تماشا کنید؛ پخت روجیامو در خیابان‌های چین

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
تماشا کنید؛ پخت روجیامو در خیابان‌های چین

روجیامو نوعی ساندویچ گوشت است که با قرار دادن گوشت گاو یا گوسفند در میان نانی که از آرد گندم تهیه می‌شود، گذاشته می‌شود و با زیره سبز و فلفل مزه‌دار می‌شود.

ساندویج‌ها یکی از انواع غذاهای خیابانی بسیار پرطرفدار در همه کشورها است. ساندویچ گوشت هم معمولا طرفداران زیادی دارد  و عطر و بوی آن هوش از سر هر کسی می‌برد. در خیابان‌های شهر شیان چین که یکی از مناطق مسلمان‌نشین این کشور بوده، نوعی ساندویچ گوشت به نام روجیامو (Rou Jia Mo) از گوشت حلال گاو یا گوسفند تهیه می‌شود.

ساندویچ گوشت

برای تهیه روجیامو که در زبان چینی به معنای همبرگر یا ساندویچ گوشت است. ابتدا گوشت را به تکه‌های بسیار کوچک خرد می‌کنند و سپس آن را در میان نانی به نام باجیمو می‌گذارند که خمیر آن با آرد گندم و نمک تهیه می‌شود و در تنورهای گلی یا ماهی‌تابه پخته می‌شود؛ البته ممکن است طرز پخت این نان محلی در میان فروشدگان مختلف کاملا متفاوت باشد.

ساندویج گوشت روجیامو

روجیامو جزو قدیمی‌ترین ساندویج‌های جهان است؛ زیرا تاریخ تهیه نان باجیمو و گوشت تکه‌تکه‌ شده به سلسله‌های باستانی چین که ۲۲۱ تا ۲۲۵ سال پیش از میلاد در چین حکومت می‌کردند، می‌رسد. در ادامه شما را به تماشای کلیپ طرز تهیه این غذای چینی در خیابان‌های شهر شیان دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه