نمایشگاه فرهنگی الجزایر در فرهنگسرای ملل تهران افتتاح شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
نمایشگاه فرهنگی الجزایر در فرهنگسرای ملل تهران افتتاح شد

فرهنگسرای ملل تهران میزبان برگزاری نمایشگاه فرهنگی الجزایر با حضورعبدالمنعم الحریز، سفیر الجزایر در تهران و همچنین سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شده است.

نمایشگاه فرهنگی الجزایر در فرهنگسرای ملل با حضورعبدالمنعم الحریز، سفیر الجزایر در تهران و همچنین سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افتتاح شد.

سفارت الجزایر در ایران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری این مراسم همکاری داشتند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نمایندگان برخی از سفارتخانه‌های خارجی در تهران از جمله صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران و همچنین عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تعدادی دیگر از مقامات شهرداری تهران و فرمانداری شمیرانات حضور به عمل آورند.

سفیر الجزایر در سخنان کوتاهی ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان در این مراسم، گفت:

برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باعث نزدیک شدن دو ملت ایران و الجزایر به یکدیگر می‌شود، چراکه مردم از طریق این نمایشگاه‌ها با فرهنگ دو کشور و قرابت‌های فرهنگی که بین دو ملت ایران و الجزایر وجود دارد، آشنا می‌شوند.

به گفته سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفته فرهنگی الجزایر فرصت خوبی است که روابط بین دو ملت و دولت ایران و الجزایر تعمیق بیشتری پیدا کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:

در وضعیت کنونی که شاهد این هستیم که دشمنان وحدت مسلمانان، تمام تلاش‌های خود را به کار گرفته‌اند که در بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند، برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باعث نزدیکی هر چه بیشتر کشورهای منطقه و اسلامی می‌شود و در همین چارچوب باید در راستای گسترش برگزار ی این گونه نمایشگاه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشیم.

این نمایشگاه تا شانزدهم آذرماه در فرهنگسرای ملل برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه