راهنمای خرید در فجیره، امارات متحده عربی

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در فجیره، امارات متحده عربی

فجیره، شهری تاریخی و آرام است و دور از هیاهوی شهرهای بزرگ قرار دارد. در فجیره می‌توانید از بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن، خرید کنید.

فجیره یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه‌ی امارات متحده‌ی عربی است.

فجیره به عنوان یک مقصد گردشگری جدید در امارات، به سرعت در حال رشد است. این شهر، مردمی مهمان‌نواز، ساختمان‌هایی قدیمی و فرهنگی بومی و دیدنی دارد.

اگر به امارات سفر کرده‌اید، حتما زمانی را برای گشت‌وگذار در فجیره در نظر بگیرید.

علاوه بر آثار تاریخی، این شهر از نظر فرصت‌های خرید نیز، قابل توجه است.

اگر در فجیره قصد خرید کردن دارید، با کمی گشت‌وگذار در شهر متوجه خواهید شد که اینجا پر از بازارهای سنتی است و البته مراکز خرید مدرن هم دارد.

بازارهای سنتی فجیره

راهنمای خرید در فجیره

اگر دوست دارید توانایی خود در چانه زدن را محک بزنید یا می خواهید سبک زندگی سنتی و روش‌های خرید سنتی در بین اهالی را از نزدیک مشاهده کنید، به یکی از بازارهای سنتی فجیره که با نام سوق هم شناخته می‌شوند، سر بزنید.

یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای شهر، جمعه‌بازار است که آن را به نام سوق‌الجمعه می‌نامند. این بازار در اصل روزهای جمعه برپا می‌شد ولی به دلیل محبوبیت زیاد بین اهالی و گردشگران، هر روز برپا می‌شود. مشتری‌های این بازار را فقط اهالی شهر تشکیل نمی‌دهند و گردشگران هم برای خرید و گشت‌وگذار به آن سر می‌زنند.

در غرفه‌های این بازار می‌توانید محصولات مختلف را با تخفیف‌های خوبی بخرید. انواع محصولات متنوع از محصولات بومی گرفته تا صنایع دستی، فرش، اشیا و ظروف سفالی، میوه و سبزی تازه، اسباب‌بازی و لوازم آشپزخانه در غرفه‌های این بازار عرضه می‌شود.

راهنمای خرید در فجیره

بازار مرکزی فجیره، یکی دیگر از بازارهای شهر است که بیشتر از همه، اهالی فجیره به آن سر می‌زنند. به همین دلیل، گشت‌وگذار در این بازار، فرصت خوبی برای آشنایی با سبک زندگی مردم است. در این بازار مرکزی محصولاتی مثل گوشت، ماهی و محصولات کشاورزی محلی عرضه می‌شود. البته گردشگران می‌توانند از بعضی از غرفه‌ها، هدیه و سوغات و خوراکی بخرند.

یکی دیگر از بازارهای محبوب فجیره، بازار شبانه‌ی توریستی یا Tourist Night Souq نام دارد. این بازار هر روز عصر تا نیمه‌شب فعالیت می‌کند. بیش از ۱۰۰ فروشنده در این بازار محصولات خود را عرضه می‌کنند. محصولاتی از مناطق مختلف کشور، در این بازار به فروش می‌رسد. تفریحات و سرگرمی‌های شبانه هم در این بازار برای گردشگران وجود دارد مثلا بازی‌های محلی. همچنین غذاخوری‌هایی در سراسر آن در نظر گرفته شده است که بهترین غذاهای بین‌المللی و محلی را سرو می‌کنند.

مراکز خرید مدرن

راهنمای خرید در فجیره

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین مراکز تجاری شهر که اخیرا افتتاح شده است، مرکز خرید سیتی سنتر (City Centre Fujairah) فجیره نام دارد.

این مجموعه‌ی تجاری بزرگ، دارای بیش از ۱۰۰ فروشگاه است. در فروشگاه‌های این مرکز خرید محصولاتی از برندهای بین‌المللی مد و محصولاتی از طراحان داخلی، محصولات مرتبط با سبک زندگی، لوازم منزل، محصولات مرتبط با کودک و نوزاد و لوازم دیجیتال و محصولات الکترونیکی عرضه می‌شود. بزرگترین هایپرمارکت امارات در این مجموعه قرار دارد و تعدادی از فروشگاه‌ها نیز به عرضه‌ی غذا و نوشیدنی اختصاص دارند.

علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، این مرکز تجاری دارای یک مجموعه‌ی سینمایی بزرگ است. محدوده‌ی تفریحی مخصوص خانواده و رستوران‌های مختلف، از دیگر امکاناتی است که در این مرکز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.


مطالب مرتبط:

منبع radissonblu

دیدگاه