تماشا کنید؛ پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد جمعه، ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
تماشا کنید؛ پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

پارک ملی ژانگجیاجی یکی از زیباترین پارک‌های ملی چین با مناظری بسیار زیبا، تفریحات هیجان‌انگیز و هزاران ستون سنگی مرتفع است.

اگر فیلم آواتار را تماشا کرده باشید، حتما از دیدن ستون‌های صخره‌ای مرتفع که در فیلم تحت‌عنوان کوهستان هَلِلویِه (Avatar Hallelujah Mountain) شگفت‌زده شده‌اید. حتما تصور می‌کنید که این ستون‌های صخره‌ای تنها با استفاده از جلوه‌های ویژه ایجاد شده‌اند و وجود خارجی ندارند؛ اما باید این مژده را به شما بدهیم که می‌توانید این ستون‌های صخره‌ای را در دنیای واقعی و در پارک ملی ژانگجیاجی چین نیز از نزدیک مشاهده کنید.

پارک ملی ژانگجیاجی

ژانگجیاجی که در منطقه زیبای ولینگ یانگ در ۲۷۰ کیلومتری از شهر چانگشا، مرکز استان هونان چین در میان جنگل‌های انبوه واقع شده، هزاران ستون سنگی را در خود جای داده که ارتفاع برخی از به چند صد متر می‌رسد و شاخص‌ترین ویژگی جغرافیایی این پارک هستند.

تله کابین پارک ملی ژانگ جیاجی

این پارک ملی بهترین پارک ملی جنگلی چین و جزو زیباترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی این کشور بوده و طبیعتی مثال‌زدنی و منحصر‌به‌فرد با حیات‌وحش و رود و آبشارهای وصف‌ناپذیر دارد. از شاخص‌ترین جاذبه‌های این پارک ملی می‌توان به آسانسور بیلانگ (Bailong Elevator) اشاره کرد که مرتفع‌ترین آسانسور جهان در فضای باز با ارتفاع ۳۲۶ بوده و سه طرف آن از شیشه ساخته است. در ضمن طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان با طول ۴۳۰ متر و ارتفاع ۳۰۰ متر یعنی پل شیشه‌ای ژانگجیاجی (Zhangjiajie Glass Bridge) و طولانی‌‌‌ترین تله‌کابین جهان به طول ۷۴۵۵ متر نیز در این پارک ملی ایجاد شده است.

پل شیشه ای پارک ملی ژانگچیاجی

پارک ملی ژانگجیاجی در سال ۱۹۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و در سال ۲۰۰۴ هم به عنوان بزرگ‌ترین ژئوپارک جهانی معرفی شد. در ادامه شما را به تماشای ویدیویی جذاب از این پارک ملی که با استفاده از پهپاد ضبط شده است، دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه