قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع فرهنگی جهان اسلام را دارد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع فرهنگی جهان اسلام را دارد

به دلیل جایگاه دینی قم محصولات تولید شده در این استان مورد استقبال مسلمانان کشورهای مختلف جهان قرار می‌گیرد که باید برای استقرار صنایع فرهنگی متناسب با سبک زندگی اسلامی از این ظرفیت استفاده مطلوب کرد.

یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی استان قم استفاده از فن‌آوری اطلاعات را لازم دانسته و تقویت این بخش را در رونق صنایع فرهنگی قم بسیار موثر دانست.

یونس عالی‌پور، گفت که قم در بین استان‌های کشور برای توسعه صنایع فرهنگی، با داشتن ۵۲ دانشگاه و حوزه علمیه و همچنین ورود سالانه ۲۳ میلیون زائر که سه میلیون آن خارجی شرایط خاص و منحصر به فردی را دارد.

وی زیر بنای اقتصاد قم را در توجه به مباحث فرهنگی دانست و اضافه کرد:

گردشگری مذهبی به‌عنوان زیرساخت مورد نیاز توسعه صنایع فرهنگی و بازار فروش مناسب محصولات این حوزه در قم فراهم است که باید تقویت شود.

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز گفت که در حوزه گردشگری و صنایع فرهنگی از طرح‌های برتر که به ارتقای زیرساخت‌های این صنعت، ایجاد کارآفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک کند، استقبال می‌کنیم.

به گفته او، ارائه طرح و ایده‌پردازی نو علاوه بر رونق این صنعت باعث معرفی توانمندی‌های قم در بخش صنایع فرهنگی و گردشگری می‌شود.

وی با اشاره به این که کارآفرینی در حوزه صنایع فرهنگی و گردشگری باید در استان قم مورد توجه قرار گیرد، گفت:

امروزه باید برای برون‌رفت از فضای سنتی کسب و کار و رشد اشتغال زایی و درآمدزایی به سمت استارت‌آپ‌ها کارآفرینی و ایده‌پردازی حرکت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد که در این صنعت ارائه طر‌ح‌های برتر نقش مهمی در توسعه تبلیغات، بازاریابی و جذب مخاطبان بیشتر در کشورهای اسلامی دارد.

وی با تاکید بر این که ظرفیت‌های صنایع فرهنگی قم باید معرفی شود نیز گفت:

برای جذب سرمایه و افزایش سطح اشتغال استان ارائه طرح و ایده در راستای عرضه و فروش این صنایع لازم است و در این زمینه باید تلاش شود.

یزدانی گفت:

باید برای فراهم کردن امکان خرید اینترنتی صنایع فرهنگی تولید شده در قم از ظرفیت فضاهای مجازی اهتمام ورزید و آن را به بازارهای کشورهای اسلامی معرفی کرد.

منبع عکس کاور: ایسنا

عکاس عکس کاور: احمد زهرابی

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه