کاهش احتمالی تعداد گردشگران موزه واتیکان در سال ۲۰۱۹

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
کاهش احتمالی تعداد گردشگران موزه واتیکان در سال ۲۰۱۹

مقامات موزه‌‌ واتیکان گفته‌اند ممکن است به خاطر اعتراض راهنماهای تور، تعداد گردشگران را در سال ۲۰۱۹ کاهش دهند.

مقامات موزه‌ واتیکان در رم در پی اعتراض راهنماهای تور درباره‌ی ازدحام جمعیت، غش کردن و... اعلام کرده‌اند احتمال دارد تعداد بازدید روزانه‌ی گردشگران را کاهش دهند. این موزه‌ که به آثار ارزشمندی از رافائل، میکل‌آنژ و پیکاسو به خود می‌بالد، ۶ میلیون نفر بازدیدکننده در طول سال دارد، اما تاکنون هیچ محدودیتی برای آن‌ها قائل نشده‌ است.

موزه واتیکان

راهنماهای مجاز معتقدند شرایط این موزه‌ در فصول پرگردشگر (از ماه مارس تا اکتبر) تشدید می‌شود، چراکه در این ایام دمای هوا حداکثر به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و تعداد بازدیدکنندگان به ۳۰ هزار نفر در روز می‌رسد. یک راهرو به Sistine Chapel منتهی می‌شود و فقط دو خروجی در این موزه وجود دارد که اغلب به خاطر ازدحام جمعیتی که می‌خواهند از شاهکار میکل آنژ دیدن کنند، شلوغ و بسته می‌شود.

موزه واتیکان

باربارا جاتا، مدیر موزه واتیکان در واکنش به این نگرانی‌ها اعلام کرده است:

تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا تعداد بازدیدکنندگان موزه در سال ۲۰۱۹ را محدود و مشخص کنیم. از دشواری‌های کار راهنمای تورها باخبر هستم، اما باید بدانند که تمام سعی ما برای ایجاد بهترین شرایط برای آن‌ها است، چراکه دوست دارم آن‌ها در کمال امنیت و به‌خوبی کار خود را انجام دهند.

وی همچنین تایید کرده است که برای بهبود سیستم خرید بلیط و اقدامات امنیتی و نصب سیستم تهویه مطبوع در اتاق‌های رافائل و آپارتمان‌های بورگیا، یک شرکت استخدام کرده‌اند.

موزه واتیکان

بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق در ورودی دوم به بخش‌های کمتر شناخته شده‌ی موزه سر بزنند. کسانی که به‌دنبال تجربه‌ی بازدید از موزه در فضایی آرام‌بخش و تقریبا خلوت هستند،‌ تور صبح زود (ساعت ۶ صبح) می‌تواند زمانی ایدئال برای بازدید از راه‌پله سیمونتی (Simonetti Staircase)، سالن فور فیتز (Atrium of the Four Fates) و سیستاین چپل باشد.

جالب است بدانید موزه‌ واتیکان در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شد و حدود ۷۰  هزار اثر هنری در آن قرار دارد که در طی قرن‌ها توسط پاپ‌های جمع‌آوری شده‌اند و ۲۰ هزار مورد نیز در حال حاضر نمایش داده می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه