کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت اول)

مریم آقائی
مریم آقائی یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت اول)

آسمان خراش‌ها سازه‌هایی هستند که به‌عنوان نمادی از رشد اقتصادی شهرها شناخته می‌شوند. شهرهایی مانند نیویورک، توکیو، هنگ کنگ یا دبی از جمله این شهرها هستند که به دلیل رشد اقتصادی آسمان خراش‌های بلند و زیادی دارند.

آسمان‌خراش‌ها از جمله سازه‌هایی هستند که نمادی از پیشرفت ملت‌ها به حساب می‌آیند و بسیاری از شهرها با آسمان خراش‌هایشان شناخته می‌شوند. برج امپایر استیت نیویورک، برج الخلیفه دبی و برج‌های پتروناس مالزی از شناخته شده‌ترین برج‌های دنیا هستند. در این مقاله قصد داریم ۲۵ شهر از جهان را معرفی کنیم که بیشترین برج‌ها را در خود جای داده‌اند و باعث ایجاد احساس غرور و افتخار در آن‌ها شده است.

۲۵. بمبئی، هند

۲۵

هر چند بمبئی پایتخت هند نیست، اما به‌عنوان مرکز اقتصادی و  شاهراه تجاری هند شناخته شده است. بمبئی بیشترین تعداد آسمان‌خراش را در هند دارد و بلندترین آن‌ها امپریال ۲ است که ۲۵۶ ارتفاع دارد. تعداد کل آسمان‌خراش‌های بمبئی ۶۴ عدد است و برج اُرکید اِنکالو (Orchid Encalve)، برج‌های آوجو (Ahuja Towers) و لودا آلتامونت (Lodha Altamount) از جمله‌ی آن‌ها هستند.

۲۴. سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

۲۴

شهرت سن فرانسیسکو به دلیل اینکه مرکز اقتصادی است و فعالیت‌های زیادی در آن انجام می‌شود، بسیار مشهور است. این منطقه ۶۸ آئمان خراش دارد و آسمان خراش ترنس هرم آن (Transamerica Pyramid) از سال ۱۹۷۲ بلندترین آسمان خراش سن فرانسیسکو به شمار می‌رود و ۲۶۰ متر ارتفاع دارد.

۲۳. ملبورن، استرالیا

۲۳

ملبورن پر جمعیت‌ترین شهر استرالیا است و انتظار می‌رود که بسیاری از شرکت‌های اقتصادی معروف فروشگاهی در این شهر افتتاح کنند. در نتیجه تعداد زیادی آسمان خراش در ملبورن وجود دارد که برج اورکا (Eureka Tower) که جدیدا راه‌اندازی شده، بلندترین آن‌ها است. این برج ۲۹۷ متر ارتفاع دارد و برای اینکه بازدیدکنندگان آن بتوانند منظره‌ی زیبایی از شهر تماشا کنند، در پشت بام آن یک رستوران با دید ۱۸۰ درجه نسبت به شهر بنا کرده‌اند.

۲۲. شهر پاناما، پاناما

۲۲

شهر پاناما پایتخت پاناما است و جمعیتی حدود ۹۰۰ هزار نفر دارد، بنابراین دور از انتظار نیست که ۷۳ آسمان خراش در این شهر وجود داشته باشد. آسمان خراش امپوریس (Emporis Skyscraper) در بین ۱۰ آسمان خراش بزرگ دنیا جایگاه هفتم را دارد. از دیگر آسمان خراش‌های پاناما می‌توان به کلوب اقیانوسی دونالد ترامپ (Donald Trump’s Ocean Club) و هتل و برج بین المللی اشاره کرد که ۲۹۳ متر ارتفاع دارند.

۲۱. پکن، چین

۲۱

پکن پایتخت چین است و میزبان آسمان خراش‌هایی است که نشان‌دهنده‌ی رشد اقتصادی چین در دنیای تجارت است. این شهر ۷۴ ساختمان دارد که به‌عنوان آسمان خراش شناخته می‌شوند. ساختمان تجارت جهانی ۳ (China World Trade Center 3)،  ساختمان دفتر پلازای شانس (Fortune Plaza Office Bulding ) و برج پارک (Park Tower) بلندترین این ساختمان‌ها هستند که به ترتیب ۳۳۰، ۲۶۰ و ۲۵۰ متر ارتفاع دارند.

۲۰. مکزیکو سیتی، مکزیک

آسمان خراش۲۰

سرمایه‌گذاران بزرگ و کمپانی‌های بزرگ به مرور در حال حرکت به سمت مکزیکو سیتی هستند و بنابراین تعداد آسمان خراش‌ها در این شهر رو به افزایش است. توره لاتین آمریکا (Torre Latinoamericana) که مشهورترین بنای مکزیکو سیتی است ۱۸۲ متر ارتفاع دارد. از بالای این برج می‌توان منظره‌ی زیبایی از شهر را دید. تعداد کل آسمان خراش‌های مکزیکو سیتی ۷۸ است که البته به سرعت در حال افزایش است.

۱۹. هیوستون، تگزاس

آسمان خراش

هیوستون چهارمین شهر بزرگ آمریکا است و بیشتر از ۶ میلیون نفر جمعیت دارد و تعجبی ندارد که ۷۸ آسمان خراش در این شهر وجود دارد. اولین آسمان خراش این شهر برج ویلیام (Williams Tower) است که در سال ۱۹۸۳ تکمیل شد و ۲۷۵ متر ارتفاع دارد.

۱۸. کوالالامپور، مالزی

آسمان خراش

 پایتخت مالزی شهری است که به دلیل اقتصاد سالمی که دارد به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شهرهای جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. کوالالامپور هم ۷۸ آسمان خراش دارد. برج‌های دوقلوی پِتروناس (Petronas Towers) که بلندترین برج‌های دوقلوی جهان هستند در این شهر قرار دارند و ۴۲۵ متر ارتفاع دارند. اقتصاد سالم این شهر باعث پیشرفت اقتصادی و تجاری آن شده است.

۱۷. میامی، فلوریدا

آسمان خراش

فلوریدا به دلیل هتل‌های لوکس و ساحل‌های زیبایش شهرت دارد، اما در واقع ویژگی اصلی فلوریدا چیز دیگری است. این شهر یکی از مشهورترین مراکز تجارت، سرگرمی، فرهنگ و فیلمسازی است و به همین دلیل هم است که مرکز این شهر شامل ۳۸۲ ساختمان است و ۷۹ ساختمان آن آسمان خراش‌های بزرگی است. بلندترین این آسمان خراش‌ها برج پانوراما (Panorama Tower) است که ۲۵۲ متر ارتفاع دارد.

۱۶. شِنژِن، چین

آسمان خراش

شنژن در شمال جزیره‌ی هنگ کنگ قرار دارد و به‌عنوان اولین منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی چین شناخته می‌شود. این شهر مرکز تجارت و، اقتصاد، تولید و صنعت در چین است. با اینکه این شهر دارای ۸۰ آسمان خراش بزرگ است، اما تنها به‌عنوان یک شهر کوچک معرفی می‌شود و این واقعیت که این مقدار رفاه در زندگی توانسته در زندگی مردم سرزمینی به این کوچکی ایجاد شود، بسیار تعجب‌آور است.

۱۵. بوسان، کره جنوبی

آسمان خراش

بوسان پس از سئول بزرگترین شهر کره جنوبی و بسیار شلوغ است. فعالیت و اهمیت بوسان زمان بیشتر مشخص می‌شود که به اسکله‌های آن بیشتر توجه کنید. تجارت از طریق اسکله‌ها باعث شده این شهر پنجمین فعال‌ترین شهر دنیا در زمینه تجارت از طرق دریا باشد. حتی نقل و انتقال از طریق کارگو هم در این شهر بسیار رواج دارد. این ویژگی‌ها باعث شده بوسان محل مناسبی برای فعالیت‌های لجستیک، مالی، بانکی و تجاری باشد. بوسان ۸۸ آسمان خراش دارد که در شب منظره‌ی زیبایی برای شهر ایجاد می‌کند.

۱۴. مسکو، روسیه

آسمان خراش

 مسکو پایتخت روسیه است و بنابر گزارش‌ها دارای بیشترین تعداد میلیاردر است. این شهر به دلیل سرمایه‌گذارهای بزرگی که دارد به یک مگاسیتی تبدیل شده و مرکز تجارت‌ها و صنایع بزرگی است. بنابر این‌ها وجود ۹۸ آسمان خراش در این شهر قابل درک است.

۱۳. سیدنی، استرالیا

آسمان خراش

سیدنی آسمانی بسیار رنگارنگ و جذاب دارد که به دلیل بندر مشهور آن و ۱۰۱ آسمان خراش این شهر است. بیشتر این آسمان خراش‌ها متعلق به شرکت‌های مالی و بانکی است. ساختمان‌هایی مانند citigroup center، شفلی تاور (Chifley Tower)، بانک آلمانی (Deutsche Bank Place)، برج جهانی (World Tower) و مرکز MLC از جمله این آسمان خراش‌ها هستند که ارتفاع‌هایی به ترتیب از ۲۲۸ تا ۲۴۳ متر دارند.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه