حقایق جالب درباره پنانگ ؛ مالزی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
حقایق جالب درباره پنانگ ؛ مالزی

آیا می‌دانستید خارگیل، میوه‌ای پرطرفدار در پنانگ است؟ از حقایق پنانگ چه چیز دیگری می‌دانید؟

پنانگ از آن شهرهایی است که در سفر به مالزی حتما باید از آن دیدن کنید. این شهر با ساحل‌های آفتابی و آرامش‌بخش و انوار گرم خورشید که صورت را نوازش می‌کنند، خانواده‌های زیادی را برای یک مسافرت لذت‌بخش به این سمت می‌کشاند. در ادامه به حقایق جالب درباره پنانگ می‌پردازیم.

پنانگ

۱. نام پنانگ از کلمه پینانگ (Pinang) به معنای پوپل (دانه درختی در نواحی استوایی اقیانوس آرام) گرفته شده است.

۲. پنانگ بخاطر غذاهای متنوعش معروف است. تعدد طعم‌هایی که در این جزیره وجود دارد در کمتر جایی پیدا می‌شود.

۳. اینجا همیشه تابستان است. اگر عاشق گرما و آفتاب و روشنی هستید، پنانگ بهترین جا برای شما است. دمای هوا در سال از ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است.

۴. معبد کک لوک سی یکی از بزرگ‌ترین معبدهای بودایی در جنوب‌شرق آسیا است.

۵. تپه پنانگ به شما این فرصت را می‌دهد تا نمای کامل از تمام شهر را تماشا کنید.

۶. ورود چینی‌ها و هندی‌ها باعث شد تا فرهنگ مالایی غنی‌تر شود. ساختمان‌های مستعمراتی انگلیسی‌ها در کنار مغازه‌های چینی‌ها و مساجد در کنار معابد چینی قرار دارند. بخش قدیمی شهر که در مرکز هم قرار دارد جزو میراث جهانی یونسکو است. علاوه‌بر بخش قدیمی یک بخش مدرن هم دارد که با مراکز خرید و آسمان‌خراش‌هایش توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

۷. پنانگ دیوارنگاری را بسیار تحسین می‌کند. بااینکه برخی کشورها دیوارنگاری را نمی‌پسندند، اما پنانگ زیبایی آن را با آغوش باز می‌پذیرد و از تمام هنرمندان جهان می‌خواهد تا هنرشان را در بخشی از شهر به جای بگذارند.

۸. سیستم حمل‌ونقل Grab در کنار Uber از بهترین سیستم‌ها در مالزی هستند.

۹. باوجود پیشرفت‌های بسیار در جابه‌جایی و حمل پول، اما در پنانگ باید سعی کنید بجای کارت اعتباری پول نقد همراه داشته باشید.

۱۰. با وجود فرهنگ‌های بسیار در پنانگ، می‌توان گفت که بیشتر روزهای سال فستیوال به‌پا است. پاییز بهترین فصل برای دیدار از پنانگ است زیرا سال نو چینی‌ها، دیوالی  و ناوراتری (جشن هندی‌ها)، جشنواره‌هایی هستند که می‌توانید مشاهده کنید.

۱۱. اگر کلماتی چون Lah یا sure wan در آخر جملات به گوشتان خورد، حتما در مالزی هستید. پنانگ اولین جزیره در جنوب‌شرق آسیا بود که مستعمره انگلیسی‌ها شد، به همین خاطر تمام مردم می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، اما با کمی تغییر. آن‌ها لهجه خود را دارند و مانگیلیش صحبت می‌کنند.

۱۲.  زبان مالایی را با زبان مالزیایی اشتباه نگیرید. مردمان مالایی بزرگ‌ترین قوم کشور هستند که به زبان بهاس ملایو یا همان مالایی صحبت می‌کنند و معمولا مسلمان هستند. آن‌ها ۶۰ درصد جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند. این جزیره تقریبا تا قبل از ورود انگلیسی‌ها غیرمسکونی بود تا اینکه آن‌ها با ورودشان، از پنانگ برای لنگرگاه استفاده کردند و کارگران و تاجران بسیاری را از سراسر دنیا به این مکان کشاندند. در سال ۱۸۰۲، حدود ۱۴ زبان در بخش جورج‌تاون صحبت می‌شد. از سال ۱۸۲۹ تا ۲۰۱۰ چینی‌ها بزرگ‌ترین قوم بودند اما پس از آن این افتخار به مالایی‌ها رسید.

۱۳. غذای خیابانی پنانگ نودل است که به آن mee گفته می‌شود. نودل‌های مختلفی وجود دارند: نودل برنج، نودل گندم، نودل تخم‌مرغ، نودل صاف، نودل گرد و غیره.

۱۴. مراقب آداب غذا خوردن باشید. از آن‌جا که فرهنگ‌های مختلفی در پنانگ وجود دارد، آداب مختلفی هم برای غذا خوردن وجود دارد. در رستوران‌های کوچک هندی از چنگال در کنار قاشق استفاده کنید، یا توپ‌های برنجی  را با دست بخورید. در رستوران‌های چینی از چاپستیکس یا قاشق استفاده کنید.

۱۵. کوپیتیام (Kopitiam) را فراموش نکنید. زندگی اجتماعی اهالی پنانگ با نشستن در کافه‌های کوچکی که کوپیتیام نام دارد می‌گذرد. نسخه‌های قدیمی‌ این کافه‌ها دارای فضای باز و همیشه شلوغ هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه