گردشگران عراقی همچنان در صدر سفر به ایران قرار دارند

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
گردشگران عراقی همچنان در صدر سفر به ایران قرار دارند

ایران در هفت ماه گذشته میزبان دو میلیون گردشگر عراقی بوده است، و این کشور در صدر آمار سفر به ایران قرار دارد.

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور در مورد شمار شهروندان عراقی‌ که تا پایان مهرماه امسال از ایران دیدن کرده‌اند گفته است:

تعداد گردشگران عراقی در هفت ماه گذشته به دو میلیون نفر نزدیک شده است. این در حالی است که در کل سال ۹۶، یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۸۵ عراقی به ایران آمده بودند؛ که رشد این جمعیت در مقابل سال ۹۵، ۳٫۱ درصد منفی بود. سال ۹۵، یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۲۰۱ شهروند عراقی به ایران سفر کردند. پس از عراق، بیشترین گردشگران از کشورهای همسایه ایران و به‌ترتیب از جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان بوده‌اند. انگیزه این گردشگران از سفر به ایران، به‌ترتیب درمان، زیارت و فرهنگی بوده است. هرچند در گذشته بیشتر همسایگان برای زیارت، تجارت و کار به ایران سفر می‌کردند.

او در ادامه افزود:

مجموع گردشگرانی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۹۷ به ایران سفر کرده‌اند، به ۴ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.

تیموری درباره هزینه‌کرد این گردشگران، به‌ویژه عرب‌ها (که طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی، همردیف با گردشگران اروپایی و بیشتر از چینی است) گفت که تا زمانی که حساب اقماری در کشور راه‌اندازی نشود، نمی‌توان خیلی دقیق درباره آمارها صحبت کرد. اگر هزینه‌کرد گردشگران کشورهای عرب همسایه بیشتر اعلام شده، به‌دلیل نوع و شیوه سفر آن‌ها در ایران بوده است.

او در انتها درباره آمار گردشگران اروپایی و آمریکایی افزود:

در پایان شهریورماه که البته فصل کم سفر گردشگران خارجی به ایران است، این آمار با افت مواج بود، اما در دو ماه گذشته سفر آن‌ها شتاب گرفته و بازار سفر از این کشورها نیز رو به ترمیم پیش می‌رود.

منبع عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه