با لوکس ترین هتل های بلیز آشنا شوید

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
با لوکس ترین هتل های بلیز آشنا شوید

بلیز یکی از مقاصد ایده‌آل گردشگری برای علاقه‌مندان به سافاری است، ولی می‌توان این سفر را با اقامت در لوکس‌ترین هتل‌های این کشور، به مراتب خاطره‌ انگیزتر کرد.

در مطالب پیشین شما را با شماری از جاذبه‌های کشور بلیز آشنا کردیم که نقشی مؤثر در جلب توجه گردشگران به ویژه سافاری دوستان دارند. اما در کنار تجربیات متنوع و گشت و گذار در میان جاذبه‌های طبیعی، محل اقامت گردشگران نیز در میزان رضایتمندی آن‌ها از سفر نقشی مؤثر دارد.

به همین خاطر از شما دعوت می‌کنیم در مرور شماری از بهترین اقامتگاه‌های کشور بلیز، همراه ما باشید.

اقامتگاه ماتاچیکا (MATACHICA RESORT)

اقامت در هتل های لوکس بلیز

با حال و هوا و استایلی اختصاصی و مشخص، «اقامتگاه ماتاچیکا» ترتیبی داده تا هم مکانی با کلاس جهانی باشد و هم در عین حال خلوت خصوصی مهمانان خود را تأمین کند. باید اذعان کرد که رنگ‌های روشن و درخشان با تم کارائیب، محصولات ویژه و خاص آمریکای مرکزی و البته صنایع دستی محلی حال و هوایی روستایی و دلپذیر به این مکان بخشیده است.

این استراحتگاه خوشبختانه به یکی از بزرگ‌ترین جزایر مرجانی بلیز بسیار نزدیک است. غواصی در این مکان بسیار معمول و متداول بوده و از سوی دیگر از زیباترین سواحل ماسه‌ای این کشور برخوردار است که باعث شده استراحتی دلپذیر توأم با لذت شنا در میان آب‌های زمردگون کریستالی نصیب مهمانان این استراحتگاه شود. از سوی دیگر این ویژگی‌ها باعث شده اینجا بهشتی ایده‌آل برای زوج‌های جوانی باشد که در حال سپری کردن ماه عسل خود هستند. یک اتمسفر زنده، شاد و آرامش بخش به همراه امکانات لوکس، سواحل دلفریب و استراحتگاهی فوق‌العاده که به خوبی از عهده نیاز افراد برمی‌آید.

اقامت در هتل های لوکس بلیز

این هتل در جزیره «Ambergris Caye» واقع شده که در نزدیکی «Great Barrier Reef» و نیز خرابه‌های باستانی برجای مانده از تمدن مایا قرار گرفته است. یک محوطه بیرونی دلفریب توأم با امکان لذت بردن از برنامه‌های شاد متنوع و یک فضاسازی داخلی آرامش‌بخش که باعث شده این استراحتگاه به عنوان اقامتگاهی لوکس به شهرت رسیده و توجه گردشگران را به خود جلب کند. در کنار نمایش آثار هنری بین‌المللی و نیز هنرهای دستی محلی، همه چیز در این مکان به گونه‌ای تهیه و تدارک دیده شده تا خلوتی دنج و راحت برای مهمانان مهیا شود. حمام‌های بزرگ و پاسیوهای اختصاصی، دسترسی رایگان به اینترنت، سالن سینما، اتاق و سوئیت‌هایی با بهترین منظره و امکانات و البته بنگالوهایی در ساحل که همگی مجهز به دستگاه تهویه مطبوع، سرویس خدماتی روزانه و البته امنیتی در خور توجه هستند.

 این اقامتگاه همچنین دارای اسپا، استخر شنا و رستورانی است که به دلیل کیفیت خوب غذاهایش، موفق به دریافت جایزه نیز شده است. یک رستوارن شیک با آثار هنر معاصر و نورپردازی عاشقانه که در همراهی با منویی از خوراک‌های دلپذیر و تازه محلی، انواع نوشیدنی و قهوه به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های بلیز شناخته می‌شود.

اقامت در هتل های لوکس بلیز

از سوی دیگر به جز پرداختن به فعالیت‌های مفرح آبی، امکانات متنوعی نیز برای سرگرم کردن مهمانان مهیا است. حیات آبی شگفت‌انگیز، غواصی اسکوبا و گشت و گذار در میان جزایر مرجانی فعالیت‌های پرطرفداری هستند، اما در عین حال امکان کایاک‌سواری در دریا نیز فراهم است و کسانی که به دنبال هیجان و آدرنالین هستند نیز می‌توانند به موج‌سواری، غارنوردی و پاراسیلینگ (چتر بازی در دریا با کمک قایق) بپردازند. گشت و گذار در جنگل و شرکت در تورهای ماجراجویانه، دوچرخه‌سواری و تورهای بازدید از خرابه‌های تمدن مایا، برگزاری تور با هلیکوپتر و تماشای محیط اطراف از چشم‌انداز متفاوت نیز از جمله فعالیت‌های متداول در این هتل است. البته ماهیگیری دیگر امکانی است که نباید از قلم انداخته شود.

اقامت در هتل های لوکس بلیز

در خاتمه توجه داشته باشید که اقامت در این مکان مناسب کودکان زیر دوزاده سال نیست.


مهمانخانه لاکپشت (TURTLE INN)

مهمانخانه ترتل این (لاک پشت) در بلیز

این اقامتگاه متعلق به «فرانسیس و النور کاپولا» (Francis and Eleanor Coppola) است. پیش‌تر این مهمانخانه توسط طوفانی دریایی آیریس نابود شده و دو سال طول کشید تا مجددا مورد مرمت و بازسازی قرار گفت. اما خوشبختانه این مکان هم‌اکنون یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های ساحلی آمریکای مرکزی است.

در کنار خلوتگاه‌هایی با سقف پوشالی که با وزش نسیم اقیانوسی هوایی خنک و دلچسب را تجربه می‌کنند، این هتل به کارمندان خوش‌مشرب و مکان بسیار خاص و دلپذیر خود می‌بالد که در مجموع اقامتی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را به مهمانان خود هدیه می‌کند.در این محل شماری از بهترین مراکز غواصی اسکوبای جهان وجود داشته و فعالیت‌های تفریحی متعددی برقرار است. در مجموع حال و هوای این استراحتگاه ساحلی بسیار لوکس و دلفریب بوده و به نوعی یادآور دهکده‌های «گریفونایی» است.

مهمانخانه ترتل این (لاک پشت) در بلیز

خانه‌های کوچک کلبه مانند که با الهام از اقامتگاه‌های بالی طراحی و اجرا شده‌اند، با مبلمان دست‌ساز  اقامتی خاطره‌انگیز را فراهم آورده‌اند. این خانه‌های لوکس در ابعاد و اشکال متنوعی در دسترس بوده و دیدی خوب رو به دریا دارند. کلبه‌هایی مخصوص سپری کردن ایام ماه عسل، ویلا، بنگالو و حتی یک سوئیت با حال و هوای چینی دیگر بخش‌های این هتل را تشکیل می‌دهند. برخی از کلبه‌ها بسیار نزدیک به اقیانوس ساخته شده‌ و شماری دیگر در میان سبزی دلپذیر طبیعت واقع شده‌اند.

مهمانخانه ترتل این (لاک پشت) در بلیز

همه سوئیت و اتاق‌های این اقامتگاه دارای حمام و یک بار کوچک با امکان تهیه چای و قهوه هستند. داک آی‌پاد، چترهای ساحلی، ساعت زنگ‌دار و لوازم آرایش دست‌ساز نیز برای مهمانان مهیا است. در اتاق ناهارخوری همچنین مکانی برای صرف غذا به‌صورت خصوصی نیز وجود دارد.

با دو استخر داخلی و نیز استخرهای ساحلی، در مجموع مکان‌های متعددی برای تفریح و استراحت فراهم شده است. یک فروشگاه ویژه لوازم غواصی نیز در این مکان وجود دارد که مایحتاج مورد نیاز افراد را ارائه کرده و فروشگاه هدیه یادگاری‌های متنوعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا این تعطیلات خاطره‌انگیز را برای همیشه در ذهن خود حفظ کنند. همچنین مکانی برای تفریح کودکان آماده شده که امکان سرگرم کردن آن‌ها برای چند ساعت فراهم کرده و به والدین فرصت می‌دهد کمی بیشتر با هم وقت گذرانی کنند. اسپا با خدماتی متنوع، راهی خوب برای رفع خستگی بعد از تجربه یک روز شاد پرتحرک است و در نهایت می‌توان در رستوران مجموعه حاضر شد که با حال و هوایی گرمسیری و خاص، منویی جالب را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

مهمانخانه ترتل این (لاک پشت) در بلیز

در این رستوران انواع خوراک‌های دریایی تازه و پیتزاهای سالم و خوشمزه عرضه می‌شود. اگه دوست دارید از طعم خوراک‌های محلی بلیز بهره‌مند شوید، بد نیست سری به آشپزخانه « Luba’s Kitchen » بزنید که رو به آب‌های ساحلی «Placencia Lagoon» واقع شده است.

انواع فعالیت‌های مفرح، تورهای سرگرم‌کننده و دوچرخه‌سواری در این مکان برگزار می‌شود، البته ممکن است شماری از این فعالیت‌ها دارای هزینه اضافی باشند که بهتر است هنگام رزرو از جزئیات آن‌ها باخبر شوید.

با توجه به جمعیت قابل توجه ماهی‌ها، اینجا مکانی ایده‌‌آل برای ماهیگیری است. می‌توان در میان جزایر مرجانی به دنبال انواع اسنپر، گروپر، ماهی تن، ماهی پرنده آب شور، تارپن (tarpon) و اسنوک (snook) بود. غواصی اسکوبا در دسترس همگان قرار دارد، چه افراد مبتدی یا حرفه‌ای. در این نواحی و بین ماه آوریل تا ژوئن ممکن است حتی موفق به تماشای وال کوسه هم شد. همچنین تورهای غواصی برای تماشای گونه‌های منحصر بفرد حیات آبی برگزار شده و امکان گشت و گذار در غارهای آبی فراهم است. البته کشتی کروز فراموش نشود، امکانی عاشقانه برای زوج‌های جوانی که در آب‌های کم‌عمق ساحلی به تماشای دلفین‌ها بنشینند، آن هم در حالیکه از طعم دلپذیر نوشیدنی‌های محلی لذت می‌برند.

مهمانخانه ترتل این (لاک پشت) در بلیز

بازدید از آثار برجای مانده از تمدن مایا در «Lubaantun»، غار «بلو کریک» (Blue Creek)، آبشار «ریو بلانکو» (Rio Blanco) یا حضور در «پناهگاه حیات وحش کاکس‌کامب» (Cockscomb) نیز فراهم است. برای دوست‌داران حیات وحش هم خبر خوبی داریم. علاقه‌مندان می‌توانند در خلال یک گشت و گذار به یادماندنی با انواع میمون ، پرندگان، ایگوانا، کروکودیل و حیوانات دیگر این نواحی آشنا شوند.

مهمانخانه ترتل این (لاک پشت) در بلیز


هتل «ویکتوریا هاوس» (VICTORIA HOUSE)

هتل ویکتوریا هاوس، بلیز

در جزیره زیبا و سحر‌انگیز «Ambergris Caye»، زیر نور خورشید نواحی کارائیب و در میان آب‌های گرم این منطقه یکی از لوکس‌ترین اقامتگاه‌های بلیز واقع شده است. هتل ویکتوریا هاوس، اقامتگاه قابل توجهی است که در مجموع دارای ۴۲ اتاق، ویلا و استراحتگاه است که در میان مناظری از اقیانوس و باغ‌ گرمسیری احاطه شده‌اند. اینجا مکانی ایده‌آل چه برای شروع سفر در بلیز، چه خاتمه آن است که بی‌شک خاطراتی به یادماندنی را در ذهن مهمانان برجای می‌گذارد.

جنگل‌های گرمسیری، سواحل ماسه‌ای و حیات آبی غنی عمده امتیازات جالب توجه و طبیعی این هتل هستند که با امکانات لوکس و استراحتگاه‌های ساحلی‌اش، بی‌شک توجه گردشگران را به خود جلب خواهد کرد.

هتل ویکتوریا هاوس، بلیز

بیشتر اتاق‌ها یا منظره‌ی دلفریب اقیانوس و یا سبزی شاد و پر رنگ و لعاب جنگل و باغ‌های وحشی را به نمایش می‌گذارند. در مجموع این هتل دارای هفت خانه با بام شالی‌پوش است که رو به دریا قرار گرفته‌اند، هشت  اتاق در قالب دو ساختمان نیز توسط جنگل احاطه شده و البته هفت سوئیت این هتل نیز همگی به صورتی منحصربه‌فرد دکور شده و با فضاسازی داخلی دلپذیر و آرمش بخش خود، نویدبخش اقامتی به یادماندنی هستند. به علاوه ۶ ویلا دارای فضاهای اضافه که در مکان‌های مختلف ساحل ساخته شده‌اند نیز در صورت تمایل در اختیار مهمانان قرار خواهد گرفت. این ویلاها همگی لوکس و مجلل بوده، دارای مبلمان در خور توجه، دوش فضای باز و تختخواب سایه‌بان‌دار از جنس ماهاگونی هستند. رستوران، استخر و اسپا از دیگر امکانات هتل است.

هتل ویکتوریا هاوس، بلیز

در رستوران‌های هتل همچون «پامیلا» (Pamilla) یا «کافه ساحلی نلسون» (Nelsons Beach) می‌توان خوراکی معمولی یا رمانتیک را صرف کرد. طعم غذاهای این هتل فوق‌العاده است، چرا که در تهیه آن‌ها از محصولات تازه دریایی استفاده شده و با دستورالعمل‌های محلی طبخ می‌شوند، در نتیجه بهتر است حتما یک بار طعم خوراک‌های دریایی را امتحان کنید.

هتل ویکتوریا هاوس، بلیز

اگرچه این اقامتگاه در ساحل واقع شده، اما طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را برای مهمانان تهیه و تدارک دیده است. در کنار ماهیگیری در آب‌های عمیق یا در میان صخره‌های مرجانی، غواصی،غواصی اسکوبا و غارنوردی نیز در درسترس است. گونه‌های متعددی از پرندگان در این منطقه زندگی می‌کنند ازجمله پرندگان نادری همچون «کتبرد سیاه» (Black Catbird) که فرصتی مناسب برای تماشا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد، به‌علاوه برگزاری تورهای بازدید از آثار تمدن مایا و هلیکوپترسواری از دیگر امتیازات این هتل است. البته مهمانان همیشه می‌توانند سواحل بکر و طبیعی این ناحیه را به‌صورت شخصی مورد کندوکاو قرار دهند.

هتل و اقامتگاه ویکتوریا هاوس، سن پدرو، بلیز

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ما لذت برده باشید. راستی، فراموش نکنید اگر روزی گذرتان به بلیز افتاد، تجربیات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه