افزایش امنیت در مناطق نا امن تهران با رونق گردشگری شبانه

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
افزایش امنیت در مناطق نا امن  تهران با رونق گردشگری شبانه

 فعال کردن مناطق ناامن و خلوت تهران با گردشگری شبانه و دور کردن افراد بزهکار از این مناطق یکی از اهداف طرح گردشگری شبانه در تهران است.

خلیل‌آبادی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، درباره وضعیت کنونی گردشگری شبانه تهران گفت که در حال حاضر گردشگری شبانه به‌عنوان حیات شبانه شهر تهران مطرح شده و در حوزه باغ موزه دفاع مقدس پیشرفت خوبی داشته است. به همین دلیل به شهرداری‌های مناطق توصیه شده تا سایر مکان‌هایی که تحت نظارت خود دارند را نیز به این موضوع اختصاص دهند.

ایشان در ادامه افزود که نباید شب و روز تهران، خیلی با یکدیگر متفاوت باشند و شب‌های تهران را می‌توان بر اساس طرح حیات شبانه همانند اکثر کلان‌شهرهای جهان فعال‌تر کرد تا در تمامی ساعات شب و روز مردم بتوانند به پیگیری کارهای خود بپردازند.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران گفت:

یکی از اهداف طرح گردشگری شبانه فعال کردن مناطق ناامن و خلوت تهران است چراکه به این صورت افراد بزهکار در این مناطق احساس ناامنی کرده و آنجا را ترک می‌کنند.

به اعتقاد ایشان هر جا حضور مردم بیشتر باشد، امنیت هم بهتر تامین می‌شود. همانطور که امکان زورگیری و خفت‌گیری شب‌ها وجود دارد؛ در روز هم این امکان به همان اندازه وجود دارد و متاسفانه این اتفاقات ربطی به شب و روز نداشته و به‌ضریب امنیتی و اجتماعی جامعه بستگی دارد و چه بسا به علت شلوغی امنیت برخی مراکز در شب‌ها بیشتر از روزها است.

وی با بیان اینکه باید وضعیتی ایجاد شود که مراکز تاریخی و میراثی شب‌ها نیز مورد بازدید قرار گیرند، گفت:

قصد ما این است که گردشگری شبانه را در آینده نزدیک در این مراکز گسترش دهیم.

به گفته ایشان باید تلاش شود تا مردم در مراکزی که در چهارچوب برنامه‌های حیات شبانه تعریف شده، حضور پیدا کنند و طبیعتا نیروی انتظامی که امنیت جامعه به آن‌ها مربوط است با ما همکاری ‌کنند. همچنین برای فراهم کردن امنیت لازم برای طرح حیات شبانه علاوه بر نیروی انتظامی، مراکز دیگری همچون پلیس راهور، اتوبوسرانی، تاکسیرانی کمک خواهند کرد.

خلیل‌آبادی همچنین درباره بازخوردهایی مردم نسبت به طرح گردشگری شبانه تصریح کرد که خوشبختانه بازخورد منفی به طور کلان مشاهده نشده و از طرح هایی که تا به حال اجرا شده عموم مردم استقبال کرده‌اند. حیات شبانه یا همان گردشگری شبانه برای کلان شهرها به ویژه ابر شهری همچون تهران یک ضرورت است و امیدواریم که این موضوع به‌عنوان یک هدف خاص و نظامند توسعه پیدا کند. ولی باید الزاماتی برای تسهیل حضور مردم و برای ادامه‌دار شدن این طرح به‌عنوان مدیریت شهری فراهم شود.

منبع عکس کاور: تیتر شهر

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه