میلان در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
میلان در یک نگاه

میلان شهری تجاری، اقتصادی و مركز توليدكنندگان و همچنين زادگاه روشنفكران و هنرمندان بزرگ ايتاليا است و به لطف جاذبه‌های تاریخی و دیدنی، محلی عالی برای گردشگران به‌شمار می‌رود.

میلان (Milan) مرکز استان لومباردی در شمال ایتالیا است که پس از رم، به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا شناخته شده است. میلان در ابتدای سده پیش از میلاد به دست اینسوبری‌ها ساخته شد و در سال ۲۲۲ پیش از میلاد توسط رم باستان فتح شد و نام آن به مدیولانوم تغییر پیدا کرد. اهمیت این شهر به تدریج تا تبدیل شدن به پایتخت امپراتوری روم غربی افزایش یافت.

در طول زمان، نقش‌های مختلفی در تاریخ ایتالیا ایفا کرد که از جمله می‌توان به پایتخت و مرکز سیاسی و فرهنگی دوک‌نشین میلان در دوران رنسانس و پایتخت پادشاهی ایتالیا در دوران ناپولیونیک اشاره کرد. در حوزه فرهنگی از قرن چهاردهم، مرکز اصلی چاپ و نشر کتاب در ایتالیا است و  همچنین یکی از شهرهای مهم موسیقی جهان به حساب می‌آید.

میلان

این شهر جمعیتی معادل ۱,۳۴۹,۴۲۶ و مساحتی بالغ بر۱۸۳٫۷۷ کیلومتر مربع دارد. زبان رسمی مردم، ایتالیایی و واحد پول‌شان یورو است. حدود یک‌سوم از جمعیت میلان، مهاجران فیلیپینی هستند. مذهب اکثر جمعیت این شهر، کاتولیک است و مذاهبی نظیر کلیسای ارتدوکس،‌ بودایی، یهودی، اسلام و پروتستانی نیز پرستش می‌شود.

در کنار جاذبه‌های تاریخی و بناهای قدیمی، میلان شهری مدرن است که جاذبه‌های شهری امروز را نیز در خود جای داده است. از نظر گردشگری غذایی، میلان جزو شهرهای محبوب دنیا است. این شهر رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد که بهترین غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کنند. به غیر از آشپزی ایتالیایی و آشپزی سنتی، در رستوران‌های میلان می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را امتحان کنید. میلان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایتالیا در زمینه سیاسی و اقتصادی است و بورس ایتالیا در میلان قرار دارد.

این شهر اروپایی، شهر مد ایتالیا و مرکز اصلی مد به‌شمار می‌رود و معروف‌ترین شرکت‌های مد جهان مثل آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو و… همچنین کمپانی بزرگ لوکساتیکا و برند معروف ری بن در میلان مستقر هستند. شهر میلان دارای ۲ باشگاه ورزشی بزرگ به نام آث میلان و اینتر میلان است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارند.

میلان

میلان سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی دارد. با استفاده از اتوبوس، تراموا و مترو می‌توانید خودتان را به گوشه و کنار شهر برسانید. شبکه تراموای میلان، گسترده‌ترین شبکه تراموا در غرب اروپا است. شهرهای میلان و سنت پترزبورگ از بسیاری جهات باهم شبیه هستند.

میلان آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی معتدل دارد و از ویژگی‌های آب و هوای این شهر می‌توان به تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مه‌آلود اشاره کرد. بهترین زمان سفر به میلان از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. این ماه‌های بهاری و پاییزی، در آغاز و پایان فصل شلوغ گردشگری میلان یعنی تابستان قرار دارند و در نتیجه قیمت‌ها نسبت به فصل تابستان کمتر بوده و آب و هوای مطبوع و ملایمی برای گشت و گذار در شهر حاکم است.

میلان

از دیدنی های میلان می‌توان به کلیسای جامع دوئومو میلان، گالری ویتوریو امانوئل دوم، قلعه‌ی اسفورزا، کلیسای سن موریزیو و موزه باستان شناسی، گالری هنری پیناکوتکا دی بررا،‌ تئاتر لا اسکالا،‌ کلیسای آمبروز مقدس، گورستان مونومنتال، موزه‌ی پولدی پزولی و موزه‌ی ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی اشاره کرد که باید در تور میلان از آن‌ها دیدن کنید.

در سفر به میلان می‌توانید سوغاتی‌هایی نظیر خوراکی‌های خاص ایتالیایی از فروشگاه Peck، کیک Panettone، قهوه، چترهای دست‌ساز، کیف و کفش از برندهای مشهور، یادگاری‌های فوتبالی،‌ چینی و سرامیک و اسباب بازی‌های چوبی را برای عزیزان خود تهیه کنید.

گالری عکس‌های میلان ایتالیا

مطالب مرتبط:

منبع kojaro wikipedia

دیدگاه