یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از شیرجه در دریا تا برداشت عسل

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از شیرجه در دریا تا برداشت عسل

عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی ما را، از بچه‌هایی که در دریا شیرجه می‌زنند تا بزرگسالانی که عسل برداشت می‌کنند، همراه می‌کند.

نشنال جئوگرافی در عکس‌های این هفته خود تصاویری زیبا از شیرجه کودکان در دریا، محوطه مخصوص واگن‌ها، رنگ‌های آبی و زرد در اطراف کوهستانی در آمریکا، نگاه یک خرگوش صحرایی به دوربین، برگریزان در پارکی در نیویورک، و برداشت عسل را به نمایش می‌گذارد.

شیرجه در دریا

شیرجه در دریا

بچه‌های محلی، از روی باراندازی در پورت مورزبی، پاپوآ گینه نو، به داخل دریا شیرجه می‌زنند و خوش می‌گذارنند. عکاس این عکس، پیج شا (Paige Shaw) می‌گوید:

بچه‌ها خودشان را بالا می‌کشیدند تا یک پرش عالی را به اجرا بگذارند.

محوطه

محوطه

واگن‌های بسیاری در اشکال و رنگ‌های مختلف در محوطه واگن‌ها، در ویکراس، جورجیا وجود دارند. این شهر آمریکایی جمعیتی کمتر از ۱۵۰۰۰ نفر دارد.

آبی‌ها و زردها

ابی ها و زردها

جفری جکسون (Jeffrey Jackson) عکاس این عکس رنگ‌های زرد و آبی در اطراف پارک ملی کوه رینیر  را هنگام غروب آفتاب ثبت کرده است. این کوهستان، نماد ایالت واشینگتن، آمریکا، هر ساله توجه ۲ میلیون بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند.

نگاه خرگوش صحرایی به دوربین

خرگوش صحرایی

یک خرگوش صحرایی به دوربین کالمر لهپو (Kalmer Lehepuu)، عکاس این عکس زل زده است. بااینکه خرگوش‌های صحرایی شبیه به خرگوش‌های عادی هستند، اما درواقعا آن‌ها گونه‌ی دیگری محسوب می‌شوند. خرگوش‌های صحرایی بزرگ‌تر، دارای گوش‌های بلندتر، و نسبت به دیگر خرگوش ها غیراجتماعی هستند.

رنگ‌های پاییزی

رنگ های پاییزی

تپه‌هایی که دریاچه کاسکاد را (Cascade Lake)، واقع در پارک ادیرونداک (Adirondack) در نیویورک، احاطه کرده‌اند، اوج برگریزان برگ‌های رنگی پاییزی را نشان می‌دهند. مسیری اطراف دریاچه، مسیر محبوب افرادی است که قصد پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری دارند.

برداشت عسل

برداشت عسل

پرورش‌دهندگان محلی عسل، عسل را از کندوهای اطراف زمین‌هایشان برداشت می‌کنند. ترا فوندریست (Terra Fondriest) عکاس می‌گوید:

برادران Usrey پرورش زنبور را از پدرشان آموخته‌اند. او تمام عمرش را صرف نگهداری از زنبورها کرده است اما حالا اوضاع سلامتی‌اش به او اجازه کار نمی‌دهد، بنابراین این پسرانش هستند که روی کندوها کار می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه