امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو

 دیروز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو چین توسط شهرداران دو شهر به امضاء رسید.

شهرداران دو شهر گرگان و گوانجو چین دیروز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این دو شهر را امضا کردند.

عبدالرضا دادبود‌ شهردار گرگان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو شهر گرگان و گوانجو، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم بلافاصله پس از امضای این تفاهم‌نامه، فعالیت‌ها و اقدامات دو طرفه را آغاز کنیم و در نخستین فرصت ممکن وارد فاز اجرایی پروژه‌ها باشیم.

شهردار گرگان در نشست خبری با رسانه‌های بین‌المللی در حاشیه مجمع جهانی شهرداران در گوانجو چین، گفت:

این اجلاس فرصتی را فراهم کرد تا در حاشیه آن به ارتباط بیشتر گوانجو و گرگان بپردازیم.

شهر گوانجو از توسعه چشمگیری برخوردار بوده و مدیریت شهری گرگان درصدد است تا در راستای تبادل ظرفیت‌ها و توسعه شهری به‌ویژه در حوزه گردشگری با شهرهای مهم جهان ارتباط برقرار کند.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد:

در نشست با شهردار گوانجو این موضوع مطرح شد که گرگان یک شهر تاریخی با ۲۵۰۰ سال قدمت است و از فرصت‌های گرشگری، دانشگاهی و سرمایه‌گذاری و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی این شهر و گوانجو می‌توان برای توسعه بخش‌های هر دو شهر استفاده کرد.

وی تصریح کرد:

نگاه مدیریت شهری گرگان در این دوره در کنار وظایف ذاتی شهرداری بر محور توسعه گردشگری است و در این مسیر صدها پروژه سرمایه‌گذاری در گرگان تعریف شده و شمار فراوانی از آن‌ها در مرحله مطالعه یا آماده برای اجراست.

گرگان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است که می‌تواند برای مردم چین و شهر گوانجو جذابیت داشته باشد.

او افزود:

در روزهای گذشته جشنواره‌ای را برگزار کردیم که مردم برای دیدن جذابیت‌های پاییزی به گرگان آمده بودند و این در حالی بود که برگ‌ درختان پاییزی در گرگان بیش از ۱۵ رنگ را به خود گرفته بود.

گرگان دارای بافت تاریخی بسیار جذاب است که در کنار شهرهای اصفهان و یزد و دیگر شهرهای تاریخی ایران می‌توان یکی از مقصدهای بسیار مهم گردشگری باشد.

وی یادآور شد:

در حوزه اجتماعی و ورزشی اقدامات بسیار خوبی در این دوره مدیریت شهری صورت گرفته و به نظر من، شهر گوانجو در شب بسیار زیبا است و ما به‌دنبال این هستیم از تجربه‌های گوانجو در این راستا استفاده کنیم.

به گفته شهردار گرگان یکی از مسائل بسیار مهمی که در دستور کار قرار خواهد گرفت، استفاده از تجربه گوانجو در توسعه حمل و نقل شهری و حل مشکل ترافیک است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه