تعطیلی قطار کرمانشاه و سرگردانی مسافران آن

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
تعطیلی قطار کرمانشاه و سرگردانی مسافران آن

قطار کرمانشاه برای بهسازی خطوط تعطیل شده و چون این تعطیلی قبلا اطلاع‌رسانی نشده بود، موجب تغییر مبدا سفر از ملایر و سرگردانی مسافران شده است.

قطار کرمانشاه پس از ۹ ماه از راه‌اندازی تعطیل شد و باعث سرگردانی مسافران کرمانشاهی که قصد سفر با قطار را از مبدا کرمانشاه به مشهد داشتند، شد.

قطاری که قرار بود از تابستان امسال حتی روند جدیدتری به خود بگیرد و سفرهای آن در هفته افزایش یابد، طی یکی دو هفته گذشته بازهم در ایستگاه کرمانشاه متوقف شد و مسافران کرمانشاه-مشهد مجبور شدند از کرمانشاه تا ملایر را با وسیله حمل و نقلی دیگری سفر کرده و سفر با قطار را از مبدا ملایر آغاز کنند.

یکی از مسافران کرمانشاهی که بلیت اینترنتی تهیه کرده بود، گفت:

حدود ۸ یا ۹ آذر ماه بود که به دفتر مربوطه برای دریافت بلیت خریداری شده (از طریق اینترنت) مراجعه کردم که با لغو شدن سفر کرمانشاه-مشهد مواجه شدم. وقتی که دلیل لغو سفر را از نماینده شرکت مربوطه پرسیدم، گفتند که هیچکس جوابگو نیست که چه دلیلی دارد. ما مجبور شدیم که سفر را از مبدا ملایر با قطار پی‌گیری کنیم و این در حالی بود که هزینه پرداختی ما برای سفر کرمانشاه تا مشهد بود.

به گفته مهرداد سالاری، معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه علت این تعطیلی بهسازی خط ریلی بوده است، وی گفت:

محل اتصال ریل معمولا بعد از بهره‌برداری نیاز به یک تست جوشکاری دارد و در زمان انجام تست جوشکاری عادی تعدادی از تراورس‌های مسیر شکسته است. علاوه بر تراورس‌ها تعدادی از پیچ و مهره‌های اتصالات نیز مفقود شده بود که باید جایگزین می‌شد.

قرار شده بود تا روز شنبه این نقص رفع شود، به دلیل اینکه شنبه تیم کارشناسی آن را بررسی می‌کند تا از رفع ایرادات فوق مطمئن شود، شنبه بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد و این اقدام پس از تایید کارشناسان و در روزهای آتی صورت خواهد گرفت.

جلال الدین کوکنار، مدیر راه آهن منطقه اراک گفت:
هم‌اکنون جوشکاری روی خط مذکور در حال انجام است و ما خط را مسدود کردیم تا جوشکاری لازم روی آن صورت گیرد.

کوکنار در خصوص اینکه این عملیات و تعطیلی تا چه زمانی طول می‌کشد، زمان مشخصی را اعلام نکرد و گفت:

این بستگی به تعداد جوش‌هایی دارد که در مسیر باید زده شود دارد.

متاسفانه پیش از اینکه این تعمیرات انجام شود، هیچ گونه اعلام‌رسانی به مسافران نشد تا کسانی که قصد سفر از طریق قطار کرمانشاه را دارند دچار مشکلات نشوند و نهایتا نیز علی رغم اینکه مجبور شدند از طریق قطار ملایر سفر خود را آغاز کنند، مابه التفاوت وجه پرداختی بابت بلیت به آنها داده نشد و حتی آنها را از کرمانشاه به ملایر از ملایر به مشهد و مجدد از مشهد به کرمانشاه ارجاع دادند و در آخر نیز وجهی دریافت نکردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه