شهر مد در سطح ایتالیا شناخته شده است.

میلان

۵. جوزپه وردی، آهنگساز مشهور ایتالیایی در سال ۱۸۳۳ به میلان کنسرواتوار میلان آمد، اما پذیرفته نشد، دلیل این عدم پذیرش، سطح ضعیف اجرای پیانو و نداشتن استعداد در موسیقی بود، این در حالی است که امروز نام کنسرواتوار میلان، به نام این هنرمند شهیر، نام‌گذاری شده است.

میلان

۶. ساخت کلیسای جامع میلان در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و در سال ۱۹۶۵ پایان یافت، یعنی ساخت این کلیسا ۵۰۰ سال به طول انجامید.

۷. کلیسای جامع میلان، در لیست ۵ کلیسای جامع بزرگ دنیا قرار دارد.

میلان

۸. نقاشی دیواری شام آخر لئوناردو داوینچی، در سالن ناهارخوری کلیسای سانتا ماریا دله یک، در میلان قرار دارد. این نقاشی دیواری بدون شک یکی از زیباترین نقاشی‌های دیواری تاریخ هنر در عصر رنسانس است.

۹. میدان اصلی میلان، پاتوقی برای جمع شدن پرندگان است و پرنده‌های زیادی در این میدان جمع می‌شوند، مجسمه پادشاه ویتریو امانوئل دوم در این میدان نصب شده است، نکته جالب اینجا است که با وجود پرواز پرندگان در این ناحیه، مجسمه همیشه تمیز است.

میلان

۱۰. اولین آسمان‌خراش ایتالیا در میلان ساخته شد که برج پیرلی نام دارد.

میلان

۱۱. زادروز «آرلیوس امبرسیوس»،۷ دسامبر، به‌عنوان روز جهانی میلان شناخته نام‌گذاری شده است. آرلیوس امبرسیوس، قدیس مسیحی و اسقف اعظم میلان بود که به‌عنوان تأثیرگذارترین شخصیت مذهبی سده چهارم میلادی تبدیل شد.

میلان

۱۲. میلان از معدود شهرهای اروپایی بود که از طاعون قرن چهاردهم، در امان ماند.

۱۳. بسیاری از آثار و دست‌نوشته‌های لئوناردو داوینچی، در موزه علم و تکنولوژی میلان نگه‌داری می‌شود.

شام آخر

۱۴. شبکه تراموای میلان، گسترده‌ترین شبکه تراموا در غرب اروپا است. شهرهای میلان و سنت پترزبورگ از بسیاری جهات باهم شبیه هستند.

۱۵. نقشه مسیر تراموا میلان، شبیه به یک دایره بزرگ حول محور مرکز شهر طراحی شده است و بقیه خطوط از این خط اصلی سرچشمه می‌گیرند.

تراموا

۱۶. میلان یکی از شهرهایی بود که در طول جنگ جهانی دوم، بیشترین آمار بمباران‌ها را داشت.

۱۷. میلان خانه یک باشگاه قدرتمند در لیگ ایتالیا است، اینتر میلان. باشگاه فوتبال اینترناسیوناله میلانو که معمولا با عنوان اینترناسیوناله با اینتر تلفظ می‌شود، یکی از شناخته‌شده‌ترین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایتالیا است که افتخارات زیادی در فوتبال ایتالیا و جهان کسب کرده است.

تیم اینتر میلان

۱۸. یکی از مهم‌ترین سالن‌های اپرا جهان در میلان قرار دارد. سالن تئاتر آلا اسکالا در سال ۱۷۷۸ افتتاح شد. این سالن در طول جنگ جهانی دوم خسارت‌های زیادی دید، ولی پس از جنگ در سال ۱۹۴۶ بازسازی شد. گنجایش این سالن اپرا،۲۰۰۰ نفر است.

۱۹. حدود یک‌سوم از جمعیت میلان، مهاجران فیلیپینی هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه