کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت دوم)

مریم آقائی
مریم آقائی سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت دوم)

آسمان خراش‌ها به دلیل نوری که ایجاد می‌کنند، باعث می‌شوند آسمان شهر زیباتر دیده شود. از طرفی وجود آن‌ها نشان‌دهنده‌ی وجود مقدار زیادی سرمایه و تجارت در شهر است. شهرهایی مانند اُزاکا، شانگهای و تورنتو از جمله این شهرهای هستند.

آسمان خراش‌ها علاوه بر زیبایی که به آسمان شهرها می‌دهند، نشان‌دهنده‌ی میزان پیشرفت اقتصادی شهرهایی هستند که در آن قرار دارند. با پیشرفت اقتصادی شهرها به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در شهر به مرور زمان ساختمان‌ها بلندتر و آسمان خراش‌ها در شهر رو به افزایش می‌گذارد. در قسمت اول از این مقاله ۱۳ شهر با بیشترین تعداد آسمان خراش را معرفی کردیم. با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

۱۲. اُزاکا، ژاپن

آسمان خراش

ازاکا سومین پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن است و نقس اساسی در شاخص تولید داخلی ژاپن ایفا می‌کند. ازاکا ۱۰۷ آسمان خراش دارد که برج تجارت جهانی ازاکا (Osaka World Trade Center)، هربیس ازاکا (HERBIS Osaka) و ORC ۲۰۰۰  از جمله‌ی آن‌ها هستند. یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده‌ی منظره‌ی زیبای ازاکا از بالای برج اومدِا (Umeda) است که بالاترین طبقه‌ی آن به شکل دونات است و یک منظره‌ی ۲۶۰ درجه از شهر را برای شما فراهم می‌کند.

۱۱. گوانجو، چین

آسمان خراش

شهر دیگری در چین که در نزدیکی هنگ کنگ و شنژن قرار گرفته و در جنوب چین است، شهر گوانجو است که بزرگترین شهر استان گوانگدونگ بوده و یک غول اقتصادی به شمار می‌رود. تعداد آسمان خراش‌های این شهر ۱۱۱ است، در عین حال ۴۱۷ ساختمان بلند هم دارد. بلندترین سازه این شهر مرکز مالی CTF است که ۵۳۰ متر ارتفاع دارد.

۱۰. سئول، کره جنوبی

آسمان خراش

سئول، پایتخت کره جنوبی به‌عنوان مرکز سریال و فیلم‌های کره‌ای شناخته می‌شود؛ شهری بسیار پرجمعیت که جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر پرجمعیت منزلگاه ۱۲۰ آسمان خراش است که بلندترین آن‌ها لوته ورلد تاور (Lotte World Tower) است و ارتفاعی حدود ۵۵۴ متر دارد. آسمان خراش‌های معروف دیگر سئول IFC، Tower Palace و موک-دونگ هایپریون (Mok-dong Hyperion) هستند.

۹. بانکوک، تایلند

آسمان خراش

بانکوک، پایتخت تایلند، نقش مهمی در تجارت و اقتصاد این کشور دارد، اما علاوه بر این موضوع، بانکوک شاهراهی است که بخش‌های مختلف تایلند را هم بهم متصل می‌کند به همین دلیل هم ساکنین تایلند و هم غیربومی‌ها دسترسی به بانکوک را خیلی آسان می‌دانند. این ویژگی باعث شده است که رشد این شهر سرعت بیشتری پیدا کند. تعداد آسمان خراش‌های بانکوک به ۱۲۳ می‌رسد که ساختمان آن‌ها متعلق به اهالی محلی یا شرکت‌های بین المللی است.

۸. سنگاپور

۱

آنچه سنگاپور را به‌عنوان کشوری خاص معرفی می‌کند، پایداری اقتصادی باور نکردنی این کشور کوچک است. توسعه‌ی پایدار این کشور باعث شده است که سرمایه‌گذارهای زیادی در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و همین باعث ایجاد تعداد زیادی شغل شود و در نتیجه بسیاری از اهالی محلی آن در ساختمان‌های بسیار بلند زندگی می‌کنند تا بتوانند همه‌ی امکانات را یکجا داشته باشند. در حال حاضر بیش از ۱۴۱ آسمان خراش در سنگاپور وجود دارد که آسمان آن را رنگی می‌کند.

۷. تورنتو، کانادا

۲

تورنتو شهری است که مورد توجه مردمی از ملت‌های مختلف است و از کشورهای مختلف به این شهر مهاجرت می‌شود. به همین دلیل به‌طور کلی به‌عنوان شهر مهاجرپذیر شناخته می‌شود و در نتیجه محل مناسبی برای تجارت‌هایی است که به تجارت بین‌المللی فکر می‌کنند. از طرفی چون تورنتو بزرگترین شهر کانادا است، باعث شده که ۱۶۲ آسمان خراش در این شهر ببینیم. بلندترین آسمان خراش تورنتو برج CN Tower است که ۵۵۳ متر ارتفاع دارد. از بالای این ساختمان منظره‌ی بسیار زیبایی از شهر قابل دیدن است و برای جذابتر شدن این منظره می‌توانید از امکان آوزان شدن در لبه‌ی برج استفاده کنید (EdgeWalk).

۶. شانگهای، چین

۳

شانگهای در شرق چین قرار دارد و یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی دنیا است. شانگهای شهر بسیار بزرگی است، به‌طوریکه به ۲۰۴ شهر کوچک‌تر و ۹۹ بخش زیر مجموعه‌ای تقسیم شده است و بیش از ۱۰۶۳ ساختمان را در خود جای داده است. شهر دارای ۲۲۹ آسمان خراش است که نمای کلی شهر را بلند نشان می‌دهد.

۵. دبی، امارات متحده عربی

۵

در سال ۱۹۶۶ شیخ رشید با استفاده از درآمدهای نفتی زیرساخت‌های ساختمانی دبی را را تغییر داد. برج العربیه با ارتفاعی بالغ بر ۳۲۱ متر به‌عنوان اولین آسمان خراش دبی در سال ۱۹۹۹ تکمیل شد. چند سال پس از آن برج الخلیفه با ارتفاعی حدود ۸۲۸ متر ساخته شد که بلندترین ساختمان دبی است. امارات متحده‌ی عربی آسمانی دارد که به دلیل وجود آسمان خراش‌ها بسیار جذاب‌تر از چیزی است که می‌توانید تصور کنید. تنوع در تجارت‌های مورد توجه در این شهر باعث شده است که کمپانی‌های دور و نزدیک برای گسترش فعالیت خود به این شهر بیایند.

۴. شیکاگو، ایلینویز

۴

شیکاگو به‌عنوان زادگاه آسمان خراش‌ها شناخته می‌شود. در سال ۱۸۸۴ ساختمان بیمه منازل مسکونی با ارتفاعی بالغ بر ۵۵ متر در این شهر ساخته شد. شیکاگو بیش از ۲۸۳ آسمان خراش دارد و به همین دلیل زیبایی آسمان آن مشهور است. می‌توانید همزمان با صرف شام در رستوران آخرین طبقه از یکی از این آسمان خراش‌ها منظره‌ی زیبای شهر را ببینید.  در بلندترین ساختمان شهر می‌توانید منظره‌ی کامل پارک هزاره (Millennium Park)، موسسه هنری شیکاگو (Art institute) و دریاچه میشیگان (Michigan Lake) را تماشا کنید.

۳. توکیو، ژاپن

۲

توکیو مرکز تجارت، سرگرمی، آموزش، اقتصاد و تولید خودرو در ژاپن است. آسمان این شهر با وجود ۲۴۷ آسمان خراش بسیار شلوغ است. ساختمان شهرداری توکیو بلندترین آسمان خراش این شهر است و ارتفاعی حدود ۲۴۴ متر دارد. اهالی محلی و توریست‌ها بسیار علاقه‌مند به تماشای منظره‌ی ۳۶۰ درجه و بسیار زیبایی هستند که از بالای این برج از توکیو می‌توان دید.

۲. نیویورک

۲

ساختمان تجارت جهانی یک با ۵۴۱ متر ارتفاع بلندترین ساختمان آمریکا است. این سازه‌ی عظیم نیویورک بر اساس نام ساختمان تجارت جهانی اصلی نامگذاری شده است. نیویورک بیش از ۶۴۸۶ ساختمان بلند دارد که بیشتر آن‌ها برای تسهیل فعالیت کمپانی‌های بین المللی در نزدیکی یکی از فعالیترین مراکز تجاری دنیا یعنی مرکز تبادلات نیویورک، ایجاد شده‌اند.

۱. هنگ کنگ، چین

۱

هنگ کنگ ۱۵۰۰ آسمان خراش دارد که بلندترین آن‌ها حدود ۴۸۴ متر ارتفاع دارد. هنگ کنگ به‌عنوان یک مرکز خرید و گردشگری برای کشورهای آسیایی نزدیک آن مانند فیلیپین، تایلند، اندونزی و مالزی شناخته می‌شود. شروع به کار دفاتر شرکت‌ها و کمپانی‌هایی که در این شهر مشغول به کار هستند، باعث رشد این شهر شده است. آسمان خراش‌هایی مانند بانگ چین در ثروتمندترین منطقه‌ی تجاری چین باعث شده که هنگ کنگ شلوغ‌ترین شهر دنیا باشد.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه