گردشگری سلامت؛ عامل جدید جذب گردشگر از لیتوانی به ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
گردشگری سلامت؛ عامل جدید جذب گردشگر از لیتوانی به ایران

سطح تجهیزات پزشکی و دانش پزشکان ایرانی، می‌تواند عامل خوبی برای جذب گردشگر درمانی از اروپا به ایران باشد.

محسن کریمی طبسی، کنسول افتخاری لیتوانی در تهران درباره قابلیت‌های گردشگری سلامت ایران گفته است:

گردشگری سلامت از اولویت‌های اصلی ما است و با توجه به امکانات و سطح دانش پزشکی در ایران، بر آن هستیم تا گردشگران لیتوانی و سپس سایر کشورهای همسایه را متقاضی دریافت خدمات درمانی در ایران کنیم. توریست درمانی قطعا برای ایران ارزآور است و هر قدر در معرفی امکانات ایران خوب عمل کنیم، درآمد بیشتری برای کشور جذب خواهد شد.

او همچنین در ادامه افزود:

گردشگران لیتوانی هم می‌توانند مانند سایر کشورهای اورپایی از دیدن شهرهایی چون شیراز، کرمان و اصفهان لذت ببرند. ما برای معرفی جاذبه‌های ایران به لیتوانی با معاونت گردشگری کشور مکاتبه کرده‌ایم و در گام بعدی، با آژانس‌ها و هتل‌ها ارتباط خواهیم گرفت.

کریمی طبسی معتقد است که سال گذشته هند در محدوده همسایگی ایران، ۴۰۰ میلیون دلار از طریق گردشگری درمانی درآمد داشته است و ایران نیز می‌تواند با توجه به سطح بالای پزشکی و خدمات درمانی در بخشی از اماکن بیمارستانی خود، در درآمد بالای این صنعت سهیم باشد.

در سال ۲۰۱۷، نه تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از لیتوانی بازدید کرده‌اند، بلکه این کشور نیز حدود ۴۰۰ هزار نفر گردشگر خروجی داشته که مقصد عمده آن‌ها، دبی و اروپا بوده است.

کریمی طبسی در انتها بیان کرد:

هنوز پرواز مستقیمی میان ایران و لیتوانی برقرار نیست، اما با سازمان هواپیمایی کشوری در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان، پرواز مستقیم برقرار شود.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه