رونمایی از اولین قرآن سفالین کشور

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
رونمایی از اولین قرآن سفالین کشور

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اولین قرآن مجید سفالین (جزء اول) اثر استاد حبیب دانایی‌فرد در مهدیشهر سمنان رونمایی کرد.

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مراسم رونمایی از این اثر هنری بیان کرد که مسیر گردشگری در استان سمنان به‌خوبی پیش می‌رود و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که در بخش گردشگری این استان رشد قابل ملاحظه‌ای شاهد هستیم.

وی گفت درصد اشغال هتل‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشته، به‌طوری که در سال جاری ۳۴ درصد سال گذشته به ۷۰ درصد رسیده که رقم بسیار مناسبی است؛ تعداد گردشگران خارجی نیز رشد داشته است. او یادآور شد:

با اقداماتی که در حال انجام است، این استانی که کویر و طبیعت زیبا را با هم دارد و پر از ظرفیت است، توانایی تبدیل به منطقه خوب گردشگری را دارد.

مونسان با اشاره به افتتاح یک هتل ۴ ستاره در شهمیرزاد گفت که شهمیرزاد یکی از نقاط گردشگرپذیر استان و شهر نمونه گردشگری است و افتتاح این هتل یک نیاز واجب در این شهر بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رونمایی از قرآن سفالی نیز تصریح کرد که اثری که امروز رونمایی شد، علاوه بر اینکه یک کار ارزشمند است، ارزش معنوی هم به دلیل قرآنی بودن دارد.

ایشان در ادامه سخنان خود افزود:

این اثر کار دقیق و خوبی بود، سازمان میراث فرهنگی برای ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو تلاش خواهد کرد و همچنین برای نگهداری این اثر در موزه نیز کمک خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد که با استفاده از این هنر بخش دوم قرآن ایجاد شود.

منبع عکس کاور: ایکنا

مطالب مرتبط:

منبع ایکنا

دیدگاه