این تصاویر زیبا از جشنواره عکاسی جهانی سونی را ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
این تصاویر زیبا از جشنواره عکاسی جهانی سونی را ببینید

جشنواره عکاسی جهانی سونی ۲۰۱۹، گلچینی از بهترین عکس‌های ارسال شده به این جشنواره را منتشر کرده است.

هیئت داوران جشنواره عکاسی جهانی سونی ۲۰۱۹، آخرین فراخوان ارسال عکس را اعلام کردند. تا به امروز بهترین آثار قضاوت شده‌اند و امسال نیز مثل همیشه از استاندارد بالایی برخوردار است. آخرین مهلت ارسال عکس‌ها، ۴ ژانویه است و برندگان در ماه آوریل اعلام خواهند شد. بعد از آن، ۶۰۰ تصویر برتر در نمایشگاهی در خانه سامرست (Somerset House) در لندن به نمایش درمی‌آید. در اینجا منتخبی از بهترین آثاری که تاکنون به دست جشنواره رسیده است را به شما نشان خواهیم داد.

Tre Cime di Lavaredo، ایتالیا

جشنواره عکاسی سونی

عکاس آلمانی تام اردت از عکس خود می‌گوید:

این عکس را از طلوع خورشید در Tre Cime di Lavaredo در رشته‌ کوه‌های دولومیتس (Dolomites) ایتالیا گرفتیم و منتظر راه شیری شدیم. ناگهان یک خودرو در افق پدیدار شد و کل مسیر تا Rifugio Locatelli را طی کرد. با استفاده از نوردهی طولانی سعی کردیم یک ترکیب‌بندی ایده‌آل و کامل داشته باشیم.

نمای رودخانه،‌ کانادا

جشنواره عکاسی سونی

 بریتنی کراسمن می‌گوید:

در پایان بهار این فرصت را داشتم تا شاهد رشدو‌نمو این خانواده‌ی روباه باشم که فقط دو دقیقه با خانه من فاصله داشت. هر روز این مادر فداکارچندین بار به لانه‌ی خود آمد و رفت می‌کرد تا به توله‌هایش غذا بدهد.

کوه اتنا، سیسیل

جشنواره عکاسی سونی

ایرنه تاندلی معتقد است:

یک روز ابری در کوه اتنا (Mount Etna)، در طول جشن‌های سنت آگاتا (Saint Agata). برای کسانی که در این منطقه بزرگ نشده‌اند، یک آتشفشان فعال شاید نگران‌کننده باشد. کاتانسی، با وجود فوران‌های پی در پی،‌ رابطه‌ای عاطفی با اتنا دارد. برای ساکنان بومی، این آتشفشان فقط یک کوه است که خراب شده و مجددا سرپا می‌شود. جای تعجب ندارد که نماد اصلی این شهر،‌ یک ققنوس است.

مول بول،‌ فیلیپین

جشنواره عکاسی سونی

جون وی لائو درباره این عکس می‌گوید:

یک دسته‌ی بزرگ از ماهی‌های ساردین در مول‌بول (Moalboal)،‌ راه را برای یک غواص باز می‌کنند.  اینجا تنها نقطه‌ی روی زمین است که چنین منظره‌ی طبیعی هر روز اتفاق می‌افتد.

لانگ کوک،‌ ویتنام

جشنواره عکاسی سونی

Nguyen Phuc Thanh اظهار می‌کند:

لانگ کوک (Long Coc) در ویتنام با شکل‌های کاسه‌ای مواج، زیباترین کوهستان چای در این کشور است که مقدار زیادی چای صادراتی در آن تولید می‌شود. پوشش مه در آغاز زمستان، صحنه‌ یک طلوع آفتاب شگفت‌انگیز را به وجود آورده است.

استوکسنس، ایسلند

جشنواره عکاسی سونی

ویتولد زیومک بیان می‌کند:

ما شاهد ورود هوای سردتر به ایسلند بودیم. ناگهان طوفانی رخ داد و ذرات باران یخ زده را پرتاب کرد. تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود.

سابارایا، اندونزی

جشنواره عکاسی سونی

دانی هری ابراز می‌کند:

پسر بچه‌های مدرسه ابتدایی از سر کنجکاوی از صف اول کهنه‌ سربازها سرک می‌کشند تا شاهد یک رویداد تئاتری باشند که برای گرامی‌داشت زمان جنگ در سابارایا برگزار شده بود.

جنوب چین

جشنواره عکاسی سونی

کارول پارایت از عکس خود می‌گوید:

این جنگل سنگی در جنوب چین قرار دارد و شامل قله‌های متعددی است که در اثر فرسایش باران و باد به تدریج به این شکل درآمده‌اند. کوهستانی در پس زمینه‌ی این عکس به چشم می‌خورد که طی میلیون‌های سال شکل گرفته است. در فاصله‌ی بین این دو کوه، آسمان‌خراش‌ها به سرعت سر به فلک می‌کشند و یک کنتراست آشکار به وجود آورده‌اند.

لی بون ماخشی، پاریس

جشنواره عکاسی سونی

استفان ناوایلس خالق این تصویر از اولین فروشگاه مدرن «لی بون ماخشی» است که در سال ۱۸۳۸ تاسیس شد و همچنان با رونق به کار خود ادامه می‌دهد.

ماکائو، چین

جشنواره عکاسی سونی

آنتونی لئونگ می‌گوید:

پس از یک روز طولانی، یک قصاب آماده بستن مغازه‌ی خود می‌شود. این عکس از داخل بازار سرخ (Red Market) گرفته شده که یک ساختمان سه طبقه در ماکائو است. بازار مذکور در سال ۱۹۳۴ ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محافظت شده در شکل اصلی خودش به حساب می‌آید و نامش از آجرهای به‌کار رفته در این ساختمان اقتباس شده است.

کاخ رندال، لتونی

جشنواره عکاسی سونی

منظره‌ی چشم پرنده از باغ‌های اطراف کاخ رندال در لتونی را در این عکس می‌بینید که در سال ۱۷۳۶ ساخته شد و عکاس آن، Pavels Prokopecs است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه