بازار سرگرمی و تفریح امارات متحده عربی تا سال ۲۰۲۱ می تواند ۴۵ میلیون گردشگر جذب کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
بازار سرگرمی و تفریح امارات متحده عربی تا سال ۲۰۲۱ می تواند ۴۵ میلیون گردشگر جذب کند

با توسعه‌ی زیرساخت‌های صنعت سرگرمی و تفریح در سراسر دبی، بازار سرگرمی و تفریح امارات متحده عربی شاهد افزایش رقم گردشگران به ۴۵ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

توسعه‌های جدید در زیرساخت‌های صنعت سرگرمی و تفریح سراسر دبی باعث شده است دبی را یک قدم به اهداف گردشگری خود نزدیک‌تر کند. اصلی‌ترین توسعه‌ها مربوط به پارک‌های موضوعی مختلف می‌شود که دبی را به مقصدی برای گردشگران بین‌المللی تبدیل کرده است.

دبی

موسسه PwC، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۱ پتانسیل بازار سرگرمی و تفریحی امارات متحده عربی به ۴۵ میلیون بازدیدکننده خواهد رسید، در حالیکه ۳۰ میلیون نفر گردشگران بین‌المللی خواهند بود و ۱۵ میلیون نفر به ساکنان بومی و دوستان و اعضای خانواده‌شان تعلق می‌گیرد. طبق برآوردهای مشاوران بین‌المللی اکسپو (International Expo Consults)، پارک‌های موضوعی دبی می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ درآمد سالیانه حدود ۵ میلیارد دلار نصیب کشور کنند.

احمد الرییس، کارمند ارشد بخش تجاری سرگرمی‌های DXB می‌گوید:

دبی به یک مقصد گردشگری چندجانبه تبدیل شده است و هر سلیقه‌ای را می‌تواند راضی کند. به این ترتیب،‌ دبی نه تنها یک مقصد معروف خرید با فروشگاه‌های مطرح جهانی به حساب می‌آید، بلکه به لطف گزینه‌های متعدد سرگرمی و تفریح، به محل مناسبی برای خانواده‌ها تبدیل شده است. این پارک‌های موضوعی از الحاقات جدید به بخش سرگرمی شهر دبی هستند و حالا این شهر میزبانی چندین پارک موضوعی، پارک آبی و سایر جاذبه‌های مناسب برای خانواده‌ها را برعهده دارد. دبی طی یک دهه اخیر با افزایش جاذبه‌های گردشگری شاهد رشد چشمگیر گردشگری بوده است.

دبی

اضافه شدن پارک‌های موضوعی به دبی باعث افزایش تعداد جاذبه‌های مناسب برای خانواده‌ها شده و مقامات به دنبال افزایش میانگین مدت زمان اقامت گردشگران در دبی هستند. به گزارش بخش بازاریابی گردشگری و بازرگانی دبی (گردشگری دبی)، این شهر در طول شش ماه اول سال ۲۰۱۸ پذیرای ۸٫۱۰ میلیون گردشگر بین‌المللی بود. جالب است بدانید بخش گردشگری امارات متحده عربی در پایان سال ۲۰۱۷، ۱۰۹ میلیارد درهم در سال ارزش داشت. همچنین بازارهای اصلی برتر (هند، عربستان صعودی و بریتانیا) شاهد عملکرد پایدار بهتر در نیمه اول سال ۲۰۱۸ بوده‌اند.

مدیرکل لگولند دبی گفته است که راه‌اندازی مجموعه‌ای از جاذبه‌های جدید در طول سه سال گذشته به شدت بر جذابیت شهر افزوده و در عین حال سرگرمی‌های بیشتری را در اختیار ساکنان شهر و گردشگران قرار داده است. از زمان آغاز به کار لگولند دبی (Legoland Dubai) در سال ۲۰۱۶، این مجوعه شاهد افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان بین‌المللی بوده است.

دبی

اطلاعات به دست آمده از گروه اکسپدیا از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد تعداد مسافران آسیایی به امارات متحده عربی، به ویژه از چین و هند، به‌طور چشمگیری افزایش داشته است و همین موضوع از روند روبه رشد موقعیت این کشور به‌عنوان یک مقصد برتر گردشگری حکایت دارد. براساس این اطلاعات،‌ با اینکه مسافران کشورهای بریتانیا و آمریکا در صدر لیست گردشگران کشور امارات هستند،‌ اما تعداد مسافران کشورهای چین و هند در مقایسه با سال گذشته، بیشترین رشد را به ترتیب با حدود ۲۴۵ درصد و بیش از ۶۰ درصد نشان می‌دهند.

از عوامل موثر بر این افزایش قابل ملاحظه می‌توان به چندین طرح از سوی دولت امارات به منظور افزایش گردشگری اشاره کرد نظیر ارائه ویزای ترانزیت برای مسافران خارجی که از امارات به مقصد کشور سوم سفر می‌کنند،‌ ارائه ویزا به محض ورود به کشور و پذیرش کارت‌های اعتباری چینی. علاوه‌براین، گردشگران هندی احتمالا امارات را به‌عنوان مقصد تعطیلات خود انتخاب می‌کنند، چراکه دسترسی به آن آسان است و بیش از هزار پرواز بین هند و امارات در طول هفته انجام می‌شود. احمد الرییس اشاره می‌کند که صنعت پارک‌های موضوعی در دبی همانند سایر صنایع احتمالا طی سال‌های آینده رشد بیشتری خواهد داشت و رایدها و جاذبه‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود تا جذابیت بیشتری به پارک‌های موجود ببخشند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه