گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا

به مناسبت شب یلدا، نمایشگاه ظروف کاربردی و تزیینی، به‌منظور بازدید و استفاده علاقه‌مندان از این ظروف برای شب یلدا،  به‌مدت ۲ هفته گشایش یافت.

شب یلدا یکی از شب‌های به‌یادماندنی ایرانیان است. در این شب ایرانیان طبق سنت‌ها و آداب و رسوم خاصی دارند، سفره‌هایی را به قصد شادی اهورایی و دعوت نور و مبارزه با سردی و تاریکی اهریمنی می‌گشایند. در این سفره‌ها، از آجیل‌ها و خوراکی‌های خاص و نمادین استفاده می‌شود. در این شب، مرم ایران از ظروف خاص و زیبایی برای تزیین سفره‌های خود استفاده می‌کنند. به این منظور و به مناسبت شب یلدا، نمایشگاهی از ظروف کاربردی و تزیینی که مورد استفاده در شب یلدا است، در محل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گشایش یافت.

در نمایشگاهی که از ظروف کاربردی و تزیینی مختص شب یلدا تشکیل شده، حدود ۱۵۰ نوع ظرف مناسب برای استفاده مردم ایران، عرضه شده است. این نمایشگاه با تلاش معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و توسط فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چونک بر پا شده و شروع آن از روز دوشنبه ۱۷آذرماه بوده که به‌مدت دو هفته از این تاریخ برپا و قابل مراجعه دوست‌داران ظروف سنتی است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از این تاریخ به‌مدت دو هفته از ساعت ۸ تا ۱۶ به محل ساختمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آدرس خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام مراجعه و از ظروف موردعلاقه خود دیدن کنند. در این نمایشگاه علاوه بر عرضه ظروف مخصوص شب یلدا، سفره شب یلدا نیز به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این نمایشگاه بسته‌های ویژه ‌ی برای عرضه به مناسبت پایان سال و یلدا به‌همراه اولین بازی فکری گروهی با مضمون و محتوای صنایع دستی توسط چونک ارائه شده است.

مطالب مرتبط:

منبع chtn

دیدگاه