قطع شدن برق موزه فرش به دلیل بدهی ۴۰ میلیونی

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
قطع شدن برق موزه فرش به دلیل بدهی ۴۰ میلیونی

برق موزه فرش به‌دلیل بی‌توجهی به اخطارهایی که برای پرداخت بدهی معوقه آن به مدیریت موزه ارسال شده بود، قطع شد.

مقاله‌های مرتبط:

برق موزه فرش ایران، چندی پیش قطع شد و علت قطع شدن برق، بدهی این موزه بود که با وجود اخطارهای مکرر پرداخت نشده بود. محسن‌ شیخ الاسلامی، معاون میراث فرهنگی تهران، با تایید قطع شدن برق‌های موزه فرش به‌دلیل بدهی گفت:

حدود یک ماه پیش به ما اطلاع دادند که به‌دلیل بدهی برق‌های موزه قطع شده است. البته بلافاصله جهت رفع مشکل اقدام شد و بی‌برقی موزه فرش، ۲۴ ساعت هم نشد.

وی درخصوص چرایی عدم پرداخت پول برق توسط موزه فرش تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته شاهد برگزاری چند نمایشگاه در این مکان بودیم که سبب شده بود هزینه‌های برق افزایش یابد و این هزینه‌ها برعهده موزه گذاشته شده بود. هرچند این نمایشگاه‌ها با موافقت اداره کل برگزار شده‌اند اما بنابر دلایلی هزینه برق پرداخت نشده است.

معاون میراث فرهنگی تهران چنین ادامه داد: گویا اخطاریه‌هایی نیز به موزه فرش جهت عدم پرداخت به موقع پول برق زده شده بود، اما یا این ابلاغیه به دست مدیریت نرسیده یا متوجه امر نبوده، به هر حال این مبلغ پرداخت نشده است و مدیریت موزه فرش باید پاسخگو باشد.

شیخ الاسلامی با اشاره به آن‌که در طول زمانی که برق‌ها قطع شده بودند، ژنراتور اضطراری کار می‌کرد، خاطر نشان کرد: با این وجود، زمانی که برق‌ها قطع می‌شود سیستم‌های کنترلی و نظارت ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند و برای مدتی کار نکنند. هرچند در طول این زمان اتفاق بدی در موزه فرش نیفتاده است اما این امکان وجود دارد که در شرایط بی‌برقی شاهد بروز حوادث ناگوار در موزه باشیم. این اهمال کاری ممکن بود منجر به بروز واقعه‌ای ناخوشایند شود.

موزه فرش ایران یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه به دستور فرح پهلوی ساخته شد و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به‌وسیله وی گشوده شد. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده است و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

موزه فرش تهران به‌طور دائمی میزبان ۱۵۰ قطعه فرش است که همگی نفیس و تاریخی هستند. ساختمان این موزه ۳۴۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که طبقه اصلی آن مربوط به موزه دائمی و طبقه دوم آن مربوط به نمایشگاه است. آثار مختلفی از هنرمندان گوناگون در این مکان نگهداری می‌شود و اطلاعات کاملی در خصوص فرش‌ها نیز در کنار آن‌ها نوشته شده است. موزه فرش تنها به فرش اختصاص ندارد و در آن گلیم و قالی نیز به چشم می‌خورد. قدیمی‌ترین فرش این موزه مربوط به قرن نهم هجری است، اما آثار معاصری نیز در این بین به چشم می‌خورد. موزه فرش مجهز به کتابخانه‌ای با ۳۵۰۰ کتاب به زبان‌های مختلف است که پژوهشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

منبع عکس: کجارو

مطالب مرتبط:

منبع ilna

دیدگاه