مالزی به گردشگری زیبایی ورود کرد

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
مالزی به گردشگری زیبایی ورود کرد

کشور مالزی با انتخاب پروژه «مای بیوتی» به عنوان برند سال ۲۰۱۹ گردشگری این کشور، در صدد جذب گردشگرانی است که در پی کشف راه‌های زیبایی و جوانی هستند.

مقاله‌های مرتبط:

مای بیوتی عنوان برندی است که مالزی برای گردشگری زیبایی در سال ۲۰۱۹ انتخاب کرده است. این نوع از گردشگری، زیرمجموعه گردشگری سلامت است. مالزی با ورود به این نوع از گردشگری، سعی دارد کسانی را که در پی کشف راهی برای دست‌یابی به زیبایی هستند به کشور خود جذب کند.

دانگ وانگ کنگ (نماینده وزارت گردشگری، فرهنگ و هنر مالزی و نماینده دولت مالزی در پژوه توسعه گردشگری زیبایی) با اشاره به اینکه مالزی جزء ۵ مقصد برتر جهانی است، گفت:

آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر مالزی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر دارد و می‌خواهد این رقم را برای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ۶ میلیون نفر ارتقا دهد که جذب بخشی از این گردشگران در راستای گردشگری زیبایی و تندرستی خواهند بود.

به گفته وی، «مای بیوتی» به عنوان پروژه دولتی وزارت توریسم مالزی این اطمینان را به توریست‌ها می‌دهد که بیایند و اعتماد کنند چرا که این پروژه زیر مجموعه یک سازمان دولتی در مالزی است و این در حقیقت یک مهر تایید برانجام این فعالیت است.

دانگ وانگ کنگ با تاکید برآنکه، مالزی در صدد آن است که این پژوه را در کل خاورمیانه معرفی کند، توضیح داد: در ایران نیز یکی از آژانس‌ها به عنوان نماینده مالزی در صدد جذب گردشگران بر خواهد آمد. مالزی کشور پیشرفته‌ای در زمینه جوان‌سازی است و با امکانات و تسهیلاتی که دارد می‌تواند گردشگران زیادی از این طریق، جذب کند.

قائم مقام وازت گردشگری مالزی درباره قیمت پکیج‌ها یادآور شد: قیمت پکیج‌ها و محصولات در این صنعت بسیار متنوع است. ما نمی‌دانیم کدام یک از این محصولات می‌تواند با نرخ‌هایی که در ایران وجود دارد رقابت کند. البته باید این نکته را در نظر گرفت که در این حوزه اصلا قیمت مهم نیست بلکه یک فرد برای زیباتر شدن، خود را به کسی می‌سپارد و توقع دارد بهترین خدمات را دریافت کند، بنابراین در این میان بحث پول مطرح نیست. گردشگری تندرستی و بیوتی، جهانی است و ما تلاش می‌کنیم که این صنعت جدید را به خصوص در ایران، تبلیغ و معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارند که به مقوله گردشگری سلامت و درمانی هم وارد شوند تصریح کرد: توریسم سلامت در واقع شامل ۲ شاخه توریسم زیبایی و درمانی می‌شود. شاخه درمانی که به بیماری‌ها ارتباط پیدا می‌کند همانند جراحی قلب، چشم، زانو و... است و مالزی در سال آینده میلادی قصد ندارد در این زمینه وارد شود. قصد داریم در حوزه جراحی‌هایی زیبایی ورود کنیم .

به گفته نماینده بیوتی مالزی در ایران، قرار است این برنامه ایرانیزه شود و این طرح سال آینده در ایران راه اندازی شود. چنانکه در کنار مای بیوتی مالزی، مای بیوتی ایران نیز راه اندازی می‌شود و همان گواهینامه با همکاری وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران راه اندازی می‌شود.

منبع عکس: ایلنا

مطالب مرتبط:

منبع ilna

دیدگاه