تعیین روز ملی برای حضور اقوام ایرانی با لباس محلی

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
تعیین روز ملی برای حضور اقوام ایرانی با لباس محلی

تعیین روزی با نام روز ملی و حضور مردم در جامعه با لباس‌های محلی و برنامه‌های مربوط به فرهنگ و اقلیم خود نقش موثری در ایجاد شادی در جامعه دارد.

با تعیین روزی به‌عنوان روز ملی و برگزاری مراسم‌های خاص محلی با حضور مردم در جامعه و شکل دادن برنامه‌هایی شبیه به دیگر کشورها، می‌توان شادی و تنوع را در میان افراد جامعه گسترش داد.

نماینده تبریز در مجلس مطرح کرد:

استفاده از اشعار شعرای ملی در کنسرت‌های خیابانی دارای قاعده، در ایجاد نشاط اجتماعی نقشی بی‌نظیر دارد.

محمدحسین فرهنگی در صحبت‌های خود به تبیین روش‌های ایجاد نشاط و امید در جامعه پرداخت. وی در این زمینه گفت:

تنوع در عرضه کالا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و به کارگیری شیوه‌های جدید عرضه کالا در حوزه‌های ذکر شده، در ایجاد نشاط و امید تاثیر بسیاری دارد.

محمدحسین فرهنگی در پاسخ به این سوال که تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس‌ های محلی ایران و برگزاری بازارهای محلی برای ارائه محصولات فرهنگی قومی تا چه حد می‌تواند فضایی شاد و و وحدت‌بخشی را در جامعه ایجاد کند گفت:

انجام چنین اقداماتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر زیادی در بهبود نشاط و امید در جامعه دارد.

نماینده تبریز در مجلس چنین تصریح کرد:

کاربرد این شیوه‌ها در سایر کشورهای دنیا مرسوم و عادی است و در رده‌های سنی مختلف، در بخش‌های متنوع برگزار می‌شود. توجه مسئولان کشور به این جنبه از ایجاد نشاط و امید در کشور می‌تواند منشا رخدادهای متنوع و پرطرفدار فرهنگی-اجتماعی و اقتصادی باشد. برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات فرهنگی با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، قومیتی و اقلیمی در مناطق مختلف با فرهنگ و اقلیم متفاوت می‌تواند تاثیر بسیاری در شناخت فرهنگ نقاط مختلف و ایجاد محیطی متنوع و بانشاط داشته باشد.

نماینده تبریز نقش شعرای ملی بزرگ ایران مثل حافظ و سعدی را برای ایجاد هم‌بستگی و وحدت ملی مورد مثال قرار داد و افزود:

بدون شک استفاده از اشعار پرمحتوا با مفاهیم عالی اخلاقی و انسانی شعرای اسطوره ساز و ملی ایران در کنسرت‌های خیابانی قاعده‌مند می‌تواند نقشی بی‌بدیل و موثر در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه ایفا کند.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه